Toon posts:

[XP] windows xp crasht, alléén veilige modus werkt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het volgende probleem : windows xp crasht dus na het inlogge dit gebeurt niet altijd onmiddellijk soms als ik op een internetpagina scrol, of een venster vergroot... vooraf aan het crashe gaat eerst mijn monitor een paar keer zwart beeld geven (ca1sec) en dan hangt de pc.... hierna krijg ik ook geen beeld signaal meer bij een reset tevens hoor ik ook niet de normale 'piep' die ik altijd hoor.... in veilige modus werkt alles perfect heb al andere grafische kaart geprobeerd, andere monitor, geluidskaart eruit, windows opnieuw geinstalleerd maar niks lijkt te helpen....

Wie heeft er raad voor mij??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat er iets in de event-logs? Misschien je internet explorer brak ? Kan je eventueel opnieuw installeren. Krijg je een blauw scherm te zien voordat de pc opnieuw start ? Zet anders rebooten op stop-error uit. Rechtermuisklik op Deze Computer > Eigenschappen. Tabblad Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen.

Kijk ook even in Windows XP en 2000 BSOD guide :) Zou je misschien in de toekomst iets meer leestekens willen gebruiken ? zou ik en waarschijnlijk vele anderen zeer op prijs stellen. Is nog al lastig lezen zo ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry van de leestekens hehe ... Ik krijg dus niet in een blauw scherm maar mijn scherm loopt gewoon vast in windows zelf. Dit gebeurt niet alléén bij het gebruik van internet explorer maar scrolle heeft duidelijk een slecht effect.

Omdat ik format c: al heb gedaan snap ik het probleem helemaal niet.

ter informatie:

grafische kaart : a-open GeForce 4 mx440se
geheugen : 2 X 256mb sdram siemens
moederbord : soyo sy-p4isr
processor : intel pentium 4 1,6ghz
geluidskaart : creative soundblaster live

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ander geheugen proberen. Wellicht helpt het.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen wisselen <= heb dit ook al gedaan maar geen resultaat.

Ik snap ook niet wrm veilige modus totaal geen last heeft van het probleem.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 23:10
In veilige modus start hij niet de stuurprogramma's voor de hardware componenten, er is dus een conflict met een hardware component, wat je kan proberen is alle kaarten eruit, alleen videokaart erin, opstarten en proberen, als dit niet lukt kun je de stuurprogramma's verwijderen, eerst een stuk of 5 ofzo en kun je kijken waar het uiteindelijk aan kan liggen, ik heb het zelf namelijk ook een keer gehad

succes

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In veilige modus gebruik je de standaard vga driver, dus ik zou zeggen uninstall je huidige en installeer een nieuwe video driver

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu de grafische kaart drivers verwijderd en in windows gebruikt hij nu dus een onbekende kaart nu crasht men pc dus niet meer :).

Nu is de vraag is de kaart kapot? of is het een driver kwestie?

ter info : soms kan als ik mijn pc nu aanzet krijg ik al vanaf het begin geen beeld. Ook geeft hij de normale piep dan niet

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Duidelijk dus een driver probleem. Ga naar de website van Nvidia en download daar de meest recente detonator en installeer die.

Mischien dat je voor de zekerheid eerst even alle bestandjes van de oude driver verwijdert met een detonator destroyer voordat je de nieuwe gaat installeren;

http://www.guru3d.com/detonator-destroyer/

[ Voor 1% gewijzigd door Roko op 03-02-2004 13:28 . Reden: dikke vingurs ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS er iets duidelijker instaat :)

Verwijderd

Kan iemand me helpen .
Ik heb laatst iets gedownload en heb daar na ee virus ofzo gekregen waardoor mijn pc iedere keer als ik hem aan zet en windowns is gestart dan opeens opnieuw opstrart.
Het was al een keer eerder gebeurt bij hetzelfde wat ik wilde downloaden maar vriend van me die heeft toen iets op mijn pc gezet of gedownload zodat het weg was en ik gewoon windows normaal kon op starten en niet in veilig modus.

weet iemand misschien wat ik hiervoor moet downloaden om het weer te repareren .

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 14:46:
Kan iemand me helpen .
Ik heb laatst iets gedownload en heb daar na ee virus ofzo gekregen waardoor mijn pc iedere keer als ik hem aan zet en windowns is gestart dan opeens opnieuw opstrart.
Het was al een keer eerder gebeurt bij hetzelfde wat ik wilde downloaden maar vriend van me die heeft toen iets op mijn pc gezet of gedownload zodat het weg was en ik gewoon windows normaal kon op starten en niet in veilig modus.

weet iemand misschien wat ik hiervoor moet downloaden om het weer te repareren .
Dit topic gaat heel ergens anders over.
Als je een probleem hebt, kan je beter een eigen topic openen, maar dan moet je wel wat meer informatie geven dat dit. Dit zou absoluut te weinig zijn.
Zie: Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1