Computer freezed/hangt TE vaak!!

Pagina: 1
Acties:

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik heb een AMD 1gig op een ASUS a7v mobo(bios1004c), met 2x128 133 ram en 1x128 100 mhz ram.
Verder een quantum 14 gig 7200/66 en een ibm 7200/100 hd. Ook nog een ASUS V7700 geforce2 en een sblive. Verder nog veel shit maar dat boeit nu niet :)

Ik had eerst Win2k op die udma66 hd geinstalled, liep als een trein, 5994 3dmarks en nooit hangers.
Toen die udma 100 hd gekocht, win2k opnieuw geinstalled alles ging goed, met en zonder service pack 1, zelfde drivers gebruikt, tot mijn computer 20 minuten aanstond en hing.
Ook haalde ik maar 4230 3dmarks en hing 3dmark 10x voordat ie helemaal de tests kon draaien!
Gereboot, en jah hoor als ik UT speelde nix aan de hand, sloot ik hem af, hing ie weer.
Zelfs als ik internette, ging het 15 minuten goed en na 20 minuten was het weer mis.
Als ik hem nu 's nachts aan liet staan en ik ging er 's ochtends achter zitten en ik ging internetten was het gelijk mis.
De nieuwste drivers voor udma100 en via4in1 gedownload geinstalled en alles bleef hetzelfde. Processor is meestal 51 graden en stressed rond de 65.

Nu heb ik win98se erop staan met de hoop dat dat goed zou werken, maar nu hetzelfde verhaal, alleen krijg ik geen blauw scherm met een stopmelding zoals in win2k maar freezed alles behalve mijn muis, en dan natuurlijk een melding over onstabiel bla bla bla....

Kan het aan die udma100 hd liggen?? Ik heb hem getest met meerdere programma's, oa van ibm zelf en hij bleek goed te zijn en ook meerdere malen met scandisk, geen errors!!

Probleem 2:
Ik heb dus 2x128 ram 133 mhz en 1x128 ram 100 mhz. Als ik die 100 mhz eruit haal en dus 2x133 mhz erin heb zitten wat moet kunnen op die asus a7v (volgens doos en website) en ik zet het geheugen in de bios op 133 mhz boot ie niet meer, op de stickers die erop zitten staat 133 mhz en dat is te vertrouwen!
Zet ik ze op 100 draait alles goed!!

Plz help me met deze problemen anders bied ik dit systeem voor 100 piek aan of je mag beneden bij mijn raam gaan staan om het op te vangen en het zelf op te lossen!!

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

Hangen die 2 schijven allebei aan de primary IDE , master/slave.??
Dit leverde bij mij ook hangers op tussen een 20 gb WD 5400 RPM UDMA 33
en een 13,6 Gb Maxtor 7200 RPM UDMA 66

aan een udma 66 (ABIT BE6) Controller.

"Perl 4 Life"

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45
Misschien is het geheugen toch niet 100% in orde? Je geeft het eigenlijk zelf wel aan. Het stickertje zegt wel PC133 maar op die snelheid werkt het niet. Ik zou niet lang hoeven nadenken......:)

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik heb dus 2xide66 en 2xide100 aansluiting op mijn mobo, udma 100 hd zit op ide100 1-1 aansluiting en die udma66 hd op ide100 2-1 aansluiting en dan allebei als master.

Ik heb die dma66 hd niet op ide66 1 of 2 aangesloten omdat die alle 4 vol zitten...

Verder heb ik dat geheugen al tientallen keren getest en ander 133 mhz geheugen erin gezet, het wil gewoon niet werken.
En nog iets, toen ik die dma66 hd als enige erin had werkte alles wel perfect met 3x128 op 100 mhz, met 2x133 werkte het niet, net alsof mijn mobo het niet aankan :(
Dus aan het geheugen ligt het niet!!

PLZ los dit op!! :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Verwijderd

hebbie de nieuwste bios versie???????

mocht het flashen niet werken dan je PC een keer een week of twee missen en hem na laten kijken bij het bedrijf waar je je pc gekocht hebt

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Misschien een IRQ conflictje?

ieeeepppppp :P

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Uhm, heb hem natuurlijk zelf samengesteld bij mijn werk, dus zou ik hem ook zelf na moeten kijken... :(

Maar ik kijk ff bij mijn irq lijst:

Allemaal op irq11:
3com etherlink 10/100
Creative SBlive
Realtek RTL8029
Via tech 3038 pci naar usb
Via tech 3038 pci naar usb (nog een keer)
ASUS AGP-v7700 ddr sgram
ACPI IRQ houder voor pci irq besturing
ACPI IRQ houder voor pci irq besturing(nog een keer)
ACPI IRQ houder voor pci irq besturing(en jah nog een keer)

Ik denk dat dit het probleem is :)
Alleen vind ik het zo vaag dat ie het lang goed doet en ineens hangt, en UT doet het de hele tijd goed totdat ik UT afsluit.
Ook kan ik vrij lang internetten en ineens terwijl ik nix anders doe hangt ie weer..

Ik ga nu ff irq's anders zetten (Andere irq's zitten ook allemaal vol btw) welke dingen mogen wel op 1 irq zitten??

Verwijderd

Pci slot1 vrij houden .

In bios AGP driver mode van auto naar manual zetten

DA in EA veranderen...

Voltage ietsje omhoog...

En een goede voeding doet wonderen in deze config!

http://www1.amd.com/athlon/power

Hier staat een informatieve test over de voedingen die wel en niet stressed kunnen zijn :)

SUCCES

Verwijderd

Enneh .. probeer eens dat PC-100 geheugen er uit te laten. Bij 1Ghz wil dat vaak niet zo lekker.

Probeer eens de ram clock op HOSTclk te laten ( niet op HOST+PCI) ..

Probeer ook eens met een open kast te draaien want die temperatuurr.. oei oei boven de 50 idle en 60 stressed is wel ERRUG hoog.... :(
Suc7 ;)
Pagina: 1