lerende afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hebben jullie dat ook. Zit je op de bank een videotje te kijken wil je even de band terugspoelen heb je de afstandsbediening van de tv of cdspeler weer in je handen. Bloedjeiritant.

Nu dacht ik ik koop een afstandsbediening waarmee je de andere 3 vervangt. Blijkt moeilijker te zijn dan ik dacht. De meeste werken alleen met een code waarna ze de basisfuncties overnemen. Aan alleen die basisfuncties heb je dus ook niks moet je je andere afstandsbediening nog steeds op de bank hebben liggen.

Nu dacht ik aan een lerende afstandsbediening. Die werkt alsvolgt. Je houdt je orginele afstandsbediening voor de lerende afstandbediening drukt op een knopje nu heeft de lerende afstandsbediening die functie overgenomen.

Volgens mij heeft de marmitek 8in1 die lerende functie.

Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.com/nl_site/pictures/8972.gif

http://www.marmitek.com/nl_site/base_nl/product.asp?taal=1&subgroep=2

Iemand ervaring met deze afstandsbediening of een andere goede???

Graag heb ik wat ervaringen van anderen voor ik hem bestel bij conrad.

Verwijderd

Er bestaat ook een "lerend" horloge van Casio , is dat maybe een ID ?

Verwijderd

of een lerend potlood, dat ie je huiswerk voor je kan maken en handtekeningen kan vervalsen >:)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Hmmmmm...dit werkt meestal wel goed, ook met oudere apparatuur, maar die oudere apparatuur moet dan wel van een bekend merk zijn, anders pakt ie hem misschien niet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

op mijn afstandsbediening van m'n Onkyo receiver zit ook zo'n schakelaartje send/learn...:)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Ik heb er al jaren een programmeerbare AB van Philips die op die manier werkt. Het type is Easy Learnable SBC 8503. Reuze handig, ik kan er zelfs het licht mee uit doen/dimmen. Voor m'n ouders heb ik een nieuwer type gekocht die ook werkt met codes. Ook bij hun werkte een aantal zaken niet (by philips producten) een telefoontje naar de helpdesk loste deze problemen op.

• Auke
  • Niet online
Op woensdag 13 december 2000 00:46 schreef Raampie het volgende:
Ik heb er al jaren een programmeerbare AB van Philips die op die manier werkt. Het type is Easy Learnable SBC 8503. Reuze handig, ik kan er zelfs het licht mee uit doen/dimmen. Voor m'n ouders heb ik een nieuwer type gekocht die ook werkt met codes. Ook bij hun werkte een aantal zaken niet (by philips producten) een telefoontje naar de helpdesk loste deze problemen op.
Ik heb ook een philips geprobeerd. Ook de helpdesk gebeld. Mijn Teac cdspeler werkte er niet mee, en mijn Akai breedbeeld ook niet. Wonderbaarlijk mijn Philips videorecorder werkte wel.

• Auke
  • Niet online
Op een oude videorecorder van mijn broer zit ook zo'n leer fuctie. Die afstandbediening werkt niet handig daarmee. Maar al mijn apperatuur is er mee te bedienen. Stemt mij een beetje hoopvoller.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Als je echt een coole wil moet je de pronto nemen..

http://www.pronto.philips.com/

kost wel een tikkie duur helaas..

IP Rocks

• Auke
  • Niet online
Om nu 1500 piek voor een afstandsbediening neer te leggen gaat me wel erg ver.

Ik heb bij een dealer geinformeerd naar die marmitek afstandsbediening. Er blijkt maar zo'n 15 functies programmeerbaar. Voor de rest werkt hij ook met code's. Wordt hem dus niet. Weet nog iemand een betaalbaar lerende afstandbediening??

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

marantz heeft een erg stoere
alleen is de site down :(

• Auke
  • Niet online
Op woensdag 13 december 2000 15:22 schreef Judaz het volgende:
marantz heeft een erg stoere
alleen is de site down :(
De marantz is de zelfde dan de Philips. Veel te duur dus.

Sony lijkt een erg geschikte te hebben de RM_VL900. Ik weet niet of die in Nederland te vinden is???

http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/home/accessories/universalremote/rm-vl900.shtml

http://www.remotecentral.com/vl900/index.html

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Er is een japanner (een wazige, maar dat is zo'n cliché) en die heeft een module geschreven voor de AIBO van Sony, zodat ie commando's van afstandsbedieningen kan leren.

Ik ga even kijken of ik die site nog in mn history kan vinden.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb die Marmitek ook en hij werkt erg makkelijk je kan hem eenvoudig dingen bij leren en ook kent hij al een flinke hoeveelheid apparaten van een aardige collectie merken

en hij werkt ook nog een op 433Mhz zodat je eenvoudig een piramide ergens neer kunt zetten zodat je bijvoorbeeld ook apparaten in een ander kamer kunt bedienen bijvoorbeeld een video

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Piramide :?

mis ik iets?

• WiD
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Je kan natuurlijk ook gewoon een hp48G of GX kopen. Die kan je ook als afstandsbediening programmeren. De libraries zijn op het net te vinden voor zowat elk toestel van elk merk en met een link naar je PC, heb je zo'n rekenmachine direkt geprogrammeerd.
Je kan dat ding ook als sampler gebruiken en zo nieuwe functies aanleren natuurlijk.

• Big-Foot
Op donderdag 14 december 2000 00:10 schreef DasH het volgende:
Piramide :?

mis ik iets?
Sorry is een extra infrarood zender ziet eruit als een piramide met een antenne

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
Op donderdag 14 december 2000 00:06 schreef mweert het volgende:
Ik heb die Marmitek ook en hij werkt erg makkelijk je kan hem eenvoudig dingen bij leren en ook kent hij al een flinke hoeveelheid apparaten van een aardige collectie merken

en hij werkt ook nog een op 433Mhz zodat je eenvoudig een piramide ergens neer kunt zetten zodat je bijvoorbeeld ook apparaten in een ander kamer kunt bedienen bijvoorbeeld een video
Hij mist in ieder geval leestekens :)

Vertalen.nu

• Exirion
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Met een programmaatje ervoor kan de Palm PDA ook als een lerende afstandsbediening gebruikt worden ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Big-Foot
Op donderdag 14 december 2000 00:18 schreef jeepey het volgende:

[..]
Hij mist in ieder geval leestekens :)
..,,.
Hier zijn ze al ik was ze kwijt.

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
Op donderdag 14 december 2000 00:20 schreef mweert het volgende:
[..]
..,,.
Hier zijn ze al ik was ze kwijt.
LOL :)

Vertalen.nu

• Dries Arnolds

Dries Arnolds

*bling bling*

Aha, nu met die leestekens snap ik het volkomen. :)

Maar idd, best handig zo'n piramide. Ik heb nl. een L-vorimge woonkamer, en ik heb geen zin om een spiegel in de hoek te zetten. ;)

edit:
mn toetsenbord plakt en daarom typo's

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

wij hebben hier in huis die sony, iets ander type
Lijkt trouwens op een tube tandpasta, maar goed....daar ging het niet over.
Echt veel functies zijn er niet te programeren, sommige knoppen (oa. de allerbelangrijkste: de zaptoets) doen het niet.
Misschien zou je een keer bij Radio Cenrum in Utrecht kijken (of een soort gelijke electronicawinkel)
Afbeeldingslocatie: http://www.remotecentral.com/vl900/photo1a.jpg

Niet?
[Specs]

• JvS
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb zelf de SBC ru 880 van Philips, en ik vind 'm wel fijn..

Hij "doet" acht apparaten en zelfs m'n pioneer DVD speler kan-ie (een beetje) bedienen... Als je geen ál te exotische apparaten hebt gaat het met die wel goed.

M'n pa heeft zo'n marmitek 8 in 1 en die doet wel "vagere" apparatuur zoals NAD enzo. Maar dat ding ziet er niet uit en werkt ook nog eens kut.

Bdw, de "theatre" functie op de Philips rules heel hard. Dan kan je per knop zeggen welk apparaat bediend moet worden, dus bijvoorbeel volumeknoppen = Amp en Cijfertjes = TV en Play etc = DVD...
Da's wel handig als je via je versterker altijd tv kijkt (zoals ik) dan hoef je niet de hele tijd te schakelen tussen de TV en de Amp functie op de AB...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Auke
  • Niet online
Moest gisteren toevallig in een zaakje in een dorpje zijn. daar hebben ze de one for all 5 liggen. Deze heeft en code's en een leer functie. Heb hem gekocht met de garantie werkt hij niet dan kan ik hem terugbrengen. De Video en Tv heb ik werkend gekregen met de code's. De cdspeler met de leerfunctie.

http://www.oneforall-int.com/URC-7550.htm

[img]"http://www.oneforall-int.com/pics/Big7550.jpg[/img]

Hij ligt niet echt lekker in de hand, maar is gelukkig niet onhandig zwaar of groot. Programeren is erg eenvoudig en een goede nederlandstallige gebruiksaanwijzing.
Kosten: f130,-
Pagina: 1