[delphi + Zeoslib] DBEdit/DBGrid: (MEMO)

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Ik ben bezig om een koppeling te leggen tussen een mysql 4.x database met delphi 5 professional in combinatie met Zeoslib 6.0.12 patch 4 (www.zeoslib.net).
Echter loop ik nu tegen het volgend probleem aan:
Connecten met de database gaat fantastisch alleen als ik velden heb van alle typen TEXT dan komt er in TDBEdit of TDBGrid '(MEMO)' te staan :?

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen. Ik ben namelijk wel het type text nodig en het liefst ook deze componenten.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dat is "by design". Type Text is een BLOB en de tekst bevat waarschijnlijk enters. Dus zijn ze niet goed weer te geven in een edit of gridregel. Gebruik een TDBMemo. Als je het toch wilt kan je een calculated field aanmaken van het type string en die vullen uit de memo.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:42

BoomSmurf

Am-Ende!

Als je TEXT velden geen enters bevatten kun je in de field editor het veld ook gewoon een stringfield maken, dan werkt het ook - vergeet alleen niet de lengte dan ook goed te zetten ;)

Als dit je eigen database is, kun je beter de TEXT velden in (VAR)CHAR velden veranderen op database niveau.

HTH

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
BoomSmurf schreef op 02 februari 2004 @ 14:33:
Als je TEXT velden geen enters bevatten kun je in de field editor het veld ook gewoon een stringfield maken, dan werkt het ook - vergeet alleen niet de lengte dan ook goed te zetten ;)
Uhm... dit probeer ik alleen kan ik nergens vinden waar ik het type kan instellen :?
Misschien kun je dit iets duidelijker uitleggen?

Echter jouw idee om als type VARCHAR in de database te stoppen werkt wel :)

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:42

BoomSmurf

Am-Ende!

ygma!l schreef op 02 februari 2004 @ 18:53:
[...]

Uhm... dit probeer ik alleen kan ik nergens vinden waar ik het type kan instellen :?
Misschien kun je dit iets duidelijker uitleggen?
Field editor -> Add all fields
Handmatig het betreffende veld deleten -> New field -> gegevens inloppen -> voila
Echter jouw idee om als type VARCHAR in de database te stoppen werkt wel :)
De betere manier uiteraard :)