Toon posts:

[Moz] Patch voor vervalste url's met @

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beschrijving van het probleem met vervalste url's
Vervalste url's mogelijk met Internet Explorer
Microsoft van plan usernamemisbruik in te dammen
Microsoft: niet meer op links klikken voor veiliger internet

Mozilla 1.6 toont in tegenstelling tot Ms Internet Explorer wel de vervalste URL. Soms probeert men echter door een lange URL de vervalsing buiten de status-bar of address-bar te laten vallen.

Plaats onderstaande code in userContent.css (%AppData%\Mozilla\Profiles\default\xxxxxxxx.slt\chrome)
code:
1
2
3
4
5
6
7
a:link[href*="00@"] img, 
a:link[href*="01@"] img, 
a:link[href*="com@"] img, 
*[href*="00@"],
*[href*="01@"],
*[href*="com@"]
{ display: none !important; }

Resultaat is dat de vervalste links niet meer in je browser getoond worden. Zelf kan je e.v.t. nog nl@, org@, net@ enz toevoegen.
Daar kan Microsoft een puntje aan zuigen! ;)

Open source rulez.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 11:05 ]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Wat heb je daar aan dan?
Dan worden ze niet weergegeven, maar je voert ze wel uit. Dan heb je dus helemaal geen idee wat je uitvoert. Kan je ze dan niet beter gewoon blokkeren?

Ik snap dus niet wat dit voor een oplossing is?

Human Bobby

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tikje naar Software Algemeen, aangezien daar topics over IE en Mozilla horen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Als ze niet in je browser geparsed worden kan je ze ook niet aanklikken.
Hoe kan een link dan uitgevoerd worden?

Probeer het zelf maar.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Display:none ken ik uit css. Misschien ben ik idd in de war met visability:hidden nu ik er nog eens over na denk. Het ligt er een beetje aan hoe mozilla werkt: parsed het de pagina en maakt het daarna links clickable of andersom. Ik had verwacht dat het applyen van styles het laatste is wat er gebeurde.

Als je CSS uit zet dan heb je trouwens deze links weer waarschijnlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Justice op 02-02-2004 11:21 ]

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
De bestanden userContent.css, userChrome.css, pref.js en user.js hebben volgens mij niets met stylesheets of javascript te maken.

Het zijn eenvoudig configuratie bestanden om Mozilla Firebird op smaak te brengen.

Zie ook http://texturizer.net/firebird/tips.html en http://www.mozilla.org/unix/customizing.html

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 03-02-2004 09:54 ]

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
MS heeft (toch) ook een patch uitgebracht voor IE: http://www.microsoft.com/...ity/Bulletin/MS04-004.asp

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat was ten tijde van de topicstart niet bekend, maar je hebt gelijk. Zie ook de FP

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 11:29:
De bestanden userContent.css, userChrome.css, pref.js en user.js hebben volgens mij niets met stylesheets of javascript te maken.
Volgens mij wel hoor. Je zegt zelf al dat het configuratiebestanden zijn voor Firebird/Mozilla, maar die configuratie wordt gedaan met behulp van Javascript en CSS. Waar zouden die extensies van de bestanden anders voor staan ;) . Open trouwens die bestanden maar eens in een teksteditor, dan zul je ook zien dat het weldegelijk gewone JS en CSS is :) .

[edit]
Ik snap overigens niet waarom je deze 'patch' zou willen toepassen, maar dat terzijde. Mozilla/FB heeft toch geen last van de bug in IE? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Harm op 03-02-2004 00:24 . Reden: BTW ]

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op 03 februari 2004 @ 00:23:
[...]
Volgens mij wel hoor. Je zegt zelf al dat het configuratiebestanden zijn voor Firebird/Mozilla, maar die configuratie wordt gedaan met behulp van Javascript en CSS. Waar zouden die extensies van de bestanden anders voor staan ;) . Open trouwens die bestanden maar eens in een teksteditor, dan zul je ook zien dat het weldegelijk gewone JS en CSS is :) .
In de js bestanden staan GEEN functies, en in de css staat GEEN opmaak.
Open zelf een eens stylesheet of javascript! :z
Waar denk je dat ik de edit mee doe? Photoshop? :o
Ik snap overigens niet waarom je deze 'patch' zou willen toepassen, maar dat terzijde. Mozilla/FB heeft toch geen last van de bug in IE? :?
"Soms probeert men echter door een lange URL de vervalsing buiten de status-bar of address-bar te laten vallen."

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 01:37:
[...]
In de js bestanden staan GEEN functies, en in de css staat GEEN opmaak.
Open zelf een eens stylesheet of javascript! :z
Waar denk je dat ik de edit mee doe? Photoshop? :o
En dit is geen spul waarmee de opmaak van de pagina beïnvloed wordt? IMHO is dit gewoon CSS hoor, zou je me anders willen vertellen wat het wel is? Komt uit userContent-example.css overigens.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
/*
 * example: turn off "marquee" element
 *
 * marquee { -moz-binding: none; }
 *
 */
Over die js-bestanden: staat geen Javascript in nee, had net zo goed XML kunnen zijn inderdaad. Naja, zal wel het verleden zijn dan dat er nog javascript voor gebruikt wordt.
Pagina: 1