Toon posts:

ftp en html

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een ftp/apache server achter een adsl verbinding.

De beginpagina van deze site op deze server bevat een aantal foto's van mensen die hierop kunnen inloggen.

Dus als piet inlogt dan klikt hij op zijn foto en is de href ftp://piet@ipnummer

De users gaan als het ware een mappen structuur in waar ze files kunnen uploaden en downloaden.
Als piet ingelogt is met zijn wachtwoord dan krijgt hij 3 hoofmappen te zien DATA1 DATA2 en DATA3.

Nu wil ik dat DATA1 als icoon een Deur krijgt. Ik ben dus al aan het FTP-en dus kan ik dit soort wijzigingen niet aanbrengen.
Dit moet eigenlijk nog html zijn dus. Maar het is wel vereist dat ze al inloggen op de beginpagina omdat iedere gebruiker bepaalde schrijf/lees rechten heeft.

Kan ik op de begin pagina een soort van variabele invoeren zodat dat later doorgevoerd wordt als ik op DATA 1 klik. Het gaat dus alleen om de eerste 3 hoofdmappen DATA 1 2 en 3 . Alle onderliggende mappen mogen gewoon met FTP.
Alle gebruikers mogen de mappen DATA1, 2 en 3 wel zien.
Pas in onderliggende mappen mogen voor bepaalde gebruikers geen bv schrijf rechten ontleend worden.

Dus bv Piet klikt op zijn foto en komt op de pagina "datamappen" terecht waar dus DATA1 2 en 3 staan. Toen hij klikte op zijn foto werd ook een commando href ftp://piet@ipnummer doorgegeven en zo gauw hij op bv data1 klikt wordt dit commando doorgegeven en wordt er pas echt ingelogd. Nu moet het zo zijn dat als piet eenmaal ingelogd heeft en hij wil data 2 inzien dat hij niet opnieuw moet inloggen. De wachtwoorden worden niet opgeslagen op de werkstations die inloggen op deze server (uit veiligheidsoverwegingen) dus 1 keer een wachtwoord moeten invullen zou het beste zijn.

Enig idee?

bvd

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Dan moet je de paswoorden bijhouden in een session. Zo kunnen de personen de hele sessie ingelogt blijven en overal bijkomen waar ze bij mogen.

Bedoel je dat?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

André schreef op 02 februari 2004 @ 19:34:
Dan moet je de paswoorden bijhouden in een session. Zo kunnen de personen de hele sessie ingelogt blijven en overal bijkomen waar ze bij mogen.

Bedoel je dat?
Volgens mij haalt ie FTP en HTTP een beetje door elkaar :X

Stop uploading passwords to Github!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:20
Heb je geprobeerd of het niet gewoon werkt? Als ik met MozillaFirebird voor de tweede keer naar een ftp-server ga met dezelfde username, wordt niet nog een keer om password gevraagt, zolang ik de browser niet afsluit.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Papa Eend schreef op 02 februari 2004 @ 19:39:
[...]

Volgens mij haalt ie FTP en HTTP een beetje door elkaar :X
Nee, hij wil ze met elkaar combineren.

Verwijderd

Ik denk dat je best een applicatie als fileman kan gebruiken: http://www.iisworks.com/fileman/

zoals je wellicht aan de url ziet, is dit een ftp-filemanager voor IIS, maar ik denk dat je zonder al te veel moeite een dergelijke applicatie kan vinden voor Apache/PHP.
Pagina: 1