[XP/2003] Bureablad achtergrond verdwijnt steeds*

Pagina: 1
Acties:

• k_delaat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:52
Ik heb zojuist een Windows 2003 domain ingesteld, maar nu kunnen de gebruikers niet meer hun bureablad instellen

Ze kunnen het wel veranderen, maar als ze dan afmelden (en weer aanmelden) dan krijgen ze een blauw scherm.

Wel lukt het als ze de achtergrond Ierland (de standaard) kiezen

Iemand misschien een idee/oplossing

PVOutput - Panasonic Hit Kuro

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

k_delaat,

Ik zie dat dit je 1e topic is hier - Welkom op GoT :)
Probeer eventjes iets meer informatie te geven - hebben jullie bijvoorbeeld zelf policies ingesteld? Hadden jullie voorheen geen domain? Welk OS hebben de clients? Welk blauwscherm krijg je? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Zoals je ziet - een boel vragen - probeer die even te beantwoorden, en geef gewoon meteen even alle andere informatie waarvan je denkt dat die misschien relevant is :)

• k_delaat
Netwerk
- Server -> Win2k3
- Clients(4) -> WinXP

- Ik heb policy's ingesteld, maar niet echt veel, niet relevante instellingen denk ik

- Voorheen hadden we geen domain, maar gewoon een werkgroep zonder server

- Ik heb zelf al in policy's proberen dingen in te stellen, maar zonder resultaat, ik heb gekeken bij active desktop.

• elevator
  • Niet online

elevator

Welk blauwscherm krijg je? Op alle PC's? Ook als je de PC weer uit het domain haalt? Als je alle policies de-linked ook nog steeds?

• k_delaat
met blauw scherm bedoel ik dat ze een blauwe achtergrond krijgen, dus geen achtergrond eigenlijk, het is niet het beruchte blauwe scherm met witte lettertjes :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Ah - dus eigenlijk worden mensen hun background gewoon verwijdert? :P

Ga dan eens kijken met gpresult /z ofdat er policies op staan die je background instellen - of - ga eens kijken met de GPMC (Group Policy Management Console - een aparte download bij Microsoft.com) om je GPO's te emuleren :)

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 11:45
Kunnen ze andere instellingen wel opslaan?
Zo nee, heet de NTUSER.DAT misschien NTUSER.MAN ?
Pagina: 1