Toon posts:

[Asp.Net] User Control event afhandeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via 1 pagina worden meerdere usercontrols aangeroepen.

In de eerste user control staat een textbox met een textchanged event.
Na de postback herlaadt de pagina en moet de tweede user control worden getoond. (De eerste niet meer)

In de tweede user control moet dan de (gewijzigde) waarde uit de textbox worden weergegeven.

Het probleem is dat op deze manier het textchanged event ergens na het laden van de page_load van de tweede user control word uitgevoerd.

Maar hoe moet je te werk gaan als je in de tweede user control de gewijzigde waarde uit de textbox (eerste user control) wil hebben? Request["textbox"] kan, maar kan het ook anders?

Wat ik wil is dat de textchanged moet worden uitgevoerd voordat de page_load van de tweede user control wordt aangeroepen.
Maar eerst worden de oninits en dus page_loads van de user controls uitgevoerd en daarna de oninit van de hoofdpagina en dan de textchanged pas.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat ik wil is dat de textchanged moet worden uitgevoerd voordat de page_load van de tweede user control wordt aangeroepen.
Kan niet. Eerst page_load, dan de eventhandlers. Hooguit kan je een reference meegeven van control A aan control B, zodat control B bij de controls van control A kan en op deze manier ook wijzigingen kan aanbrengen.

Wat is het doel? een inlogsysteem? Hier zijn eenvoudigere oplossingen dan voor.

[ Voor 43% gewijzigd door gorgi_19 op 02-02-2004 11:11 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 02 februari 2004 @ 11:08:
[...]

Kan niet. Eerst page_load, dan de eventhandlers. Hooguit kan je een reference meegeven van control A aan control B, zodat control B bij de controls van control A kan en op deze manier ook wijzigingen kan aanbrengen.

Wat is het doel? een inlogsysteem? Hier zijn eenvoudigere oplossingen dan voor.
Nee, ik ben bezig om iets te doen met tabbladen maar dan voor elk tabblad een user control. Maar dan wel binnen dezelfde pagina. Dus steeds een ander user control laten zien.

Het is makkelijk op te lossen door voor elk tabblad een andere pagina te gebruiken, maar ik wilde het eigenlijk binnen 1 pagina houden.

Maar wat doe jij als je zoiets tegen komt?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Meerdere tabbladen? Hmmm.. Alles centraal opslaan in een store in de parent oid? En anders sessions misbruiken icm redirects.. :)

Ik vond het destijds een crime, maar volgens mij zoek je zoiets als http://www.fawcette.com/v...lumns/aspnet/default.aspx

[ Voor 136% gewijzigd door gorgi_19 op 02-02-2004 11:30 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo