Dolby Digital speaker sets voor de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:10
Tot nu toe heb ik 5 verschillende Speakersets gevonden voor de PC:

Altec Lansing ADA880R
Altec Lansing ADA885
Creative DDT2500 Digital
Jazz J-9902
TEAC Powermax 2000
Videologic Digitheatre

Nou ben ik benieuwd welke van de 5 nou de beste koop zou zijn prijs/kwaliteit verhoudingen enz...

Ik wil een woofer die me kamer laat shake en het setje moet dus ook aanhoorbaar zijn voor muziek enz.

Nou zegt iedereen me elke keer als ik het vraag het is persoonsgebonden, dat is ook zo maar ik heb niet de mogelijkheid om naar deze setjes te luisteren tenzij ik heel nederland doorreis... :-(

dusseh hehe suggesties ?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De altec Lansing ADA880R klink gewoon bruut, en kan je kamer zeker laten schudden, ik heb hem momenteel in gebruik (helaas moet hij volgende week uitgeleverd worden aan een klant :(), maar is helaas geen 5.1 systeem en valt voor mij daarom af.
De ADA885 kan ik op de site niet vinden, maar als dat een 5.1 uitvoering van de 880R is zou dat zeker mn keuze worden...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Ik heb bijna alle goede sets wel een keer gehoord, maar persoonlijk vind ik ze bijna allemaal zwaar k*t !!

Ze kunnen in geen verreweg tippen aan mijn Onkyo Digital/DTS receiver van ƒ 1299

Een vriend van mij heeft een Technics DTS receiver van ƒ999 en die doet het ook vele malen beter als die speakersets die ik gehoord heb.

Ik wil echt niet afkraken ofzo, maar voor wat ze meestal kosten, zijn ze naar mijn mening veel te duur, als je het geluid technisch bekijkt

• Reveal!
De ADA885 is iets sterker namelijk gezamelijke 120 watt RMS en is THX approved maar is verder nog steeds met 4 speakers.

Jij vergelijkt zo'n complete PC set nou wel met de prijs van alleen een versterker en natuurlijk is dat geluid veeeeeel beter maar om die reden is zo'n set ook 4x zo duur !!!

Ik ben nou toch benieuwd welke van deze set nou het beste klinkt(zover ze goed kunnen klinken dan vanuit het oogpunt van een kenner) :)
Die Altec Lansing is inderdaad jammer dat het nog steeds 4 speakers zijn :(
Daarom kijk ik nu naar die TEAC set Teac is opzich al wel een aardig speaker merk.
http://www.gamespot.co.uk/pc.gamespot/hardware/pcgw6_uk/review.html
En met een 45 watt subwoofer en 17.5 sattelites, 1 van de sterkste die ik gezien heb....

• Reveal!
ff tussendoor nog die Altec Lansing ADA885 word alleen met Dell machines meegeleverd :(

En weet iemand misschien waar die TEAC speakers te koop zijn ?
Kan ze namelijk nergens vinden :'(

Verwijderd

De Altec Lansing speakers zijn ook los te koop bij www.gigabuys.com (website van Dell, maar ook voor mensen die geen Dell hebben)
De ADA880 (R???) is daar nu voor $186

• Reveal!
Die bedoelde ik niet :))
Die kan je hier ook kopen, ik bedoelde deze de ADA885....
http://gigabuys.us.dell.com/store/prodspec.asp?CategoryID=192&Page=1&sku=313-1595 :)

Hij moet alleen dan wel helemaal uit de states komen :(
En dan is ie nie 220 volt ? :(

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Persoonlijk wil ik graag zo'n DTT2500 van Creative/Cambridge. Deze set heeft zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit verhouding (d'r zijn betere sets voor die prijs, maar die moet je in de VS bestellen => inc. convertor en verzending wordt dat toch effe een heel stukkie duurder!). DTT2500 zijn geen speakers die je kamer laten shaken, maar qua geluidskwaliteit zijn het zeer goede speakertjes.

Gadgeteer

• Reveal!
Rookstar:
Die TEAC is dus (naar horen zeggen) wel roomshaking en ook wel redelijk geluid....
Misschien ook beter voor jouw ?

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

A) Waar kan ik zo'n Teac kopen
B) Hoe duur is dat in godsnaam wel niet

Gadgeteer

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Toch krijgt de DTTS2500 een 9/10 van Gamespot UK en die Teac maar een 8/10.

Maar het probleem van die DTTS2500 is inderdaad de zwakke output.

Gadgeteer

• Reveal!
Als je de Review bij Gamespot heb gelezen van de Digitheatre dan zag je dat daar stond dat de TEAC goedkoper moest zijn...
Dat houd dus in dat ie onder de 700,- moet zijn :)

En wat betreft waar te koop dat is voorlopig nog een goeie vraag maar ben al heftig opzoek !
Zodra ik het weet staat het hier :)

• Reveal!
Wat wel leuk zou zijn is als ik nou een review zou schrijven over Dolby Digital setjes dan zou ik ze gratis opgestuurd krijgen :P >:)
Maar ik heb geen page :'(

• Reveal!
btw ehm ZerO heeft die Altec Lansing dan geen goeie center speaker emulatie ?
Omdat jij ehm toch niet zou kiezen ????

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

die emulatie verknalt het hele stereo beeld jammer genoeg.. :(

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Ik heb de creative desktop theatre 5.1 (die witte, want die zwarte waren er toen nog niet, de zwarte versie is 2x zo krachtig, dus zeker die kopen als je kiest voor creative).
Nou, ik heb HEEL lang gezocht naar een GOEDE speakerset, ik heb ook overwogen om een dure receiver etc te kopen, maar wil je goei spul/kwaliteit hebben, nou, dan kan je veel flappen neertellen, minstens 4000,00 (incl boxen dan he..).
Dus die optie viel af voor mij (aangezien me kapitaal niet ZO groot is).
Ik heb toen op internet veel gezocht naar info over 5.1 sets, maar dat was moeilijk te vinden, het meeste vond ik over de sets van creative, en daar werd alleen maar positief over gesproken.
Ik dus naar de winkel, die set gekcoht (fl. 595,00), kom ik thuis, pak ik uit, blijken 't boxjes te zijn van 7 bij 7 centimeter, ik zag 't dus al zwart in.
Maar nadat ik 't allemaal had aangesloten, en het geluid dus ging testen, nou, ik kan je vertellen, het is zeker GEEN miskoop, die 595,00 is het echt wel waard.
Er komt een stevige bass uit de subwoofer, de boxen zijn sjeik, de surround speakertjes zijn van goede kwaliteit.
Als als 'm eens een keer goed hard zet, dan treed er niet bepaald veel vervorming op.
Ik was echt ZEER onder de indruk van die set, en ik ben er nu nog reuze blij mee.
Ik luister veel muziek, ik speel HEEL veel games (is erg leuk/mooi, dolby digital surround in games... :) ).
Het zijn allround boxen, ze zjin geschikt voor muziek te luisteren, maar ook om te gamen.
conclusie: kopen die hap!!
MAAR, ieder heeft zo zijn eigen smaak/voorkeur he..

Grtz,

[WFYA]Kire (het broer'tje' van CBS).

• Reveal!
Mja ik zie inderdaad ook overal postitieve dingen over die setjes van Creative...
En ik heb inderdaad het hele inet afgezocht en weinig vergelijkingen gezien :(
Maar wat ik me nou afvraag want in de ene review staat van wel en de andere weer niet...
Kan die Creative woofer je kamer laten shaken bij een DVD ?(dus dat je ehm voelt :)

Verwijderd

ff dit: Labtec RULEZ!
Greetz...

• Reveal!
Labtec heeft geen DD setjes ....

Verwijderd

De woofer van creative is de beste die ik tot nu toe heb gehoord, GEGARANDEERD een goeie BASS.
Ik heb de witte 5.1 set, maar als je de zwarte 5.1 set koopt, dan hebbie ZEKER de beste.
De zwarte is namelijk 2x zo krachtig, en is even duur als de witte 5.1 (mar toen ik mijn witte 5.1 kocht, toen was de zwarte er nog niet, die kwam 1 week later!!! :( ).
Grtz,

Kire.

• Reveal!
bweeeeeeeeuh nog meer onduidelijkheid !!!!
In heel veel reviews zeggen ze roelende bass en ook heeel veel zeggen ze NET te weinig :(

btw ik heb net mailtje ontvangen van dell nederland :)
Die Altec Lansing ADA885 zijn ook hier te koop voor fl.528,75 !!!

Maarreh die center speaker mis je dus echt ?!?!?!?!!? :(

• Rookstar

Rookstar

Rookt niet....

Ik ga lekker voor de Creative.

Zal echt wel genoeg bass in zitten om mijn kamer te laten trillen :)

Jammer van die Teac dingen....Wat ik er van gelezen heb is dat ook wel een zwaar relaxed speakersetje.

Ennuh..ja, die centerspeaker mis je. Niet bij het spelen van games enzo, maar bij het afspelen van DVD's in 5.1

Gadgeteer

• Reveal!
Kut dat is juist waar ik die speakers voor wil hebben :( (spreek je btw uit ervaring ?)
Naja dan maar ff TEAC mailen vragen waar ze hun speakers verkopen in NL :)
Pagina: 1