Toon posts:

VNC binnen een router opstelling MxStream

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Ik zit met een probleem, ik woon in Huissen maar ik bedrijf in Arnhem.
Nu het volgende in Arnhem is een netwerkje via een router met mxstream, en ik wil via het programma VNC vanuit huissen toegang krijgen tot 1 van de computers in arnhem ( die dus over kunnen nemen ).

Maar de IP adressen zijn handmatig ingevoerd en zijn dus de netwerk IP adressen en dus niet de werkelijke ip adressen die je normaal hebt.

Dus ik kan eigenlijk niet via VNC op die PC komen.

Heeft iemand hier een oplossing voor, of weet hoe het met een ander programma wel kan ?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Bram

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Je moet de poorten in je router forwarden naar de PC waar VNC op draait.

Zie ook : Het Grote Poortmappingsverhaal

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

in je router port 5900 open zetten. en die laten forwarden naar je interne ip adres.
vanuit buitenaf kan je dan via je internet ip je pc bereiken.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 10:04:
in je router port 5900 open zetten. en die laten forwarden naar je interne ip adres.
vanuit buitenaf kan je dan via je internet ip je pc bereiken.
Tenzij er meerderen dit idee hebben op je werkplek... dan zul je onderling afspraken moeten maken welke porten wie nu gebruikt voor welke workstation.
Thuis heb ik meerdere PC's staan die ik via VNC kan overnemen. Allemaal voor de buitenwereld op een aparte port. Maar op het interne deel van de router resulteren de forward in het aanspreken van de juiste machine op port 5900.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Hoi thx voor jullie snelle reactie, alleen ik zit nu in de router maar weet mijn god niet waar en hoe ik het moet doen.

Deze router hebben wij hier staan:

(ELSA LANCOM 1100 Office 2.10.0009 / 30.08.2000)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje ik heb een alcatel speedtouch modem voor mijn internet verbinding mxstream.

Kan ik het niet in mijn modem regelen om mijn interne ip adres te forwarden met port 5900 naar mijn internet ip adres ?

Grtz,

Bram

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zult dus idd moeten portforwarden.
Meer info hierover vind je in Het Grote Poortmappingsverhaal , Alcatel Speedtouch 510 FAQ en in de manual van je modem.

Indien je de oude speedtouch hebt, zul je deze eerst moeten 'hacken' om te kunnen forwarden.

Overigens is de eerst port voor VNC 5900 , maar daarna oplopend +1

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.