Toon posts:

Snelheid probleem/raadsel ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ADSL WIDE OPEN van Concepts ICT. Alles werkt perfect alleen zit ik met een klein probleempje en een groot raadsel.

Mijn modem staat op dit moment gewoon op mijn kamer en dat is op de 2e verdieping van het huis. Nu zou je zeggen dat is niet slim want dan is je telefoonlijn veel te lang. Je kan het best je modem zo dicht mogelijk bij de aansluiting zetten. Daar zit precies het probleem.

Als hij op mijn kamer staat haal ik een downstream van 8064 bit/sec en een up van 768 bit/sec. Dat betekent dus dat ik 256 op zowel down als up inlever.

Zodra ik het modem ga verplaatsen, dichter naar de aansluiting. En dichter is dus direct erop, dan zie ik mijn down naar beneden kelderen en mijn up iets omhoog gaan. Hoe kan dit??? Waarom haal ik de hoogste snelheid als ik ver van mijn aansluiting af zit?

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vraag. En daarnaast zou ik ook willen weten hoe ik wel mijn volledige 8mbit down en 1mbit up kan krijgen en dus niet 256 inlever.

Groetjes Peter :*)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee hierover??
Graag niet binnen 24 uur kicken, en al helemaal niet na een halfuurtje.

[ Voor 68% gewijzigd door intoxicated op 02-02-2004 14:10 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15
binnen een half uur :? :{
lees de policy en de faq eens door omtrend het kicken van topics binnen 24 uur ;)

verder:
de max snelheden kunnen niet gegarandeert worden, dit is afhankelijk van de degelijkheid van de kabels die er liggen zie hieronder dus :P.
imho hoef je niet te zeuren en heb je een leuke verbinding, die 32KB/s minder merk je niet eens bij het downloaden, en bij je up eigenlijk maar een beetje :)

[ Voor 41% gewijzigd door Crash op 02-02-2004 14:37 ]

Verwijderd

Je weet dat er een overboeking op een adsl acount zit en dat als je een 8mbit / 1 mbit heb deze dus deelt met merdere mensjes. ??

dit hout in dat je waarschijnlijk een overboeking heb van 1:20 of 1:10 licht aan je profider. dus dat je een minimaal 8mbit/20 heb.. dus 400kbit. of 8mbit/10 = 800kbit. licht er maar net aan hoeveel mensen hem op dat momento gebruiken

Verwijderd

heb je wel eens gedacht aan t protocol genaamd TCP/IP ? :?
even een hele kleine uitleg erbij:

er vinden controles plaats of de datapakketjes wel goed overgekomen zijn. Daardoor heb je dus verlies van je theoretisch maximaal haalbare snelheid. Ook de afstand tot de centrale heeft met verlies te maken. De snelheiden die jij haalt zijn gewoon goed hoor :)

Verwijderd

Simpel gezegd, ongeveer 10% van je verbinding is overhead bij TCP/IP.
Die paar meter in jou huis verschil maakt niet zoveel verschil hoor. De afstand van jou woning naar de telefooncentrale is wel van belang, want daardoor kunnen best veel verschillen ontstaan. Dit kan je bekijken op http://www.adslcentrale.nl

en 768 vind ik niet slecht hoor... dat ligt rond de 100k

fxpmaster : lol, ik had jou bericht nog niet gelezen... maar we zijn het blijkbaar eens :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 14:32 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 10:31

slaay

Natuurbeleven.com

@TS: Bedoel jij de snelheden van je lijn naar de centrale toe?

Want als jouw theoretische waarden zo sterk schommelen, dan sluit je het modem dicht bij je ISRA (telefoonkabel je huis binnen komt) punt niet goed aan, en op de 2e verdieping juist weer wel.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat iets anders van invloed is op die snelheden.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik sluit het wel goed aan en daarom vind ik het vreemd dat die snelheid anders is als ik hem dicht bij de aansluiting zet als dat ik hem er ver vandaan zet! Vreemd in ieder geval. En dat mijn snelheid schommelt is logisch maar de theoretische snelheid moet hij wel goed weergeven op mijn adsl router modem

Grtz Peter :*)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:15

Reptile209

- gers -

Als je "direct op de aansluiting" zit, doe je dat dan met of zonder splitter? Want de splitter versterkt/filtert je signaal nog enigszins, zodat je met misschien een beter signaal hebt dan zonder.
Probeer eens met splitter + een (goede) kabel van een halve meter. En als je dan wel hoger zit, zou je nog eens kunnen proberen om je "echte" kabel opnieuw van stekkertjes te voorzien (wellicht wat te veel ruis).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Kabels in een huis kunnen raar lopen. Weet je zeker dat de kabel beneden dichterbij de centrale zit dan de kabel boven? Heb je al eens in de meterkast gekeken of de lijn niet daar binnenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
De telefoon lijn komt daar echt binnen en de splitter zit er gewoon tussen. De kabel die naar boven gaat waar het modem dus nu staat komt ook vanaf die aansluiting vandaan en niet ergens anders vandaan. De laatste 1,5 meter van de aansluiting van boven verleng ik met een los meegeleverd kabeltje. Als ik dat kabeltje direct in de splitter steek beneden keldert mijn snelheid :S

Ik snap er echt helemaal niets van!! Iemand nog een antwoord op die raadsel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet uit hoe het kan dat ik snelheid verlies krijg op het moment dat ik dichter bij de aansluiting kom. Hoe verder hoe beter de verbinding.

Heeft iemand nog een idee of ervaring met die probleem?

Grtz Peter

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

je doet net alsof het een groot probleem is, maar zoals al eerder gezegd is het ongeveer de normale snelheid die je verliest met TCP/IP.

En het gaat om kleine verschillen, moet je pc toch 2 minuten langer downen voor die film van 2 cds.

Ik snap wel dat je het wil weten, want het is ook vaag, maar ja, aan de andere kant lekker boeiend.

Het zal toch met de aansluiting te maken hebben denk ik, En anders verschil in aanwezige straling ivm kabels :?

edit: soz ik zie nou pas, lekker slecht gelezen jah, dat je downspeed echt keldert..

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 06-02-2004 19:49 ]

Verwijderd

meest voor de hand liggend is gewoon dat de kabel die je gebruikt dichtbij de aansluiting rot is, en de kabel die naar boven loopt goed is.

Dit komt dus overeen met:
slaay schreef op 02 februari 2004 @ 14:36:
@TS: Bedoel jij de snelheden van je lijn naar de centrale toe?

Want als jouw theoretische waarden zo sterk schommelen, dan sluit je het modem dicht bij je ISRA (telefoonkabel je huis binnen komt) punt niet goed aan, en op de 2e verdieping juist weer wel.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat iets anders van invloed is op die snelheden.
;)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet nog steeds niet wat het probleem maar inderdaad het maakt me niet zo heel veel uit! Al blijft het probleem natuurlijk wel heel vaag. Jammer van mijn upload want dat is toch 1/4 verlies maarja!!!! Ik ben blij met mijn 8 Mbit en dat zal ik blijven

Allemaal bedankt voor jullie reacties!!

Pagina: 1