Toon posts:

Wie heeft er ervaring met solderen op je mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met het solderen van multiplierdipswitchers op je mobo (heb namelijk een msi-k7t pro)......voor de klunzen die het niet wisten zonder multiplier settings in het bios of op het mobo.
Heeft iemand dit ooit gedaan.........is het moeilijk?

Ray

p.s Avast hartelijk bedankt voor de replys >:)

Verwijderd

begin er niet aan, koop liever een MSI K7TPRO II en verkoop je ouwe plank. Dan heb je veel meer zekerheid. En ja ik ben verkoper :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Ik heb alleen een keer een weerstandje van een oud 486 mb af gehaald.. dat viel nog wel te doen, alleen heb ik toen wel het mb gemold, maar dat maakte niet uit, want die was toch al kapot..

dus kort antwoord: ja, kan goed, zolang je maar niet verwacht dat je mb het daarna ook nog doet.

Wirf

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Khep een aantal jaren mobo's op componentniveau gerepareerd, kan een komplete tegel met 200+ pootjes in 10 minuten foutloos vervangen met een standaard soldeerbout.
Een paar switches is pinuts maar je moet er wel zeker van zijn dat het ook zo gaat werken, niet dat er dan nog andere baantjes doorgekrast moeten worden zonder je het weet.....

Verwijderd

Een weerstandje :D :) Ja de prijzen liggen erg hoog op het moment hehehe.

Kep eens een poortje van een SBlive eruit gesoldeerd, de Lineout1 was niet lekker meer... dus soldeer ik de MIC uitgang eruit.

Ik heb die met veel pijn en moeite die eruit gekregen, maar ik ben niet meer aan die 2'de begonnen... wat een klote Tin die daarop zit.

Volgens mij heel ander spul wat die jappen gebruiken, krijg je echt nie makkelijk los (zelfs met een rijk-vertinde bout hehe)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op dinsdag 12 december 2000 22:09 schreef pentagon het volgende:
Een weerstandje :D :) Ja de prijzen liggen erg hoog op het moment hehehe.
het was niet echt de prijs, meer de tijd waarop en waarin ik hem wou hebben (23:00 en NU dus) heeft trouwens niet uitgemaakt, is toen toch mislukt

(ok, offtopic antwoord, ik weet het ;))

Wirf

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

ik heb de voltage mod gedaan. Was wel ff zweten maar werkte perfect

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Een voltage tweak heb ik ook gedaan, was geen probleem maar een multiplierdipswitch is wel even wat andere koek lijkt me zo...

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Pagina: 1