Wireless en 'wired' op 1 ipadres ??

Pagina: 1
Acties:

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 12:43
Beste allemaal,

ik heb een laptop met wireless EN wired verbinding. Ik zit in een netwerk en dus niet rechtstreeks op het internet.
Mijn vraag is : is het mogelijk om de wireless kaart en de wired tegelijkertijd te gebruiken, maar de wired voorrang te geven ?
Dus zeg maar als de utp erin zit, dat ie dan altijd via de wired verbinding maakt en als ik de utp eruit trek, dat dan de wireless het automatisch overneemt.
En voor verschillende redenen MOETEN die beide kaarten op het zelfde ip-adres (192.168.10.19) verbinding maken.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je 2 NIC's kunnen niet tegelijk hetzelfde IP-adres krijgen. Dat wil gewoon niet (aparte MAC-adressen etc).

Zou je een systeem met "voorrang" hebben, dan zou dit systeem ook op je switch én AP (welke dan dus met elkaar moeten communiceren) moeten zitten..

Ben bang dat dit niet gaat lukken, helaas..

Als je erg 1337 bent zou je misschien een proggie/driver/whatever kunnen maken/vinden die automagisch de wireless interface uitschakelt.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Misschien kan je beide kaarten bridgen.
Maar ik weet niet hoe n bridge in zo'n situatie reageerd.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Gewoon de kaarten bridgen. Dan krijgen ze 1 ip addres.

Denk er wel aan dat:
WEP dan soms problemen gaat geven.
Je vaste netwerkkaart afgeremt wordt.
Verder als je netwerkkaart ad hoc is kan iedereen gebruik maken van je interne leiding, en dus bij je prive netwerk kan komen zonder filtering.

[ Voor 20% gewijzigd door reddog33hummer op 02-02-2004 18:38 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 12:43
net even de kaarten gebridged..maar inderdaad..hij remt de wired kaart erg af lijkt het wel...zit op dloads van 100 kb/s, waar normaal zonder bridge 300 kb/s

Verwijderd

Je kunt mbv metric instellen welke verbinding hij normaal als eerste moet pakken als beide netwerk kaarten erin zitten.
Metric kun je vinden onder tcp/ip properties. Wellicht heb je hier iets aan.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 20:31:
Je kunt mbv metric instellen welke verbinding hij normaal als eerste moet pakken als beide netwerk kaarten erin zitten.
Metric kun je vinden onder tcp/ip properties. Wellicht heb je hier iets aan.
dit kan je ook instellen bij Network Connections > Advanced > Advanced Settings :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bridgen van een WiFi verbinding en een bekabelde verbinding in Windows XP zal performanceverlies met zich meebrengen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1