[NT4]Bestanden op schijf delen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
dit is wel een schoolproject voordat jullie het gaan vragen.. dus daar hoef ik daaral niet meer op te antwoorden ;)

ik heb 2 pc's.. een NT server en een NT workstation. Beide zijn NT 4..

Ik heb 2 groepen aangemaakt: Designer en Marketeer.. Ze hebben natuurlijk ook bepaalde rechten. De designer mag niet in de map van Marketeer en vice versa.

Ik heb deze mappen gemaakt op de G: schijf.. ik moet dus permissie's geven op de mapjes.. dus in Marketeer mag de Admin en de marketeer groep komen, maar designer niet. En andersom ook..
Ik heb dus nu op de schijf de mapjes gedeeld maar moet ik ook de hardeschijf delen, want anders kunnen ze er niet bij.

ik moet ze dus als het ware full control geven. Dan kunnen in de mapjes komen, en in die mapjes bestanden aanmaken etc.. er zit natuurlijk ook een nadeel aan. De ene groep kan ook in het mapje van de andere groep, terwijl ik de permissies op de mapjes goed heb gezet.

De vraag: hoe kan ik voorkomen dat de marketeer in het mapje van de designer komt en vice versa

ja ik heb gezocht op got + google voordat je dat ook wilt zeggen

/edit: update:

de mapjes op de G: schijf heten respectievelijk: designer en marketeer
als je 2 post naar beneden kijkt zie je code van netlogon.
daar zit waarschijnlijk de fout in omdat als ik via netwerklocaties werk doet hij het wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 02-02-2004 14:10 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En wat is nu precies het probleem, want je hoeft niet de hdd te delen om twee mappen te delen. Gewoon de mappen delen is al genoeg, en dan kan je rechten via ntfs (vind ik persoonlijk het makkelijkst ) of per share of allebei toekennen.

Ik snap niet helemaal wat het probleem is behalve dat je ergens verkeerde rechten hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Gomez12 schreef op 02 februari 2004 @ 13:59:
En wat is nu precies het probleem, want je hoeft niet de hdd te delen om twee mappen te delen. Gewoon de mappen delen is al genoeg, en dan kan je rechten via ntfs (vind ik persoonlijk het makkelijkst ) of per share of allebei toekennen.

Ik snap niet helemaal wat het probleem is behalve dat je ergens verkeerde rechten hebt staan.
dat is via ntfs ...
ik heb ze als FAT geinstalleerd...

ik heb volgens mij overal de rechten goed toegepast.
ik heb de bestanden gedeeld + rechten gegeven en de harde schijf niet gedeeld.
Dat werkte dus niet.

ik moet ze via netlogon weergeven. dus als ik op deze computer klik dat ze daar dan tussen control panel etc. ook worden weergegeven.

code van netlogon

code:
1
2
3
net use g: \\srv_1\gebruikers

net use h: \\srv_1\groepsdata

dus als ik opstart via designer dan kan ik meteen de mapjes zien staan in : deze computer, zonder dat ik via netwerklocaties hoef te piemelen/

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 02-02-2004 14:09 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
outerspace schreef op 02 februari 2004 @ 13:49:
dit is wel een schoolproject voordat jullie het gaan vragen.. dus daar hoef ik daaral niet meer op te antwoorden ;)

ik heb 2 pc's.. een NT server en een NT workstation. Beide zijn NT 4..

Ik heb 2 groepen aangemaakt: Designer en Marketeer.. Ze hebben natuurlijk ook bepaalde rechten. De designer mag niet in de map van Marketeer en vice versa.

Ik heb deze mappen gemaakt op de G: schijf.. ik moet dus permissie's geven op de mapjes.. dus in Marketeer mag de Admin en de marketeer groep komen, maar designer niet. En andersom ook..
Ik heb dus nu op de schijf de mapjes gedeeld maar moet ik ook de hardeschijf delen, want anders kunnen ze er niet bij.

ik moet ze dus als het ware full control geven. Dan kunnen in de mapjes komen, en in die mapjes bestanden aanmaken etc.. er zit natuurlijk ook een nadeel aan. De ene groep kan ook in het mapje van de andere groep, terwijl ik de permissies op de mapjes goed heb gezet.

De vraag: hoe kan ik voorkomen dat de marketeer in het mapje van de designer komt en vice versa

ja ik heb gezocht op got + google voordat je dat ook wilt zeggen
Zoek dan nog maar een keer, want je hebt echt niet goed genoeg gezocht..

Als het goed is, maak je van elk van de mappen een share en stel je de juiste rechten zowel op de share als op de map zelf in.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar dit is inderdaad gewoon basis rechten in Windows. En juist daar is heel erg veel over geschreven. Zelfs op de site van Microsoft moet je nog een heel end komen.

Dit topic is gesloten.