Toon posts:

Shrike2Fedora

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik fedora core download en brand,
kan ik dan mijn red hat 9 linux server "upgraden" naar fedoracore ?
Of moet ie echt een fresh install hebben ?

Wat zijn je ervaring ten opzichte van Red Hat 9?
Moeite waard om over te stappen ?

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Jah, er zit een update functie in Fedora. Net zoiets als van RH8 naar RH9. (Dat moet ook wel met Google of in de Fedora docs te vinden zijn....)
Een fresh install kan natuurlijk ook, heb je ook wat minder kans op problemen.

Ik vind zelf Fedora er iets mooier uit zien, maar draai het zelf nog niet echt omdat ik er teveel problemen mee had tijdens had (en te lui was deze op te fixen).
Ik zou zeker bij een fresh install zou ik voor Fedora gaan. Als er niet een functie in Fedora zit die jij het installeren en evt. debuggen waard vind zou ik lekker de 'If it isn't broken, don't fix it' vuistregel aanhouden. Dan kun je gewoon lekker de patches voor RH9 downen en als je je systeempje eens helemaal leeg wilt gooien ga je dan voor de nieuwste versie :)

edit:
Hmm, heb ff in op de Fedora site gekeken, maar het staat er niet echt duidelijk genoemd aleen de release notes geven een stille aanwijzing dat het kan: ...There have been issues observed when upgrading Red Hat Linux 7.<x>, 8.0, 9 and Fedora Core 1 systems...

[ Voor 88% gewijzigd door Mac_Cain13 op 02-02-2004 11:15 . Reden: Typo Fixes & Post upgrades ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Mac_Cain13 schreef op 02 februari 2004 @ 11:01:
Jah, er zit een update functie in Fedora. Net zoiets als van RH8 naar RH9. (Dat moet ook wel met Google te zinden zijn....)
Een fresh install kan natuurlijk ook, heb je ook wat minder kans op problemen.
Dat wilde ik weten, thx !

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"uit mijn hoofd"
ik meen ergens (review) gelezen te hebben dat upgraden wel kan niet helemaal probleemloos was. Ik geef echter de voorkeur aan een verse install, om van alle cruft verlost te zijn.

Of het zinnig is op een server? Die vraag moet je zelf maar beantwoorden.
Op een desktop zou ik "ja" zeggen: FC1 is (in mijn handen) een zeer volwassen desktop. Ik ben geen enkel probleem tegengekomen, ondanks het feit dat ik dwars ben en apt-synaptic gebruik in plaats van yum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai wel apache, en mysql server...
Ook een game-server, maar dit alles is hobby matig.

Verder ontwikkel ik wat web-applicaties enzo, daarvoor gebruik ik linux, althans zou ik graag willen... was het niet dat reh had 9 GUI (X) nogal poepie traag is , ookal draai ik dan een 2,5 gighz pc met voldoende geheugen.

Dus van dat zou ik zeker de stap kunnen wagen..

• Mac_Cain13
Je zou idd 'de stap kunnen wagen', maar ik denk dat je het probleem van je GUI ook wel op te lossen moet zijn in RH 9 en ik zou er zeker niet vanuit gaan dat Fedora Core 1 dit probleem automatisch fixed (tenzij het expliciet genoemd word in de release notes ofzo). Fedora is nl nogal gebasseerd op RH9.

Een vriend van me had dan ook dezelfde problemen met X in Fedora als bij RH9, die waren natuurlijk wel op te lossen en Fedora draait daar nu als een zonnetje, maar verw8 geen wonderen van Fedora! Als het je om de GUI gaat kun je beter ff de config in duiken en zoeken op internet om zo je probleem op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel met traag, in vergelijking tot windowsXP .
Ookal draai ik de laatste nvidia drivers onder linux.

Denk toch dat ik een fresh fedora install ga maken, laat wel weten hoe het bevalt als dit topic dan nog open is.

thx.

• Mac_Cain13
Als je bedoelt dat het starten van X traag gaat zou je kunnen proberen het NVidia logo, die je bij het starten ziet, uit te zetten. Het laden van het logo duurde bij mij nl een eeuwigheid, maar na het uitgezet te hebben start X super snel :)
(Dit alles gebeurde op een AMD XP 2600+ met NVidia GeForce 4 Ti4200 en 768MB RAM)

Maar das een beetje offtopic :p, Suc6 met je Fedora install!
offtopic:
'...als dit topic dan nog open is...'
Dus jij opent een topic terwijl je vermoed dat het gesloten word :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat begint al goed...
De iso's gedownload, gebrand en booten...

Anaconda gaat lopen.. so far so good denk je dan...

code:
1
XIO : fatal error 104

Maw X kan niet geladen worden... kunnen we weer gaan zoeken naar error nummertje 104 ... pffff

//edit: install in textmode leverde geen problemen op, en OMG wat een oogstrelend verschil met red hat 9.0 , had ik niet verwacht.. (o;

//edit 2, die internet verbinding is echt een F%*** pain in the ass..
Ik wil mijn ethernetcard, die juist gedetecteerd is gebruiken voor het maken van een verbinding met mijn adsl modem.. in red hat 9, werkte dit vlekkeloos maar nu wil ie maar niet werken... Ik heb het ip adres statisch gemaakt, en default gateway (modem) zit op 10.0.0.138 , maar zover komt ie volgens mij al niet. Verder heb ik voor de zekerheid de firewall volledig uitgezet, en nog steeds wil ie de ethernetcard NIET activeren, en geeft ie een vage melding "blijkbaar is de kaart niet aanwezig" ... )o;

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 17:41 ]

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik heb zowel RH9 als FC1 geinstalleerd staan en vind X onder FC1 duidelijk sneller werken. De overstap is wat dat betreft zeker de moeite waard. Een ander voordeel is dat veel packagers hun aandacht naar deze distro hebben verlegd, zodat er inmiddels veel meer recente software voor FC1 dan voor RH9 in de repo's is te vinden.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Mee eens van den berg,

Het valt me metteen op, dat X sneller draait...
Nu nog mijn internet connectie repareren onder linux.. :'(

//edit DNS severs ingevuld, dat was 't .. ben nu operationeel, en ga uiteraard eerst ff updaten..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 20:33 ]

Pagina: 1