Toon posts:

VB6 MediaPlayer Component: verstrekentijd bijhouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben onder VB6 bezig om een MP3 speler te bouwen. Nu wil ik graag de verstreken tijd bijhouden. Ik dacht dit te kunnen doen door middel van de MediaPlayer component. Het probleem is dat ik niet weet welke gebeurtenis aangeeft dat de mediaplayer aan het spelen is.

Met de eigenschap PlayCount wil ik dan tijdens elke gebeurtenis de verstreken tijd naar een variable kopieren.

Het stukje code zo er alsvolgt uit kunnen zien

Private Sub MediaPlayer_(gebeurtenis?)

Variable = MediaPlayer.PlayCount
END Sub

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 20:52

flexje

got-father

Je kan toch gewoon de Timer gebruiken om te tellen? En als liedje afgelopen is stoppen / resetten...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik aangedacht, maar vondt ik niet zo'n nette oplossing. Die MediaPlayer-component zit barstens vol met mogelijkheden dus het moet daar ook mee te doen zijn.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 20:52

flexje

got-father

Van wat wil je precies de verstreken tijd bijhouden? MediaPlayer houd zelf namelijk al de verstreken tijd van de song bij zag ik net :P :
Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/flex/screenies/mp3.jpg
:?

Edit:
code:
1
WindowsMediaPlayer1.Controls.currentPositionString

[ Voor 17% gewijzigd door flexje op 02-02-2004 14:47 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak de MediaPlayer component verder niet zichtbaar. Dus de tijd die daar eventueel op mee loopt zie ik niet.

Die: "MediaPlayer.CurrentPosition" was een van de dingen waar naar ik opzoek was.

Nu zou ik nog graag willen dat de MediaPlayer ervoor zorgt dat de CurrentPosition constant wordt opgehaald zo dat ik hem kan weergeven.

PS Weet iemand toevallig ook of de totale speelduur in seconde met de MediaPlayer component kan opvragen.

(Ik gebruik trouwens Visualbasic 6, met de standaard MediaPlayer die daar bij zit.)