Toon posts:

Norton AV 2004 Pro vs Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ben hier net nieuw en zit gelijk in de problemen.

Ik zit met het volgende ik heb op me XP PC-tje Norton 2004 pro en office 2003 geïnstaleerd. Voor het binnen halen van me post gebruikte ik meestal Outlook Express. Nu ben ik dus overgestapt naar Outlook 2003. Heb de stappen gevolgd om me adressenboek en me accounts die op outlook express stond over te brengen naar outlook 2003.

Nu wil ik me mail ophalen en dat doet hij dus niet. Ik kan trouwens wel mail versturen.

Fout melding:

Outlook kan geen verbinding maken met de server voor inkomende e-mail (POP3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of Internet-provider (ISP).

(hij heeft het ook steeds over ssl de directe fout kan ik nu niet neer zetten omdat ik nu niet thuis zit)

Ik heb al enkele dingen gedaan. Nu denk ik dat het aan norton ligt.
Ik weet niet of 2004 van norton een of andere firewall erin heeft zitten( ik gebruik geen systemworks alleen het anti virus gedeelte). dus ik denk dat hij me poort 110 blokeert

ik heb al via telnet geprobeert om met wanadoo verbinding te maken naar de mail server via die poort 110. dat werkt dus niet.
heb ook even norton 2004 anti-virus uitgeschakeld. werkt ook niet.

Zou er dan echt op de achtergrond een firewall van norton draaien, Omdat er op de instalatie CD alleen Norton Anti-Virus 2004 stond en verder geen andere poes pas.

Wat zou het nu kunnen zijn?????
Ik hoop dat jullie het antwoord wel weten...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het volgende probleem met norton die ik heb is als ik me pc heb opgestart en ik ga met me muis over dat icoontje bij het klokje rechtsonder dat hij dan verdwijnt. ook als ik ze dan via verkenner wilt opstarten werkt dit dus ook niet.

moet ik me pc weer booten. en dan ken ik wel in de eigenschappen komen.

Zal misschien wel een dom foutje zijn.

Met vriendelijke groet,

Stephan Roomenburg

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou norton eraf gooien, en hem opnieuw installeren.

Er is blijkbaar met jou norton toch iets vreemds aan de hand.

Kun je zonder dat norton aanstaan, wel gewoon je mail ophalen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet anders Norton even uit : Werkt het dan wel ? Dan weet je dat ergens in Norton iets het blokkeert. Heb je het pop3 serveradres l gecheckt ? Je melding geeft aan dat deze ontbreekt/incorrect is. Kan uiteraard zijn dat een firewall je verkeer blockt. Lijkt me wel duidelijk als je niet kan telnetten naar de mailserver. Verder laatste updates etcetera binnen ?

En hartelijk welkom op GoT :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Norton heeft een functie "inkomende e-mail scannen" oid. Als je deze uitzet zou het probleem opgelost moeten zijn. Norton kan je mail scannen door deze zelf op te halen en dan je mailprogramma de mail bij Norton weg te laten halen.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31
Ik heb die combinatie ook draaien en werkt perfect.
Mail wordt gescant door Norton en geeft (tot nu toe) geen problemen

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb norton er maar weer afgegooit. En nu werkt me email weer.
Ik open weer een nieuwe post over anti virus programma's misschien hebben jullie wat ideeën en of tips.

Stephan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 12:34:
Beste mensen,

Ik heb norton er maar weer afgegooit. En nu werkt me email weer.
Ik open weer een nieuwe post over anti virus programma's misschien hebben jullie wat ideeën en of tips.

Stephan.
Je kan even in [rml][ Virusscanners] discussietopic[/rml] kijken. Dit is een lopend topic met discussies over virusscanners.

Zelf vind ik McAfee en Kaspersky erg goed, omdat ze ook veel trojans detecteren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1