Toon posts:

[Word 97] wijzigingen verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende code in een word sjabloon:

Dim NumberOfDocument As Integer
NumberOfDocument = Application.Documents.Count
Application.Documents(NumberOfDocument - 1).Activate
FindAndReplace
Application.Documents(NumberOfDocument).Activate
ActiveDocument.Close True

Ik weet, het switchen tussen de documenten kan netter maar dat komt later wel.
Ik voer de functie FindAndReplace uit en dat gaat prima, de wijzigingen in het document worden doorgevoerd. Als ik echter het sjabloon sluit (laatste regel) worden de wijzigingen in mijn document weer ongedaan gemaakt. Eigenlijk wil ik dat document liever tussendoor niet saven (en als dat ECHT niet anders kan dan op een manier zodat de gebruiker er niets van merkt).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Helemaal op het eind ActiveDocument.Save zetten :? Eventueel met een for each als je alle docs wilt opslaan. In elk doc het event close gebruken is ook misschien een optie.

Anders snap ik niet helemaal wat je bedoeld.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan krijgt de gebruiker het save dialoog voor zijn kiezen en dat wil ik liever niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens wat getest, dit is de eigenlijke routine

sub autonew()
Dim NumberOfDocument As Integer
NumberOfDocument = Application.Documents.Count
Application.Documents(NumberOfDocument - 1).Activate
FindAndReplace
Application.Documents(NumberOfDocument).Activate
ActiveDocument.Close True
end sub

Zodra ik uit de routine ga (end sub) worden de wijzigingen weer ongedaan gemaakt, hoe kan ik dit nu voorkomen. Saven is geen mooie oplossing want ik wil de gebruiker gelijk het resultaat laten zien en de gesavede versie heeft dan wel de aanpassing maar op het scherm zijn de wijzigingen ongedaan gemaakt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

.SaveAs kan je gebruiken als je gen dialoogvenster wilt en toch wilt opslaan.

Maar dat wijzigingen verloren gaan als je niet opslaat vind ik niet heel vreemd :P Wat doet die FindAndReplace, ik neem aan dat dat een eigen functie is? Of is die er na Wd97 uitgehaald? In Wd2k3 is dat iig geen standaardfunctie AFAIK. Als eigen: wat doet die? (En waarom niet de standaard replace() gebruiken?)

Het activate is in ieder geval waarschijnlijk niet nodig (spreek dan het object meteen aan), maar dat wist je al.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)