Toon posts:

OEM netwerk-verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb via die OPK CD van windows xp een configuratieset gemaakt. Even een korte uitleg:

- configuratieset gemaakt op PC1 op HDD1. Hierbij heb ik een netwerkshare aangegeven op de server (samen met uname en pw)

- op PC1 HDD2 eraan gekoppeld en HDD1 losgekoppeld + netwerkverbinding opgezet.

- opgestart via de OPK CD en de floppy (winbom.ini), hier gaat ie dan disk formatten en uiteindelijk netwerkverbinding zoeken.

Het probleem is: hij kan de netwerkverbinding niet vinden, terwijl ik deze geconfigureerd heb, naar de server. De hele configuratie loopt niet door, dus kan ik het niet afmaken. Mijn vraag is dus:

- als je op HDD1 het programma geinstalleerd hebt, moet hij tijdens de installatie die bestanden gebruiken, of kan ik die bestanden ook eventueel op de server zetten?

Ik hoop dat het duidelijk is, anders vraag het dan nog maar een x, coaster

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Brandt het lampje op de netwerkkaart wel ? Heb je misschien een sharenaam van meer dan 8 caracters gebruikt ? Ipconfiguratieinstellingen bekend ? Zou je dat hier ook even kunnen posten ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
yep, netwerklampje brandt, en als je om de instellingen vraagt ik heb dus niets ingesteld alleen een share aangemaakt. En op de floppy staat alleen de winbom.ini moet ik het daaruit halen?

Sry als ik knullig overkom maar tis voor mij iig allemaal nieuw, coaster

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 14:59
Heeft de client PC wel een netwerkadres :?
Een IP oid.

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
nouw het gata via DHCP, dus lijkt me nodig. En voor de duidelijkheid ik werk met 1 PC. Dus de "master pc" is tevens de "technican pc", het kan atm niet anders...maar zou gewoon moeten werken, als ik het volg volgens de manual :S

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Kijk eens op http://oem.microsoft.com, daar is heel veel info te vinden.

Verder vind ik het persoonlijk nogal omslachtig om dit via een netwerk te doen, je kunt net zo goed twee harde schijven in je systeem hangen, met op de tweede harde schijf je configuratie-folder. Even het pad in de winbom.ini's op je flop en in je config-folder aanpassen van \\server\opktools naar bijvoorbeeld d:\opktools en je bent klaar.

Verwijderd

Topicstarter
owke ik gaat het proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik boot met die cd en ook dat floppy erin, dan loopt die netwerkvrbinding dus mis (lijkt me logisch je doet het via die andere HDD), maar als hij die config files aan het laden is dan geeft ie aan (tijdens de installatie) dat alles van de schijf wordt afgehaald. Mijn vraag: krijg je de mogelijkheid om een doelschijf te configgen, anders flikkert hij alles van de schijf af waar je juist de files op hebt staan?

In de winbom.ini had ik de mogelijkheid om het path te wijzigen naar c:\OPKTools (deze map is geshared).

• Nielson
Op de eerste hd komt de nieuwe XP te staan, dus van die schijf hoort alles afgehaald te worden, de config-set moet je op de tweede hd hebben staan. Je kunt de doelschijf wel configgen door winbom.ini aan te passen, en anders eventueel met een script voor diskpart. Meest makkelijke manier is om onderstaande in winbom.ini te zetten, dit zorgt ervoor dat echt alles van de eerste schijf wordt gehaald en een nieuwe ntfs partitie wordt aangemaakt. Als je nu op de tweede harde schijf je configuratie-set hebt staan moet je van het pad in winbom.ini d:\opktools o.i.d. maken, aangezien setup hier de bestanden vandaan haalt die vervolgens op de eerste (nu lege) hd worden geplaatst.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[DiskConfig]
Disk1 = First.Config
[First.Config]
WipeDisk=Yes
Size1 = *
FileSystem1 = NTFS
SetActive1 = Yes
PartitionType1 = Primary

Zorg er wel voor dat je op de eerste hd voordat je begint al een primaire partitie hebt, anders kan het zijn dat de volgorde van de drive-letters niet meer klopt. Sharen hoef je de map niet, aangezien het een fysieke map op je 2e hd is die direct benaderd kan worden vanuit WinPE.

Om het netwerk-starten uit te schakelen moet je dit even aanpassen in winbom.ini :
code:
1
2
[WinPE.Net]
StartNet = No

En zag je berichtje op de oem-site, voor een (grotendeels) nederlandstalige handleiding kun je gewoon in de map \Docs op je opk-tools cd kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Nielson op 02-02-2004 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
heei,

thnx voor je bericht ik ga het morgen meteen proberen, vandaag was het dus fout gegaan, hij had de installatie in een andere map (c:\windows.o) op de c-schijf gezet van hdd1, terwijl hij die op hdd2 zou moeten doen. Maar met dit scriptje moet het dus werken?

Het klopt ook dat je bij die netwerkverbinding een kruis ziet? Ik ga morgen proberen en dan horen jullie het nog!

coaster

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn winbom.ini geworden voor een peer to peer install

[Version]
signature=$CHICAGO$

[Factory]
Username=OPKuser
Password="opkuser"
WinBOMType=WinPE

[ComputerSettings]
AuditAdminAutoLogon=Yes
SourcePath=%windir%

[NetCards]

[WinPE]
Restart=Reboot
Lang=ENG
Sku=pro.sp1
ConfigSet=WINXP_SP1_TEST
SourceRoot=\\TEST-WU8FVJL3NM\OPKTools
Username=OPKuser
Password="opkuser"

[WinPE.Net]
startnet = yes
ipconfig = 169.172.0.2
subnetmask = 255.255.0.0

[DiskConfig]
Disk1=Disk1.config

[Disk1.config]
Size1=8000
Size2=*
PartitionType1=primary
FileSystem1=ntfs
QuickFormat1=yes

De mater_pc heeft als ip: 169.172.0.1
Tijdens de installatie zegt ie dat hij niet via het netwerk kan configgen, alles staat toch goed ingesteld? En voor de duidelijkheid het is een lege schijf in de doel_pc en zomaar ff een netwerkkaart ingedrukt (moet dat geconfigged worden allemaal)?

• Nielson
Heb je op de master-pc een user aangemaakt met de naam OPKuser en bijbehorend wachtwoord ? Zorg er verder voor dat deze gebruiker schrijf-rechten heeft op de config-set directory. Ook even alle firewalls uitschakelen aangezien deze soms ook kunnen drwars liggen. Netwerk kaart maakt verder niet uit, zolang deze maar standaard herkent wordt in xp.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de user is aangemaakt en heb hem rechten gegeven op de share OPKtools, dus dat moet kloppen. Maakt de volgorde waarin de winbom.ini gemaakt is niet uit...de manier waarop hij gelezen wordt?

Verwijderd

Topicstarter
DOHH >> nieuwe netwerkkaart en die was dus gewoon defect? Hij is nu alles lekker aan ut overpompen dus dat gaat goed...kijken voor welke verassingen ik straks kom te staan ;)

Zo nu ben ik thuis...

De winbom.ini ziet er goed uit dus? Het is dus een onboard-lan kaart, en een lege schijf. Alleen door de POST weet de pc toch niet dat die lan goed is? Of is dat wel, het lampje brandt namelijk wel en op de master_pc zie je dat hij verbonden is...alleen de connectie gaat mis :S

edit:

Owke ik test het geheel met 2 systemen, 2e pc pakt de netwerkverbinding niet, naar mijn mening ligt het aan de NIC (onboard). Kan ik die driver bij het begin al laten herkennen zodat hij de verbinding wel tot stand kan brengen?

Ik had gelezen dat je dat in de unattended.txt moest wijzigen? Ik heb die n zo gemaakt:

[Unattended]
Unattendmode = FullUnattended
OemPreinstall = Yes
TargetPath = *
Filesystem = LeaveAlone
OemSkipEula = YES
FactoryMode = YES
OEMPnPDriversPath = "$OEM$\$$\Driver\" hier gaat het dus om

Die map $$OEM$$ staat in: C:\OPKTools\cfgsets\WINXP_SP1_TEST\$OEM$\$$\Driver

Weet hij nu dat ie dus in die hele dir moet zoeken? Ik heb het getest maar no result, hoe zou het anders moeten?

edit:

Nog vergeten: je kunt dus zo een log aan laten maken waarin je de melding ziet op de reden waarop het mis ging, dat heb ik gedaan en dit is het resultaat:

Factory is using the following WinBOM.ini file: A:\WINBOM.INI
Factory state "Setting display resolution" took 0.094 seconds to complete.
Factory state "Partitioning disks and formatting drives" took 19.266 seconds to complete.
Factory state "Creating Paging File" took 0.000 seconds to complete.
ERROR: There is a problem setting up the network.
ERROR: Factory state "Starting networking" failed.
Factory state "Starting networking" took 14.360 seconds to complete.
Factory state "Installing applications" took 0.000 seconds to complete.
Factory state "Launching [OEMRun] programs" took 0.000 seconds to complete.
ERROR: Cannot authenticate to server: Incorrect function.
ERROR: Factory state "Installing the Configuration Set" failed.
Factory state "Installing the Configuration Set" took 1076.187 seconds to complete.
Factory state "Processing INF settings" took 0.282 seconds to complete.

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 11:51 ]

• Nielson
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 15:08:
DOHH >> nieuwe netwerkkaart en die was dus gewoon defect? Hij is nu alles lekker aan ut overpompen dus dat gaat goed...kijken voor welke verassingen ik straks kom te staan ;)

Zo nu ben ik thuis...

De winbom.ini ziet er goed uit dus? Het is dus een onboard-lan kaart, en een lege schijf. Alleen door de POST weet de pc toch niet dat die lan goed is? Of is dat wel, het lampje brandt namelijk wel en op de master_pc zie je dat hij verbonden is...alleen de connectie gaat mis :S

[edit]
Owke ik test het geheel met 2 systemen, 2e pc pakt de netwerkverbinding niet, naar mijn mening ligt het aan de NIC (onboard). Kan ik die driver bij het begin al laten herkennen zodat hij de verbinding wel tot stand kan brengen?

Ik had gelezen dat je dat in de unattended.txt moest wijzigen? Ik heb die n zo gemaakt:

[Unattended]
Unattendmode = FullUnattended
OemPreinstall = Yes
TargetPath = *
Filesystem = LeaveAlone
OemSkipEula = YES
FactoryMode = YES
OEMPnPDriversPath = "$OEM$\$$\Driver\" hier gaat het dus om

Die map $$OEM$$ staat in: C:\OPKTools\cfgsets\WINXP_SP1_TEST\$OEM$\$$\Driver

Weet hij nu dat ie dus in die hele dir moet zoeken? Ik heb het getest maar no result, hoe zou het anders moeten?
Bovenstaande zorgt ervoor dat XP automatisch de juiste drivers kan vinden tijdens de GUI fase van de setup, en hij scant helaas niet de hele directory maar je moet elke map apart opgeven. Om tijdens de pre-install een netwerk-kaart te gebruiken die niet standaard door XP ondersteunt wordt moet je een aangepaste WinPE cd maken :
http://oem.microsoft.com/...age.aspx?pageid=514008#22

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 09-02-2004 15:34 ]

Pagina: 1