[Win2k3]Script voor aanmaken directory inclusief permissies

Pagina: 1
Acties:

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 10:17
Ik ben op zoek naar een script of mogelijkheid voor Windows 2003 om telkens een bepaalde directory structuur aan te maken inclusief permissies. De volgende tekening zou het een en ander duidelijker moeten maken:

Hoofddirectory
|-->nr1
| |-->Cad
| |-->Cam
| |-->Logboek
|
|-->nr2
| |-->Cad
| |-->Cam
| |-->Logboek
|
|-->enz...

De bedoeling is dat een gebruiker met schrijfrechten op de hoofddirectory een directory met een uniek nummer kan aanmaken. De directory's Cad,Cam en Logboek moeten daar dan automatisch in worden aangemaakt met de juiste permissie's.
(Ik heb gegoogled maar kan niks vinden dat ook maar in de buurt komt). Als er iemand is die dit soort scripts kan schrijven, laat dan ff je mail adres achter _/-\o_ .

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03
Sepiroth schreef op 02 februari 2004 @ 13:22:
Ik ben op zoek naar een script of mogelijkheid voor Windows 2003 om telkens een bepaalde directory structuur aan te maken inclusief permissies. De volgende tekening zou het een en ander duidelijker moeten maken:

Hoofddirectory
|-->nr1
| |-->Cad
| |-->Cam
| |-->Logboek
|
|-->nr2
| |-->Cad
| |-->Cam
| |-->Logboek
|
|-->enz...

De bedoeling is dat een gebruiker met schrijfrechten op de hoofddirectory een directory met een uniek nummer kan aanmaken. De directory's Cad,Cam en Logboek moeten daar dan automatisch in worden aangemaakt met de juiste permissie's.
(Ik heb gegoogled maar kan niks vinden dat ook maar in de buurt komt). Als er iemand is die dit soort scripts kan schrijven, laat dan ff je mail adres achter _/-\o_ .
Dat kun je zelf ook wel.

Met de commando's 'md' en 'cacls'

[ Voor 6% gewijzigd door StevenK op 02-02-2004 13:31 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je mail address achterlaten doen we niet - we zijn een forum - geen 'rent-a-nerd' ;)

Verder lijkt je topic bijzonder veel op dit topic - begin hier eens:
[rml][ 2K] NTFS rechten automatisch instellen op submappen*[/rml] - raar dat je niets kan vinden wat er op lijkt zeg ;)

[ Voor 10% gewijzigd door elevator op 02-02-2004 13:32 ]

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 10:17
elevator schreef op 02 februari 2004 @ 13:32:
Je mail address achterlaten doen we niet - we zijn een forum - geen 'rent-a-nerd' ;)

Verder lijkt je topic bijzonder veel op dit topic - begin hier eens:
[rml][ 2K] NTFS rechten automatisch instellen op submappen*[/rml] - raar dat je niets kan vinden wat er op lijkt zeg ;)
Excuses voor het "rent-a-nerd" gevalletje, ben nu in ieder geval wat meer op weg geholpen met xcacls.