Toon posts:

Buffer schommelt tussen 5% naar 99%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een externe brander aangesloten op mijn PC.
Hij is aangesloten met een USB kabel. Het gaat hier om een USB 2.0 kabel en mijn pc heeft een USB 1.1 aansluiting. Dit moest volgens de verkoper geen problemen geven.
Nu schommelt de buffer steeds tussen 5% naar 99% dit is volgens mij niet de bedoeling...
Vaak wordt het brandproces gestopt na 5 nummers mp3's.
Ik brand altijd gewoon vanaf mijn harde schijf.

Mijn PC:
Compaq EVO 1,7Ghz
20 gig HD
384MB DDR
Windows XP

Kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen??

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen??
Zorgen dat er geen andere programma's/processen actief zijn tijdens het branden. Eventueel op lagere snelheid branden.

edit:
En eens proberen om eerst je MP3's te decoderen naar uncompressed WAV zodat je pc niet tijdens het branden ook nog eens MP3 hoeft te decoderen

[ Voor 31% gewijzigd door koraks op 02-02-2004 11:29 ]

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

koraks schreef op 02 februari 2004 @ 11:28:
edit:
En eens proberen om eerst je MP3's te decoderen naar uncompressed WAV zodat je pc niet tijdens het branden ook nog eens MP3 hoeft te decoderen
Het lijkt me dat een P4 1,7ghz daar nou niet echt bijster veel moeite mee heeft...
Het heeft bij mij gewerkt met een PIII933...

Anyway, TS, ik zou inderdaad daar eens naar kijken of op een lagere snelheid fikken.
Of, als je een USB2.0 kaartje hebt, die er eens in stoppen en je brander daar op aansluiten en dan eens kijken wat er gebeurt...

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Op welke snelheid probeer je dan te branden? Een te hoge snelheid kan namelijk niet door die 1.1 poort, waardoor je dus die buffer underruns krijg.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Full Speed USB 1.1 = 12Mbit
CD branden op 1x speed = 1,2Mbit

Reken maar uit .. ;)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 02 februari 2004 @ 12:22:
Full Speed USB 1.1 = 12Mbit
CD branden op 1x speed = 1,2Mbit

Reken maar uit .. ;)
Het is een 52 speed brander en ik zet hem altijd op 24 speed.
Maar als ik het goed begrijp kan ie maar maximaal op 10 speed?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heel goed :)

En liever een tandje langzamer (8x dus), zodat je de overhead wat ruimte kan geven.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-02 14:16

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Zeker een tandje lager! want usb heeft een max van 12 mbit en usb verbindingen zijn erg instabiel het ene moment geven ze 12mbit en het volgende 6mbit. Er is dus geen constante kwaliteit van de doorvoer, zoals die er wel is bij firewire. Ik zou liever kiezen voor 6 speed voor de zekerheid!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 19:59

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

6 Speed ken ik niet, kan aan mij liggen maar heb ik nog nooit van gehoord in de cd-fikking wereld :) maar 4 speed kan wel.

Misschien kun je beter een usb2.0 kaartje kopen.... kosten bijna nix (pci versie dan)

[ Voor 11% gewijzigd door Oet op 02-02-2004 12:54 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Topicstarter
screamteam schreef op 02 februari 2004 @ 12:54:
6 Speed ken ik niet, kan aan mij liggen maar heb ik nog nooit van gehoord in de cd-fikking wereld :) maar 4 speed kan wel.

Misschien kun je beter een usb2.0 kaartje kopen.... kosten bijna nix (pci versie dan)
dat lijkt mij dan ook een goed plan.
Is een beetje zonde he om op 8 speed te gaan branden als ie op 52 speed kan.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook gewoon een USB 2.0 uitbreidingskaartje kopen, zijn niet duur hoor... :)

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

Misschien kom je met een driver upgrade (XP SP 1?) ook op USB 2.0 uit dan hoef je geen nieuw kaartje te kopen

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

4VAlien schreef op 03 februari 2004 @ 11:33:
Misschien kom je met een driver upgrade (XP SP 1?) ook op USB 2.0 uit dan hoef je geen nieuw kaartje te kopen
Ik wist niet dat je met slechts een stukje software een de complete hardwarematige USB chiparchitectuur kon vervangen :? 8)7

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:43
screamteam schreef op 02 februari 2004 @ 12:54:

Op zesvoudige snelheid branden is perfect mogelijk, alleen niet alle branders doen het. Ik heb hier nog een Teac R56S liggen, SCSI fikker met als max 6x.

Overigens is 6x wel een vreemde snelheid, daar ben ik het mee eens, maar niet vreemder als bijvoorbeeld 10x (of 52x). Simpel redeneerend, met informatica achtergrond, zijn de voor de hand liggende snelheden 1, 2, 4, 8, 16 en 32 (64).

Is dus meer een psychologisch iets.

Verwijderd

Ik heb pas wat vaags: als ik mijn usb stick in pc heb zitten, dan doet mijn interne brandert heel vaag, ook van 5% naar 99% en vv. Gelukkig makkelijk te verhelpen door usb stick af te koppelen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Al ns geprobeerd je USB drivers te refreshen of up te daten?

Edit: dit topic is best oud eigenlijk 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 12-12-2005 16:29 ]

Pagina: 1