[VBS] Wake-up on LAN

Pagina: 1
Acties:

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 09:47
Doel:
Ik zoek een methode om wake-up on lan te gebruiken dmv VBS, voor mn corporate netwerk.

Wat heb ik gedaan:
Gezocht op GoT
Gezocht op Google
Gezocht op Hotscripts
Gezocht in MSDN

Wat heb ik gevonden:

Got:
In dit topic is een nuttig script te vinden alleen geschreven in Perl.:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/306596/

Google:
"wake* on lan" VBS ed. zoektermen leverde mij weinig bruikbare info op.

Hotscripts:
Hier staan scripts die gebruik maken van OCX die meegeleverd worden die niet freeware zijn. Ik wil graag zelf weten wat ik moet aanspreken om mijn doel te bereiken.

MSDN:
Bij deze linkhttp://msdn.microsoft.com...win32_operatingsystem.asp staat informatie over MUI. Ik denk dat de richting is waarin ik moet zoeken, maar ik heb alle classes afgetuurd en ben niks bruikbaars tegengekomen.

[ Voor 2% gewijzigd door curry684 op 03-02-2004 02:47 . Reden: url fix ]

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 20:52

flexje

got-father

woeps... nvermind :D

[ Voor 87% gewijzigd door flexje op 02-02-2004 15:51 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Kijk eens op www.depicus.com

ik heb deze zelf ook voor een LAN gemaakt, werkt met ASP. maak zelf een access databaseje waar je de computergegevens (ip, macadres) inzet en maak vervolgens een webpagina ..... hier heb je een voorbeeldje

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Cai
Cool, kga het morgen testen.

Waar ik benieuwd zijn de volgende 2 dingen:

1. Als ik het op een lan draai, wat moet ik dan invullen bij IP en Subnet, dan zou alleen het mac adres voldoende moeten zijn.

2. Zou ik voor heel m'n corporate network als MAC adres FF-FF-FF-FF kunnen gebruiken? Is toch Broadcast.

Post morgen mn ervaringen, ben alleen benieuwd of je het antwoord weet op vraag 1

• Cai
Het werkt harstikke bedankt voor de link.

Jammer vind ik dat het Broadcasten van een magic packet niet werkt.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Cai schreef op 03 februari 2004 @ 00:01:
Cool, kga het morgen testen.

Waar ik benieuwd zijn de volgende 2 dingen:

1. Als ik het op een lan draai, wat moet ik dan invullen bij IP en Subnet, dan zou alleen het mac adres voldoende moeten zijn.

2. Zou ik voor heel m'n corporate network als MAC adres FF-FF-FF-FF kunnen gebruiken? Is toch Broadcast.

Post morgen mn ervaringen, ben alleen benieuwd of je het antwoord weet op vraag 1
ja zou je denken, trial & error zou ik zeggen. Ik wil altijd nog een database-je gebruiken om dynamisch de waarden van de computers uit te lezen, heb jij dat al wel gemaakt?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Cai
Jupz heb op intranet (afschermd met NTFS) alle vaste pc's staan, dynamisch (SQL server). Was niet zo spannend voor me, even gegevens opgevraagd, importeren klaar.

Wat ik nu wil maken is dat als je een pc kiest uit de lijst, die gepingd word, als die dood is zie je een groene knop (zet aan) als tie leeft rode knop (zet uit). We hebben nu al software waarmee het kan, alleen die houdt geen lijst bij.
(script heb ik al)

Ook wat ik wil maken is, een vbs, die 5 pc's tegelijk aanzet (ivm stroom als je 80 pc's aanzet), worden gepatched, en weer uitgezet.

Systeembeheerder stelt hem als taak in om 12 uur 's nachts en KABLOEM! pand is geupdated.

(en wie zegt dat stagaires niet nuttig kunnen zijn :p )
Pagina: 1