Ben op zoek naar de precieze verschillen tussen windows 2003 server en windows 2003 smallbusiness server, dat met die 75 clients weet ik al maar kan voor de rest geen verschillen vinden, verkooppunten weten ook niks maar het prijsverschil liegt er niet om en dan zouden er toch ook grote verschillen moeten zijn.
Kijk eens bij Microsoft.com 
SBS is meer dan Alleen Windows 2003 server, en is goedkoper dan w2k3 server
Echter SBS is beperkt tot 75 gebruikers en heeft nog wat kleine beperkingen
Dat verkooppunten dat niet weten is een slechte zaak
SBS is meer dan Alleen Windows 2003 server, en is goedkoper dan w2k3 server
Echter SBS is beperkt tot 75 gebruikers en heeft nog wat kleine beperkingen
Dat verkooppunten dat niet weten is een slechte zaak
[ Voor 24% gewijzigd door FastBunny op 02-02-2004 10:14 ]
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
als je nu eens niet zoekt naar 'verschillen' maar beide producten even gaat bestuderen?
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
GoT is niet een 'dump hier je vraag en wij roepen het antwoord forum'. Beetje zelf onderzoek mag welVerwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 10:15:
bedankt maurice daar heb ik wat aan
En als je de producten gaat bestuderen zie je heel duidelijk de verschillen
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
heb ik al lang geprobeerd voordat ik hier kwam maar als jullie het niet weten hoef je niet te reageren, ik wacht wel op iemand die het wel weet.
freddammer - zoals je weet is het op GoT belangrijk dat je zelf wat probeert voordat je een topic opent. Alleen het licentie aantal aan verschil is natuurlijk al belangrijk - met een normale Windows Server koop je een systeem dat qua groei voornamelijk beperkt is tot hardware en licenties - bij SBS is dit op een boel licentie-technische manieren afgeschermd. Denk bv. aan geen terminal services, enige domain controller in het forrest, en dergelijke.
Voor exacte informatie moet je hier eens beginnen denk ik: http://www.microsoft.com/.../overview/generalfaq.mspx
Voor exacte informatie moet je hier eens beginnen denk ik: http://www.microsoft.com/.../overview/generalfaq.mspx
terminal services zijn er ook nog gewoonelevator schreef op 02 februari 2004 @ 10:25:
freddammer - zoals je weet is het op GoT belangrijk dat je zelf wat probeert voordat je een topic opent. Alleen het licentie aantal aan verschil is natuurlijk al belangrijk - met een normale Windows Server koop je een systeem dat qua groei voornamelijk beperkt is tot hardware en licenties - bij SBS is dit op een boel licentie-technische manieren afgeschermd. Denk bv. aan geen terminal services, enige domain controller in het forrest, en dergelijke.
Enige domaincontroller etc klopt wel
Je kan terminal services met maximal twee verbindingen in het uit Windows 2000 bekende 'Administrative mode' draaien. Client Access is er niet bij. In het domein is dit echter wel mogelijk. Je zal een tweede server met een andere editie, bijvoorbeeld 'Standard ' moetne aanschaffen en bijbehorende CAL's, aangezien deze niet standaard aanwezig zullen zijn voor 2000 en XP licenties die verkocht zijn na de officieele releasedatum van Windows XP in de USA. Ergens in juni 2003 meen ik me te herinnerenFastBunny schreef op 02 februari 2004 @ 11:12:
[...]
terminal services zijn er ook nog gewoon(Heb het in een test situatie nog geprobeerd
)
Enige domaincontroller etc klopt wel
Nog een belangrijk kenmerk als je meerdere forests hebt is dat SBS geen trust-relaties met andere forests aan kan gaan.
Ahha wist ik nietsanfranjake schreef op 02 februari 2004 @ 11:23:
[...]
Je kan terminal services met maximal twee verbindingen in het uit Windows 2000 bekende 'Administrative mode' draaien. Client Access is er niet bij. In het domein is dit echter wel mogelijk. Je zal een tweede server met een andere editie, bijvoorbeeld 'Standard ' moetne aanschaffen en bijbehorende CAL's, aangezien deze niet standaard aanwezig zullen zijn voor 2000 en XP licenties die verkocht zijn na de officieele releasedatum van Windows XP in de USA. Ergens in juni 2003 meen ik me te herinneren
Nog een belangrijk kenmerk als je meerdere forests hebt is dat SBS geen trust-relaties met andere forests aan kan gaan.
Nou ja daarom zal het ook wel zo goedkoop zijn
* elevator leest ook maar de FAQFastBunny schreef op 02 februari 2004 @ 11:12:
terminal services zijn er ook nog gewoon(Heb het in een test situatie nog geprobeerd
)
Q. Can I run Terminal Services in Application Server mode on Windows Small Business Server 2003?
A. No. It is not possible to run Terminal Services in Application Server mode on Windows Small Business Server 2003. This is a change from Small Business Server 2000. Running Terminal Services in Application Server mode on a domain controller may present a security risk to your network. If you want to use Terminal Services in Application Server mode, we recommend that you purchase an additional Windows Server 2003 license and install an additional server running Windows Server into the Windows Small Business Server 2003 domain. For more information, see "Deploying Windows Server 2003 Terminal Server to Host User Desktops in a Windows Small Business Server 2003 Environment" on the Product Documentation page.
Zag het net ook ja
Dacht al
Pagina: 1