Toon posts:

Norton Ghost Disk kan niet verwijderd worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik hier met Norton Ghost een ghost image gemaakt van mijn c: schijf en deze staat nu op de h: drive.
Eigenlijk was het een probeersel; echt nuttig is het nu niet. Als ik deze ghost nu probeer te verwijderen krijg ik steeds de melding dat change.log door een ander programma gebruikt wordt en dat hij daarom niet verwijderd kan worden.
Ik heb alleen-lezen uitgeschakeld staan. In Norton Ghost zelf kan ik geen optie vinden om deze schijf te verwijderen.
Op zich is het niet zo'n probleem, want de image wordt niet groter dan 1,71 gb (doe verder niets meer met de originele schijf, behalve de occasional download), maar voor de rest heeft hij ook weinig nut.
Heeft iemand een idee hoe ik deze ghost kan verwijderen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al geprobeerd om dit image in veilige modus te verwijderen ? Of misschien met een bootdisk in dos (met zonodig ntfs ondersteuning).

Of bedoel je dat schijf H: een partitie is op je hardeschijf ? Dan kan je in 'rechtermuisklik deze computer > Beheren' de Logical disk manager openen en de partitie weggooien :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet geprobeerd in safe mode. Meteen ff doen dus.
edit:
Net geprobeerd, maar nog steeds diezelfde melding "change.log is door een ander programma in gebruik, blabla"

Hoe kan ik erachter komen welk programma dit is?

H: is trouwens geen partitie, maar een aparte fysieke schijf.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop dit topic maar vriendelijk omdat het nog steeds niet gelukt is.

Er is genoeg te vinden over Ghost, maar over het verwijderen van images kan ik niets vinden. Ik kan er dus ook maar niet achter komen hoe ik zoiets in Ghost zelf moet doen.
Het probleem is dat ik het gewoon als test ge-imaged had, het is dus een image van mijn c- schijf. Ik boot niet vanaf c:, dat gaat van een andere schijf, d:.
Nog steeds krijg ik de melding dat change.log door een ander programma in gebruik is, maar ik heb mijn hele systeem afgezocht naar dat bestand, maar het lijkt niet eens te bestaan? Ook niet bij de verborgen bestanden overigens.
Heeft nou echt niemand hier ervaring mee?

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Misschien omslachtig, maar blijkbaar wil je zo graag van die image af zien te komen, dat je dit misschien kunt proberen;

- verwijder/uninstall norton ghost van je systeem af ... kijk dan of je je image eraf kunt gooien ... :Z

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Topicstarter
Nou niet omslachtig hoor. Dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd en dan nog zelfs in safe mode, maar hij blijft maar jammeren over die change.log.
Heb onderhand Ghost weer installed, maar weet dus niet waar de optie zit om images te verwijderen.

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

- Weleens RegClean.exe gebruikt om je je "registry" te schonen? Misschien heb je -een "not valid link" naar je ghost image :?

- Heb je geprobeerd nog eens naar die zelfde bestandsnaam een nieuwe ghost image op te zetten? Wellicht is dit een oplossing 8)7

dat al eens geprobeerd? Meer kan ik ook niet bedenken |:(

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Topicstarter
Je eerste optie geprobeerd, geen resultaat.
Met je tweede optie weet ik niet precies wat je bedoelt, maar dat lijkt me ook niet. Straks zit ik ineens met 2 images die ik niet kan verwijderen. ;)
Bedankt voor het meedenken iig.

Verwijderd

Ouwe ghost image's wis ik gewoon al jaren in de windows. Ik vermoed dat spyware of een ander proga die niet op je pc hoort de boosdoener is.

Backup's maken en terug zetten doe ghost allen in dos, alleen de ghost expller werkt in windows.

Ik zou zeggen voer even scandisk uit en probeer het anders in dos te verwijderen met een bootdisk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 18:12:
Ouwe ghost image's wis ik gewoon al jaren in de windows. Ik vermoed dat spyware of een ander proga die niet op je pc hoort de boosdoener is.

Backup's maken en terug zetten doe ghost allen in dos, alleen de ghost expller werkt in windows.

Ik zou zeggen voer even scandisk uit en probeer het anders in dos te verwijderen met een bootdisk.
Spyware oid? Denk ik niet, ik scan dagelijks met AdAware en Spybot S&D, met up-to-date reference files. Dat zal het niet zijn.
Dat laatste ga ik meteen maar ff proberen.
edit:
Het rare is dat XP aangeeft dat het een gekoppeld volume is en in de ms-dos prompt laat hij een directory zien, als was het een map. Hij wil er hoe dan ook niet weg trouwens, dat veranderd er niet aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 19:02 ]

Verwijderd

probeer dit eens:

open je command prompt eens en browse naar je H-schijf
sluit dan via de taskmanager explorer.exe en zo veel mogelijk andere applicaties (o.a. virusscanner)
probeer dan de image te wissen in je command prompt (del image.gho)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is opgelost dus.
In de opdrachtprompt probeerde ik steeds <del ghostimage> (naam van de directory/folder). Hij vroeg dan steeds of ik het zeker wist (natuurlijk wist ik dat) en drukte <J>, maar hoewel het leek dat hij hem weghaalde, bleef hij toch steeds weer staan.
Het is uiteindelijk gelukt door <rd ghostimage> in te tikken. Nu is hij dus weg; ook in mijn explorer. Moet alleen wel ff kijken of ik die 2 gig die hij in beslag nam wel terug heb. :P

Alle hulp: bedankt! :Y)
Pagina: 1