SPSS hoe data groeperen?

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik heb een hele reeks crosstabs gemaakt in spss, die onder andere een kappa- en phi- waarde bevatten. (het gaat om een 40-tal crosstabs, omdat er 2*40 variabelen zijn (2 gepaarde groepen beoordelaars voor 40 vragen) ).

Hoe kan ik nu deze waarden iets of wat handiger voorstellen in één tabel. (bijvoorbeeld 1 tabel met 40 kappa-waarden onder elkaar met ernaast de significantie, 40 phi's met sig. onder elkaar enz enz...

Het probleem is dat ik deze tabellen graag zou aanmaken voor een 10-tal steekproeven uit de eigenlijke database. Overtypen in excel ofzo zou dus nogal wat werk zijn :p

Waarschijnlijk zal ik dan moeten scripten??? Ik had bij de standaard scripts al een scipt gevonden om means pivot tables uit te voeren naar meerder textbestandjes (wat op zich al ok zou zijn), maar ik zou echt niet weten hoe ik dat script moet aanpassen om te werken op crosstabs, laat staan op meerdere crosstabs in een keer.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ja ik weet het, spss is niet populair... wat een zooi-programma...

Nu ja ik ben er al achter dat het helemaal niet zo moeilijk kan zijn dan ik aanvankelijk dacht (meerdere tabellen behandelen is ni zo moeilijk), nu vraag ik me nog af of iemand dus weet hoe ik nu die ene waarde die ik hebben wil uit die crosstab haal.

Als je geen antwoord weet op m'n vraag, maar wel weet waar ik het misschien kan vinden (een ander forum somewhere on the inet bijv.) dat wil ik net zo goed wete hoor!