ik heb MDeamon 6.8.5 en heb een probleempje gevonden waar ik niet uit kom.
ik heb dus een domeinnaam met een aantal emailadressen (via een hostingprovider) en 1 van die emailadressen is van mij. Ik laat Mdeamon domainpoppen op dat ene adres van mij ( de rest gebruikt de rechtstreekse pop van het domein) en als ik mijn email ophaal ( via mijn gsm/laptop) doe ik dat op mijn server.
Nu het probleem:
het komt wel eens voor dat mensen mij een email sturen waar ik in de BCC lijst sta. Als dat het geval is dan geeft MDeamon een foutmelding naar de beheerder ( in dit geval ook ikzelf) met het volgende bericht:
Nu heb ik tussen de parsingopties zitten kijken, maar ik zou niet weten wat het probleem zou zijn. Het lijkt er dus op dat de mailserver kijkt naar het TO adres en omdat hij dat niet herkent ( geen account op de server) dat hij daarom een fout geeft.
Is dit te verhelpen? en zoja hoe natuurlijk
ik heb dus een domeinnaam met een aantal emailadressen (via een hostingprovider) en 1 van die emailadressen is van mij. Ik laat Mdeamon domainpoppen op dat ene adres van mij ( de rest gebruikt de rechtstreekse pop van het domein) en als ik mijn email ophaal ( via mijn gsm/laptop) doe ik dat op mijn server.
Nu het probleem:
het komt wel eens voor dat mensen mij een email sturen waar ik in de BCC lijst sta. Als dat het geval is dan geeft MDeamon een foutmelding naar de beheerder ( in dit geval ook ikzelf) met het volgende bericht:
in dit geval komt de email dus nooit aan in mijn inbox. Als ik in de CC lijst sta is er geen probleem, de email komt dan gewoon aan, maar juist de BCC optie blijkt roet in het eten te gooien.The attached message doesn't contain any addresses that can survive
the current parsing configuration.
None of the addresses extracted from the headers within this message
match any address known to this server. You should inspect the headers
of the attached message and make sure that there is a local address
specified in at least one of them. If there is make sure you have setup
MDaemon to parse that header.
Nu heb ik tussen de parsingopties zitten kijken, maar ik zou niet weten wat het probleem zou zijn. Het lijkt er dus op dat de mailserver kijkt naar het TO adres en omdat hij dat niet herkent ( geen account op de server) dat hij daarom een fout geeft.
Is dit te verhelpen? en zoja hoe natuurlijk
No worries m8