[XP]Onder XP Home een tweede harde schijf met Pro openen.

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Beetje verwarrende topictitel misschien maar het probleem is dat ik een pc met twee harde schijven had. Ineens deed ie het niet meer, waar ik ook nog wel een topic over ga openen denk. Maar mijn vraag voor nu is:

Kan ik een harde schijf die ik voorheen als 'data' hdd gebruikte in windowsXP Pro (stond muziek en documenten op), aansluiten als tweede harde schijf op een pc met windowsXP Home?

[Ik kon geen relevante topics vinden en vond het sowieso nogal moeilijk goede zoektermen te bedenken.]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja.

(Bovendien kan er niets fout gaan als je het zelf probeert :Y) )

[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 02-02-2004 10:25 ]

{signature}

• bart_vd
Dan ga ik het nu proberen :D.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vergeet niet even naar de jumpers te kijken, dit kan voor errors zorgen als je beide op master hebt staan. De jumpers zitten achterop de hardeschijf. Bovenop staat vaak een klein tekeningetje met de verschillende mogelijkheden.

Cable select is het makkelijkst :) Anders de schijf waar je Windows vanaf boot de master maken, en de tweede schijf slave. Ook even in de bios checken of alles goed staat als de schijf niet meteen herkend wordt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bart_vd
Die tweede schijf was al slave doormiddel van jumpers, ik gebruikte hem immers als date hdd dus ik had hem alslave gemaakt.

Maar toch werkt het niet: Ik heb hem aangesloten, hdd detect op auto gezet, bij booten zie ik hem ook staan "L6BLABLA" je kent het wel, maar dan start windows op en komt ie niet verder dan het laden van het achtergrond schermen de taakbalk.
De taakbalk kan ik niets mee, zodra mn muis eropkomt wordt het een zandloper, als ik ctrl+alt+delte doe dan komt dat taakbeheer venster wel alleen is erg traag en loopt even vast als ik op zo'n tabblad klik of op een ding in het menubalkje.
Na paar seconden reageert ie dan wel weer, maar werken doet het niet, ik druk in taakbeheer bijvoorbeeld op "Afsluiten > uitschakelen" maar dan gebeurt er niets.

[Edit: Ik kan dus niet eens zien of die tweede harde schijf bereikbaar is, immers er komen geen snelkoppelingen en taakbalk reageert niet, zandloper verhaal.]

[ Voor 12% gewijzigd door bart_vd op 02-02-2004 11:19 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je via de taskmanager niet eventjes een cmd.exe opstarten? (File -> New Task -> cmd). Weet je ook btw zeker dat er op de 'originele' installatie geen D: was?

De 1e partitie van een nieuwe harddisk pakt altijd de 2e letter van je systeem per default :)

• bart_vd
De originele heeft een c en d partitie...
wat moet ik doen dan? die originele d partitie veranderen in z ofzo?

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee hoor - maar dat gaat gewoon problemen geven afhaneklijk van wat er op D: stond (die letter heet dan tijdelijk E: oid) :)

Probeer verder even uit ofdat het niet via taskmanager lukt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
elevator schreef op 02 februari 2004 @ 11:50:

De 1e partitie van een nieuwe harddisk pakt altijd de 2e letter van je systeem per default :)
Volgens mij wordt dit niet geforceerd ... Als er al een D: aanwezig is wordt die bij mij nooit overscheven. Tenzij het een netwerk-drivemapping is. Normaliter sluit een nieuwe hdd aan op de eerste beschikbare letter (na alle cdroms, partities en image drives). Bijvoorbeeld op een pc waar A, B, C, D, E, F, I, en K in gebruik zijn zullen de partities van de nieuwe hdd automagisch G, H en J worden. Correct me if i'm wrong :+

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1