Toon posts:

Adsl geen kiestoon-->steeds verbinding verbreken!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende onderwerpen gelezen hiero..maar nergens de juiste.
Het probleem is als volgt...:
We hebben hier internet via zonnet adsl lite, alles ging prima totdat ie de laatste tijd steeds de verbinding verbreekt. We hebben een speedtouch 330 usb modem (ook gebruikt voor netwerk)..hij verbreekt dan de verbinding (en het lampje van 'adsl' knippert dus) en met opnieuw inbellen geeft ie steeds de foutmelding 680 (geen kiestoon). Na een tijdje brandt t lampje weer gewoon en kan je weer ff internetten (soms voor een uur..soms voor een halve minuut). Het is om gek van te worden....
Ik heb net de nieuwste drivers voor de modem geinstalleeerd....ook is er geen probleem met de versie van mxstream (las ergens dat die minimaal 2.0 moest zijn en dat is ie). USB 2.0-->of het daar aan kan liggen geen idee....volgens mij zit dat er gewoon op, maar ik weet niet hoe ik dit kan controleren. Daar zou t aan kunnen liggen?? Een ander punt waar t misschien aan kan liggen (dat denk ik...en wie ben ik) is dat t lampje 'usb' (ook op de modem) af en toe flikkert (nu ff niet...maar t gebeurt wel regelmatig)--->dit lijkt op flikkeren door de stroomtoevoer! Dit stond wel in andere posts als argument maar is daar verder nooit uitgewerkt wat je eraan moet doen!

En nog ff...terwijl ik dit bericht typ is de verbinding 8 x verbroken..! :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, het signaal valt dus gewoon weg. Dat kan aan drie dingen liggen:

Je PC / modem / driver
Je bekabeling/spliiter
Het adsl signaal zelf

De PC had dit probleem eerst niet, je hebt ook de nieuwste drivers gedownload, dus dat heb je redelijk uitgesloten. Het volgende wat je dan even moet checken is of dit probleem zich ook voordoet als je de modem direct op de binnenkomende telefoonlijn aansluit (het liefst even met een laptopje direct op je ISRA met kort kabeltje aansluiten, anders even de PC kast verslepen misschien?). Blijft het probleem zich dan voordoen, dan moet je naar je provider bellen, zij zullen dit probleem dan aan de adsl leverancier doorspelen (in jouw geval zonnet bellen, zij zullen kpn inlichten) en dan kan het opgelost worden :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:12
dit probleem had een vriend van mij ook laatst. elke minuut werd de verbinding verbroken.
de oorzaak bleek uiteindelijk een slechte telefoonkabel, hij had die zelf geknepen, en de twisted pairs niet bij elkaar gelaten. door de recente snelheidsverhoging veroorzaakte dit connection problems

TheS4ndm4n#1919

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Dit wijst dus op een brakke line-sync.

Mogelijke oorzaken(waarvan je zelf ook al hebt aangegeven):

- Modem heeft kuren
- Drivers zijn te oud (laatste versie is 2.01, te downloaden via www.kpnadsl.nl/support )
- adsl signaal vanaf de centrale tot je isra is brak
- je usb controller geeft kuren
- usb kabel nog heel? :P
- telefoonkabel in je huis is "ineens" brak

Allereerst is het aan te raden(ook ivm helpdesk van zonnet) om de laatste drivers te installeren. Verwijder wel eerst de vorige versie (je hebt de nieuwe drivers wel maar ook eerst de oude verwijderd? of voor de optie "upgrade" gekozen).

Goed als dat het probleem niet is kan je nog altijd op een andere comp proberen of hij daar dezelfde problemen vertoont.

In dat geval kan je de helpdesk van je ISP bellen om te vragen of zij een ticket aan willen maken voor KPN om de lijn (vanaf centrale naar je huis) te laten controleren. 10 tegen 1 dat dat het probleem is.

Aan de splitter kan het overigens niet aan liggen. Want als die kaduuk is dan heb je gewoon helemaal geen line-sync :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Tripp op 02-02-2004 15:42 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ff de lijnen aan t controleren en ik zal t ff proberen uit te leggen.

ISRA------->gewone splitter (splitsing in telefoonlijn naar beneden en richting modem..MAAR..de ingang (isra) zit aan de kant van de splitter met 2 openingen en de uitgang naar de modem zit aan de kant van 1 opening--->lijkt mij al niet logisch...de isra moet neem ik aan zitten aan de kant met 1 opening en de 2 uitgangen aan de kanten met 2 openingen)---->dan komt de speedtouch splitter en is ie gewoon goed aangesloten!
Maar volgens mij is de aansluiting van de gewone splitter niet goed........en je mag ook geen splitter hebben vóór de speedtouchsplitter...

Hier klopt toch helemaal niks van? Maar t heeft wel een jaar zonder problemen gedraaid!! 8)7

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Met andere woorden sluit eerst gewoon aan zoals het hoort en ga dan alles testen.

Kom als het nog steeds niet werkt weer terug hier.

Kunnen niet problemen oplossen als alles al verkeerd aangesloten zit.

Suc6 ermee.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Pagina: 1