Toon posts:

Probleem met sendmail via aanmeld script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met mijn aanmeld script. Heb al een week gezocht naar de oplossing van het probleem, maar kan het niet vinden (ook niet op internet). Als iemand zich wilt aanmelden op het script, en vult een e-mail adres in, dan hoort de gebruiker een automatisch mailtje te krijgen dat hij/zij zich heeft aangemeld. Nu werkt het script wel goed met e-mail adressen zoals bv. gebruiker33@mijndomein.nl. Deze krijgt dan wel automatisch een mailtje. Nu stuur ik bijvoorbeeld een e-mailtje naar gebruiker33@zeelandnet.nl of een ander adres, dan komt dat mailtje terecht bij gebruiker33@mijndomein.nl.

Ik heb redhat 9.0 draaien en sendmail 8.12.8 v10 draaien. Ik heb geen idee meer waar ik naar moet kijken. Het is de bedoeling dat elke gebruiker e-mail kan versturen via php naar elk willekeurig e-mail adres.

Ik heb meerdere mensen gesproken die hetzelfde probleem hadden, maar zij hebben het ook niet op kunnen lossen.

Ter extra informatie: Dit script heeft wel op een andere server goed gedraait, dus weet ik zeker dat dit hoort te werken. Nog 1 extra vraag. Kan dit aan php.ini liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 10:47 ]

Verwijderd

pfff

check aub even de PHP manual !

www.php.net

Als je daar op mail zoekt (functie lijst), staat in 1 van de reply's eronder hoe je headers meestuurd via sendmail !

Je moet de FROM en Replyto header meesturen, check php.net

BTW, dit heeft niet alles te maken met NOS .

Verwijderd

Topicstarter
De from en reply-to header zijn meegestuurd in dat script. Zie dit:
Ter extra informatie: Dit script heeft wel op een andere server goed gedraait, dus weet ik zeker dat dit hoort te werken. Nog 1 extra vraag. Kan dit aan php.ini liggen?!!!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 16:44:
De from en reply-to header zijn meegestuurd in dat script. Zie dit:
Ter extra informatie: Dit script heeft wel op een andere server goed gedraait, dus weet ik zeker dat dit hoort te werken. Nog 1 extra vraag. Kan dit aan php.ini liggen?!!!
Nee, eerder aan de config van de mailserver.