maar kan iemand me vertellen of je op een IDE controller (bijv. door cable select te nemen) meer dn 2 apparaten kan aansluiten op de bedoelde controller?
*dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed, of niet alle stuurprogramma's zijn geinstalleerd. (code 10)*
ik heb de stuurprogramma's bijgewerkt, beide ide controllers aangezet etc. maar de melding blijft terug komen, het kan in het moederbord zitten, vandaar ook de vraag
ik heb de stuurprogramma's bijgewerkt, beide ide controllers aangezet etc. maar de melding blijft terug komen, het kan in het moederbord zitten, vandaar ook de vraag
Check eerst eens wat je er op aangesloten hebt zou ik zeggen. Aan je vraag te zien heb je niet veel kaas van IDE gegeten... Wellicht heb je de zut niet goed aangesloten. Controleer of beide devices die op die controller aangesloten zitten op cableselect staan (of dat je 1 master en 1 slave hebt). Haal eventueel ffies 1 van de devices los.
Hier kunnen we echt niks mee. Pleeg eens wat meer vooronderzoek door o.a. de FAQ van dit subforum te doornemen (kijk eens onder "Een paar basiscursussen" en "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?"). Mocht je alsnog een topic willen openen, weest dan duidelijk en compleet. Dat wordt hier echt wel van je verwacht. Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/] - forumgedrag