Ik probeer licq 1.0 in redhat7 te installeren (de rpm package), alleen ik zie dat ik daar qt 2.1.0+ voor geinstalleerd moet vinden... Nu heb ik al gezocht naar een rpm package daarvan, maar bij www.trolltech.com, maar die hebben alleen maar een tarball met de source, en voor de rpm met binaries verwijzen ze naar de redhat site, waar ze vervolgens niet opstaan... Iemand enig idee waar ik dit kan downloaden??
RedHat 7.0 bevat al QT 2.2, waarschijnlijk op CD2, weet ik niet uit mijn hoofd, maar ook op elke ftp site van RedHat te vinden.
Nu heb ik dus de qt-2.2.0 package van de 2e redhat CD geinstalleerd, en nog steeds wil hij de licq RPM niet installeren... Hij zegt nog steeds qt-2.1>= en qt-nogiets.o ofzo te missen... Als ik hem met --nodeps installeer, en dan opstart, zegt licq dat hij de qt gui niet kan opstarten... Wat doe ik fout?
Verwijderd
Qt libraries worden gebruikt door KDE. Dus als je KDE installeert of een upgrade doet, zou het moeten werken. De package manager zegt dan wel welke packages je mist.
Dit heb ik ook al eens mee gemaakt, het is alsof hij de nieuwere versie niet herkent alszijnde 'nieuwer'. Fijn teruggekeerd naar de oudere versie van licq.Op woensdag 13 december 2000 13:02 schreef M4SS4CR3 het volgende:Nu heb ik dus de qt-2.2.0 package van de 2e redhat CD geinstalleerd, en nog steeds wil hij de licq RPM niet installeren... Hij zegt nog steeds qt-2.1>= en qt-nogiets.o ofzo te missen... Als ik hem met --nodeps installeer, en dan opstart, zegt licq dat hij de qt gui niet kan opstarten... Wat doe ik fout?
Waarom doe je dan niet gewoon de sourcecode compileren??
Effe untarren in usr/local/
less INSTALL
Symlinkje maken qt --> qt-2.2.2
ff een qt.sh in je profile.d/ aanmaken met daarin de environment variabelen zoals dat uitgelegd staat in de INSTALL readme file (gewoon letterlijk kopieren).
ff executable van maken.
compileren en klaar.
Works like a charme
Dat gedoe met die packages altijd... blegh
krijg je allemaal software gecompileerd voor de i386... ik heb een duron verdo**e!!
Rara welke dist. ik draai
Dus.
Effe untarren in usr/local/
less INSTALL
Symlinkje maken qt --> qt-2.2.2
ff een qt.sh in je profile.d/ aanmaken met daarin de environment variabelen zoals dat uitgelegd staat in de INSTALL readme file (gewoon letterlijk kopieren).
ff executable van maken.
compileren en klaar.
Works like a charme
Dat gedoe met die packages altijd... blegh
krijg je allemaal software gecompileerd voor de i386... ik heb een duron verdo**e!!
Rara welke dist. ik draai
Dus.
Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?
k heb nu qt 2.2.3 gecompiled 
werkt prima nu (eindelijk)
maar k heb 1 tip voor je:
gebruik gcc 2.95.2 en NIET 2.96 beta, anders werkt ie namelijk niet, daar heb ik de hele tijd mee zitten kloten
owh ja, het compilen doet ie wel iets van 2 uur over
werkt prima nu (eindelijk)
maar k heb 1 tip voor je:
gebruik gcc 2.95.2 en NIET 2.96 beta, anders werkt ie namelijk niet, daar heb ik de hele tijd mee zitten kloten
owh ja, het compilen doet ie wel iets van 2 uur over
Licq zit standaard al bij redhat. Het staat op cd1 of cd2. Die werkt zeker.
De nieuwste qt-libraries vind je op:
http://ftp.sourceforge.net/pub/mirrors/kde/stable/2.0.1/distribution/rpm/RedHat/7.0/i386/
Verder vind je hier ook meteen kde 2.0.1
http://ftp.sourceforge.net/pub/mirrors/kde/stable/2.0.1/distribution/rpm/RedHat/7.0/i386/
Verder vind je hier ook meteen kde 2.0.1
dat qt-nogiets zal wel qt-devel zijn.
Als je een source wil compileren voor in X moet je die ook hebben, anders schiet ut nie op.
Als je een source wil compileren voor in X moet je die ook hebben, anders schiet ut nie op.
het is een pentium II 350 met 128mb geheugen en hij was inderdaad 2 uur bezig, en het was hiervoor al 3 keer mislukt omdat ik die stomme gcc 2.96 aan het proberen was. ben dus zeker 8 uur aan het compilen geweestOp zondag 17 december 2000 17:21 schreef voxell het volgende:
das redelijk lang
Pagina: 1