Toon posts:

Write error met plextor 40/12/40a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal weken lukt het me niet om een normaal cdtje te branden met mijn Plextor 40/12/40A.

Ik gebruik Nero 6, nieuwste versie en dan krijg ik een write error tegen het einde van de brand sessie. Hetzelfde met fireburner en met de XP wizard.

Ik heb een Qtec kast met 1 CCFL en 3 fans met led aangesloten dus dacht dat mijn 300W voeding het niet zou trekken dan .. Nou alles eraf gehaald en dat heeft niet geholpen. Ik heb nog nooit problemen gehad met dat ding. Tevens heb ik alle snelheden geprobeerd die er maar zijn.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik verpest heel mijn cd voorraad met dit ding. Is mijn cd brander gewoon kaduuk, of ligt het aan het systeem, of trekt mijn voeding het nu gewoon niet meer. Toch tijd voor een goedkope dvd brander????
Search heeft ook niet geholpen

Please help.. Hier volgen meer specs:
AMD Athlon XP 2000, 2x 80 GB IBM, Soltek SL-75 DRV 2 moederbord, Pioneer 106A dvd speler, Plextor 40/12/40a, Qtec kast met 1 CCFL en 3 color fans, alles aangeloten op 300 Watt standaard voeding. Alles heeft de nieuwste drivers en firmware, OOK de plextor 1.05. Win XP Pro NL, SP1

Verwijderd

heb je er flatkabels of rondekabels aan zitten?
bij ronde kabels kan het problemen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 06:44:
heb je er flatkabels of rondekabels aan zitten?
bij ronde kabels kan het problemen geven.
Heb er inderdaad ronde kabels aan zitten..

Morgen.. straks even nieuwe spindel kopen en dan die platte er in proppen... will let u know

Verwijderd

heb dezelfde brander als jij en het zetzelfde probleem tot ik in een weekblad las wat de nadelen zijn van ronde kabels.
heb ze gelijk verwisseld en het probleem was ook gelijk opgelost. B)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:52
same here. had een of andere el cheapo aopen geval, die had ook problemen met ronde kabels. kwam ik pas achter toen ik weer een plextor had :D

Verwijderd

Heb je de aspi-driver geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, andere kabels erin.. gewoon platte ide... Nu heb ik geen write error meer aan het eind maar in het begin.

Thread1: Setting Write Parameters
Thread1: Write parameters set
Thread1: Reading Disc Info
Thread1: Reading Next Track Info
Thread1: Start LBA is -150
Thread1: Sending Cue Sheet
Thread1: Processing Track 1 Pregap [150 Sectors]
Thread1: Processing Track 1 [Mode1] [294350 Sectors]
Thread2: Executing
Thread2: Write Error @ Sector 74989
Thread2: Sense Error: MEDIUM_ERROR (WRITE ERROR - RECOVERY NEEDED) (0x03 0x0C 0x07)
Thread2: Synchronizing Cache
Recording complete

Programma was Fireburner. Zelfde melding kreeg ik met Nero. Aan de cd's zal het niet liggen. Net een nieuwe spindel gekocht en deze Imation gebruik ik altijd..

iemand? Dat ding is volgens mij gewoon overleden, maar wilt het nog niet weten..
Pagina: 1