Toon posts:

Chello + Edimax 6104 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K heb diverse topics in de search gelezen, maar geen eentje komt er echt overeen met het probleem van mij, of der wordt niet echt een oplossing over gegeven :{

Maar dit is het geval:

Systeem: Pentium 4 2,6 ghz met onboard 1Gbps LAN. (Mobo: Asus P4P800-VM)
Router: Edimax 6104K, non-wireless, 4 ports.

Na alles aangesloten te hebben met UTP kabel en in IE het volgens IP-adres ingegeven te hebben: 192.168.2.1 kwam ik in de opties van de router na invoeren van user/pass. Daar kies ik voor Quick setup, kloon het MAC-adres en laat het veld voor HOST-name leeg. Alles wordt automatisch ingesteld, echter internet doet het niet en dynamic IP is not connected.

Chello opgebeld, die hebben een reset gemaakt en nu heeft de router wél verbinding. Ikke blij, internet opgestart, maar helaas, IE werkt niet mee, terwijl ip-adres gegevens allemaal kloppen, en de instellingen verder ook goed staan (géén vinkje bij proxy-server bv).

Nu internetkabel direct op de computer aangesloten, ipconfig /release ingetypt en *tadaa* er was internet, maarja zónder die router :{

Hoe krijg ik nu internet werkende via de router? Hij herkend alles, ip-adres enzo, DHCP enabled, firewall uit, maar als ik bij IE tweakers.nl (oid) intyp zegt ie: "kan de zoekpagina niet openen". :?

Nu heb ik in de FAQ wel iets gelezen over IP packet forwarding, maar daar snap ik eerlijk gezegd niks van, plus dat ik die optie nergens kan vinden bij mijn router (wél port forwarding :?)

Help :?

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 09:58
Heb je al geprobeerd te pingen naar het internet toe via een ipadres (bv 198.133.219.25)? Als dat werkt is het waarschijnlijk je dns server die niet of niet goed ingesteld is.

Verwijderd

Je hoeft niets met Packet Forwarding oid te doen. Geef om te beginnen eens de output van 'ipconfig /all' op je computer (commandprompt).

Run ook nog even de Wizard Internet Connection en stel in dat je via je LAN verbinding maakt en dat hij "Detect proxyserver automatically" moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
de instellingen van de router na het intypen van 192.168.2.1 in IE

IP Address 192.168.2.1
Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Enabled
MAC Address 00:50:fc:f6:92:4e

WAN Settings:

Dynamic IP aangevinkt.

LAN Settings:

IP Address: 192.168.2.1
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
801.1d Spanning Tree: Disabled
DHCP Server: Enabled
Lease Time: Forever

IP Address Pool

Start IP: 192.168.2.100
End IP: 192.168.2.200

NAT Enabled
Firewall Disabled

In Dos-prompt ipconfig /all:

Windows IP-configuratie:

Host-naam: beneden
Primair DNS-achtervoegsel:
Knooppunttype: onbekend
IP-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving: Intel(R) Pro/100 VE Network Connection
Fysiek adres: 00-0C-6E-BA-82-EA
DHCP ingeshakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
IP-adres: 192.168.2.1
DHCP-server: 192.168.2.1
DNS-servers: 192.168.2.1
Lease verkregen: maandag 2 februari 2004 11:19:11
Lease verlopen: woensdag 15 januari 1936 8:05:02

Na intypen "ping 198.133.219.25":

Antwoord van 192.168.2.1: Het doelnetwerk is niet bereikbaar. (4x)

en nog wat pingstatistieken :{

Ik heb nog eens de wizard doorlopen (overigens Win XP Pro) maar ik zie zo nergens de optie over de proxy server :?

Verwijderd

Topicstarter
Sn00pN00b schreef op 02 februari 2004 @ 10:57:
Heb je al geprobeerd te pingen naar het internet toe via een ipadres (bv 198.133.219.25)? Als dat werkt is het waarschijnlijk je dns server die niet of niet goed ingesteld is.
dit zou nu dus best kunnen, maar hoe moet ik die instellen?

Ik heb bij TCP/IP configuratie beide opties op automatisch toewijzen staan, zou ik die dan handmatig in moeten gaan stellen? En wat moet ik dan bij DNS invoeren? Gewoon het ip van de router? (192.168.2.1)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 08:41

Je client krijgt dus het ip adres 192.168.2.1 toegewezen... Hetzelfde als je router??? Je moet je DHCP Pool even aanpassen zodat hij 192.168.2.1 met rust laat. Het lijkt mij dat je een ip conflict hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat informatie:

Bij de instellingen vd router:

Active DHCP Client

This table shows the assigned IP address, MAC address and time expired for each DHCP leased client.

IP Address
192.168.2.100
MAC Address
00:0c:6e:ba:82:ea
Time Expired(s)
forever

Na intypen in Dos-prompt ipconfig /renew:

Windows IP-configuratie

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding.
Kan geen
contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op 02 februari 2004 @ 11:49:

Je moet je DHCP Pool even aanpassen zodat hij 192.168.2.1 met rust laat. Het lijkt mij dat je een ip conflict hebt.
hoe?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 08:41
Wacht even, in een paar posts hierboven laat je zien dat je computer het ip adres 192.168.2.1 heeft gekregen.

En de router zegt dat hij 192.168.2.100 heeft gekregen???

This table shows the assigned IP address, MAC address and time expired for each DHCP leased client.

IP Address
192.168.2.100
MAC Address
Time Expired(s)
forever

Er gaat echt wat fout met je DHCP Server. Ik zou hem gewoon lekker uitschakelen op je router en static ip adressen invullen. Gewoon doortellen dus vanaf 192.168.2.2

Als het goed is moet het probleem dan verholpen zijn.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
nog een keer chello bellen en nu het mac van die router doorgeven
werkt hier al jaren .

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op 02 februari 2004 @ 11:59:
Wacht even, in een paar posts hierboven laat je zien dat je computer het ip adres 192.168.2.1 heeft gekregen.

En de router zegt dat hij 192.168.2.100 heeft gekregen???

IP Address
192.168.2.100
MAC Address
Time Expired(s)
forever

Er gaat echt wat fout met je DHCP Server. Ik zou hem gewoon lekker uitschakelen op je router en static ip adressen invullen. Gewoon doortellen dus vanaf 192.168.2.2

Als het goed is moet het probleem dan verholpen zijn.
Instellingen nu vd router vwb Internet Connection:

Attain IP Protocol : Dynamic IP connect
IP Address : 62.163.22.23
Subnet Mask : 0.0.0.0
Default Gateway : 0.0.0.0
MAC Address : 00:0C:6E:BA:82:EA
Primary DNS : 212.142.28.68
Secondary DNS : 62.108.1.69

Als ik kies voor Static IP moet ik het volgende invullen:

IP address assigned by your Service Provider:
Subnet Mask:
Service provider gateway address:

Wat moet ik daar dan invullen?

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op 02 februari 2004 @ 12:01:
nog een keer chello bellen en nu het mac van die router doorgeven
werkt hier al jaren .
ik heb gister chello aan de lijn gehad, die hebben een reset gemaakt, m'n modem ook en m'n router heeft ook een softe gehad, dus nog een keer bellen lijkt me niet echt nodig, omdat m'n router aangeeft dat ie wel verbinding heeft ("dynamic ip connected"), alleen kan ik dus geen inet pagina's openen :?

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 09:58
Er zijn een aantal dingen die niet helemaal kloppen naar mijn inzien.

1- Het ipadres van je pc. Als deze hetzelfde is als dat van je router gaat het niet werken. Probeer eens je router te resetten en daarna je ipadres op je pc te vernieuwen (ipconfig /release, ipconfig /renew) krijg je weer hetzelfde ipadres stel dan op je pc handmatig het ipadres is bv 192.168.2.10. Subnet 255.255.255.0. St. Gateway 192.168.2.1. DNS server 62.129.139.1.

2- In je router WAN config staat geen subnetmask en standaard gateway. Deze moet je inderdaad automatisch krijgen van chello. Zolang je deze niet hebt gaat het volgens mij niet werken.

Je zei dat je je mac adres had gecloned volgens mij. Is dit wel het macadres van de netwerkaart waar je eerst chello op hebt gehad. Misschien een idee om dit ff te checken.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Sn00pN00b schreef op 02 februari 2004 @ 12:28:
Er zijn een aantal dingen die niet helemaal kloppen naar mijn inzien.

1- Het ipadres van je pc. Als deze hetzelfde is als dat van je router gaat het niet werken. Probeer eens je router te resetten en daarna je ipadres op je pc te vernieuwen (ipconfig /release, ipconfig /renew) krijg je weer hetzelfde ipadres stel dan op je pc handmatig het ipadres is bv 192.168.2.10. Subnet 255.255.255.0. St. Gateway 192.168.2.1. DNS server 62.129.139.1.

Dit werkte niet :{

2- In je router WAN config staat geen subnetmask en standaard gateway. Deze moet je inderdaad automatisch krijgen van chello. Zolang je deze niet hebt gaat het volgens mij niet werken.

Maar hoe kom ik daar dan wél aan?

Je zei dat je je mac adres had gecloned volgens mij. Is dit wel het macadres van de netwerkaart waar je eerst chello op hebt gehad. Misschien een idee om dit ff te checken.

Chello had al een keer gereset, dus het MAC-adres komt overeen met de kaart, en ik heb ze net nog een keer aan de lijn gehad, en hun verbinding is er gewoon, en ik krijg te horen dat het gewoon aan de router ligt :|

Suc6

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik heb een soortgelijk probleem alleen dan met een SOHO Router. Ik krijg verbinding met de router en heb alles ingesteld zoals het hoort bij Chello, want heb al is paar keer eerder gedaan en toen werkte het ook. Alleen zodra ik het internet op wil werkt het gewoon niet en ik kan dan geen ene site meer bezoeken of naar een ander IP adres toe pingen.

Iemand anders bekend met dit probleem?

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Wat ik nergens kan lezen is of je ZONDER je router (dus je PC direct op je kabelmodem aansluiten) wel een verbinding kan maken met internet. Zoniet, dan ligt het niet aan je modem. Als het dan wel allemaal werkt hoef je bij zo'n Edimax (althans "uit de doos") alleen maar de Quick setup te doorlopen, dit zou zonder problemen moeten werken. Wat bij mij destijds wel was misgegaan was dat de router die ik de eerste keer meekreeg defect was, na omruil ging alles vlekkeloos.

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

je moet de new firmware downloaden

had the same problem here
and it fixed it
;)

Verwijderd

Topicstarter
prisselada schreef op 02 februari 2004 @ 20:40:
Wat ik nergens kan lezen is of je ZONDER je router (dus je PC direct op je kabelmodem aansluiten) wel een verbinding kan maken met internet. Zoniet, dan ligt het niet aan je modem. Als het dan wel allemaal werkt hoef je bij zo'n Edimax (althans "uit de doos") alleen maar de Quick setup te doorlopen, dit zou zonder problemen moeten werken. Wat bij mij destijds wel was misgegaan was dat de router die ik de eerste keer meekreeg defect was, na omruil ging alles vlekkeloos.
staat er wel hoor ;)
Nu internetkabel direct op de computer aangesloten, ipconfig /release ingetypt en *tadaa* er was internet, maarja zónder die router

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 20:53:
je moet de new firmware downloaden

had the same problem here
and it fixed it
;)
eerst heb ik me ff opnieuw aangemeld bij chello via chello.upc.nl

daarna Uw tip opgevolgd en........ _/-\o_ *een verbinding bracht zich tot stand*

na als die uren kloten.....

nu ben ik blij :D

Verwijderd

glad i could help ;)

Verwijderd

Ik heb een beetje een vaag probleem met de Edimax router BR-6104K (firmware 2.65).
De interne gegevens onthoud hij prima, zoals firewall setup en dergelijke, maar de gegevens mbt de internetconnectie met @Home niet.
Wanneer ik deze opnieuw invoer werkt het weer naar behoren, maar ik wil dat niet elke keer opnieuw hoeven invoeren.
Belangrijk puntje is dat het pas na enkele uren NIET gebruiken hoeft.
Doet hem 's avonds uit en de volgende avond kan ik hem opnieuw instellen. ZOu ik hem 's middags weer aanzetten werkt het nog. Tenminste tot nogtoe...
Ik zelf heb als Client PC een P4 met WinXP Home, maar dat lijkt me weinig relevant daar het zich volgens mij op de router moet concentreren.
Heb flink gezocht op het grote www, maar kan er niks over vinden. Iemand enig idee :?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:50:
Ik heb een beetje een vaag probleem met de Edimax router BR-6104K (firmware 2.65).
De interne gegevens onthoud hij prima, zoals firewall setup en dergelijke, maar de gegevens mbt de internetconnectie met @Home niet.
Wanneer ik deze opnieuw invoer werkt het weer naar behoren, maar ik wil dat niet elke keer opnieuw hoeven invoeren.
Belangrijk puntje is dat het pas na enkele uren NIET gebruiken hoeft.
Doet hem 's avonds uit en de volgende avond kan ik hem opnieuw instellen. ZOu ik hem 's middags weer aanzetten werkt het nog. Tenminste tot nogtoe...
Ik zelf heb als Client PC een P4 met WinXP Home, maar dat lijkt me weinig relevant daar het zich volgens mij op de router moet concentreren.
Heb flink gezocht op het grote www, maar kan er niks over vinden. Iemand enig idee :?
Als eerste kan je de router natuurlijk aan laten staan. Daar zijn ze immers ook voor gemaakt. Maar het lijkt me niet goed dat hij elke keer de gegevens verliest. Misschien is er wat mis met het geheugen van de router. En ik zou niet weten of je daar iets aan kan doen (garantie?). Dus mijn advies, lekker je router aan laten staan.

Verwijderd

sqlsmurft: kicken doen we hier niet zo snel. We hebben een richtlijn van 24 uur voor dat kicken. Houd je daar dan ook aan. Je kickreactie heb ik getrashed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 15:20:
sqlsmurft: kicken doen we hier niet zo snel. We hebben een richtlijn van 24 uur voor dat kicken. Houd je daar dan ook aan. Je kickreactie heb ik getrashed.
Had een vrij uitgebreide beschrijving van het probleem gegeven en zelf ook flink bezig geweest. Baalpeil steeg dan ook tot ver over kritieke punt.
Toch is het niet correct van mij en mijn excuses hiervoor.

ontopic:
Ondanks mijn vrij uitgebreide probleembeschrijving had ik er misschien toch in moeten zetten dat de PC uit wordt gezet en niet de router.
Leuke tip maar niet de oplossing. Het wordt voor mij waarschijnlijk toch een nieuwe router halen, want ook jullie zijn met stomheid geslagen..... :+
Pagina: 1