Acer Aspire 1400 WLAN probleem

Pagina: 1
Acties:

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ik heb dus een acer aspire 1400 (p4 2ghz).
En aan de zijkant zit een knop waar je WLAN mee aan en uit kan zetten.
Verder staat er in de handleiding ALLEEN dat wlan optioneel is en je het aan en uit kan zetten met die knop :) (lijkt me duidelijk).

De verkoper bleef zelf volhouden dat er wlan op zat.. maar ik heb nu alle drivers vana cer incl windows xp erop geinstalleerd en de enige netwerk kaart die xp vind is de standaart utp aansluiting.

Als ik de wlan knop op OFF zet en FN-wlan doe (zit dus nog een wlan functie toets op, geen idee wat het zou moeten doen, staat niks over in de handleiding) dan krijg ik een pop-up met "geen wireless lan beschikbaar" in XP.

Maar als ik de knop op ON zet en dan FN-wlan doe krijg ik NIKS.. 1seconde een zandlopertje verder niks ...

Dus, hoe krijg ik dat wlan aan de praat? zit er uberhaupt wel wlan in? is het misschien zo'n extra module die ergens aanwezig moet zijn, en war zou die dan moeten zijn?!?!

(En ja ik heb de handleiding al 100x gelezen , kan er niks over vinden, en op google en got search ook helemaal NIKS gevonden).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Wat is het exacte typenummer van je schootplank?

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ik heb het notebookie nu ff niet mee, maar dit is de notebook. Dus het zal dan een 1400XC zijn.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Dan zal er wel geen wireless netwerkkaartje in zitten, vrees ik.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Opzich is het niet erg, want ik had al een PCMCIA-wireless kaartje vanwege me oude notebook. (En tijdens de koop ging ik er al vanuit dat dat wifi er helemaal niet in zou zitten).

Maar toch, hoe kan ik het zeker weten? Is het een module die ergens in hoort te zitten?? In de handleiding kan ik hier totaal niks over terug vinden en het hardware knopje op de notebook heeft blijkbaar toch nog een sorot functie (gezien die 2 verschillende reacties van windows op de knop).

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Ik vrees voor je dat het hetzelfde idee is al Bluetooth op de 1350 van m'n zusje. Indien aangesloten heeft het knopje effect op de werking, zodra niet aangesloten ziet windows het effect wel, maar gebeurt er dus niets mee...

Snel zoeken op google geeft overigens wel aan dat er een mini-pci slot in het lappie zit, dus een mini-pci wifi-nic kan je altijd overwegen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Is dat mini-pci slot gewoon dat s0-DIMM slot?

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

CT schreef op 02 februari 2004 @ 22:44:
Is dat mini-pci slot gewoon dat s0-DIMM slot?
Het lijkt er op... maar niet verwarren. (heb geen pics van de 1400-onderkant dus kan niets aanwijzen...)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:14

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻14" M1 🖥 M1

Ik heb zelf ook een 1400lc staan aan de onderkant boven in het midden zit een groot klepje die je kan openschroeven daaronder zit o.a. het minipci slot en sodimm. Het is vrij makkelijk te herkennen onderin zit de sodimm waar een reepje van zon 1,5cm lang in moet en de boven in de minipci die al gauw 3 cm is. Ik neem aan dat ze standaard beide leeg zijn aangezien je standaard geheugen aan de andere kant van het moederbord zit.

Zelf heb ik er ooit is een minipci vanaf een gewone pci gedemonteerd (waar ook ergens een topic van is) en deze in mijn laptop gezet echter werkt dit vrijwel nooit samen met de knop op de laptop.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 11:35
Op een Acer aspire 1450 werkt het als volgt.

Dat knopje geeft inderdaad die melding, echter deze houdt (bij die 1450 laptop) in dat het uitgezet is en dus niet beschikbaar is.
Een 2e druk op de knop enabled het weer.

Wel blijft de wlan hardware wel zichtbaar in het apparaatbeheer als deze uitgeschakeld is.
Dus ik vermoed dat er echt geen Wlan inzit bij jouw 1400 :|

[ Voor 11% gewijzigd door jorritv op 05-07-2004 11:43 ]

Pagina: 1