Toon posts:

[XP] 2 windows mappen op c-schijf*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

na een OEM-installatie staat er een extra windows map op de c-schijf. Bij het booten van de pc heb ik ook de mogelijkheid om 2x te kiezen voor WinXP Professional. De 2 mappen zijn:

c:\windows
c:windows.0

Mijn vraag is nu: ik wil die windows-versie eraf hebben, kan ik dan gewoon die map c:\windows.0 verwijderen? Via de cd-rom krijg ik het niet voor elkaar om het te verwijderen.

Specs:
- partitie is NTFS
- XP Prof SP1

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:22
volgens mij moet je de map windows.0 (als je zeker weet dat die het is) gewoon verwijderen.

Wat je kan proberen is als eerste normaal in Windows op te starten, en de verkeerde windows map hernoemen (of inpakken met winzip o.i.d). Als er geen melding komt dat er programma's gebruik maken van die map (na opnieuw opstarten) kun je de map gewoon verwijderen.

Het bootmenu kun je instellen bij
configscherm -> systeem -> geavanceerd -> Opstart en herstelinstellingen. ;)

-

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat (dit mag je ondertussen toch zelf wel weten ;) ) - verder.

Probeer gewoon eens even uit :)

Verwijderd

kijk even in je boot.ini welke je gebruikt.,...

Verwijderd

Topicstarter
sry, ik heb het opgelost door map te renamen en te verwijderen daarna. Alleen volgende probleem was dat hij bestanden ging missen die ook niet meer recovery goed te krijgen zijn, dus het was een format en nieuwe installatie.