films via beamer en geluid broadcasten, hoe synchroom

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
we willen binnenkort filmpjes / films via de beamer projecteren. maar gezien niet iedereen zin heeft in geluid en er toch een netwerk is willen we het geluid gaan broadcasten..

het projecteren is opzich geen probleem. het broadcasten van geluid ook niet zo maar het synchroom lopen van die 2 is wel een probleem.
je moet je namelijk indenken dat er toch zon 20 filmpjes achter elkaar wordt gezet en gewoon afspeelt achter elkaar. een mooie queue list dus..

iemand ideeen wat goede progjes zijn hiervoor en als er nog andere tips zijn geef een gil..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:08

WhiteDog

met zwarte hond

gewoon "wave" als opname-bron zetten en het geluid streamen via shoutcast? lijkt me niet dat je lag krijgt op een netwerk... en met minimale compressie natuurlijk zodat de cpu geen werk heeft :p

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
WhiteDog schreef op 02 februari 2004 @ 02:23:
gewoon "wave" als opname-bron zetten en het geluid streamen via shoutcast? lijkt me niet dat je lag krijgt op een netwerk... en met minimale compressie natuurlijk zodat de cpu geen werk heeft :p
Denk dat je sowieso dan problemen krijgt met bufferen :)

Of bufferen moet met 100 Mbps zo snel gaan dat je 't niet merkt..

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 12:32

mees

Duuuussss...

Ik weet niet of het veel pc's zijn in het netwerk, of dat deze ver uit elkaar staan, maar heb je er al aan gedacht om gewoon audio-kabels neer te leggen, en die gewoon overal in de line-in te proppen?

8 bitterballen = 1 byterbal

Verwijderd

je zult iets moeten vinden om het beeld te vertragen

vrij lastig als het mij vraagt.

heb zoiets wel eens gezien maar werkte niet goed omdat shoutcast
va ziczelf een vertraging geeft die niet op elke pc gelijk is...

in ieder geval suc6 ermee

• Osiris
  • Niet online
Zou je anders je beeld ook niet kunnen streamen over 't netwerk? Who needs beamers anyway?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:57
Wat is toffer? Op een beamer van 4 bij 3 meter kijken of op je vervelende 15" monitor...

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
tis een lan van 100 man..
als het goed is krijgt iedereen weer zoals vorige keer ook echt 100mbit verbinding naar elkaar. we hebben iig genoeg switches en fiber ervoor.

nu blijkt er ook een proggie Windows Media Encoder te zijn dat dus beeld en geluid kan streamen. maarja dat zit je mee dat je op de beamer ook naar gestreamed beeld kijkt..

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 12:32

mees

Duuuussss...

Dan zou ik het zo doen:

Pc neerzetten die beeld+geluid broadcast.
Pc neerzetten die het beeld en geluid streamed, en met de beamer projecteert.

Zo is de vertraging van het beeld eb het geluid van de clients minimaal. Zij hebben dan dezelfde vertraging als de pc waar de beamer op aangesloten staat.

Of het een vertraging is die storend is, is een kwestie van uitproberen.

[ Voor 12% gewijzigd door mees op 02-02-2004 03:15 ]

8 bitterballen = 1 byterbal

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
*klein kickje.. iemand nog ideetjes? *

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Het idee van Mees komt denk ik wat synchronisatie al aardig in de buurt. Ben echter bang dat door client en serverside buffering er nog wel een redelijk verschil in (paar seconden) kan onstaan.

Als je netwerk het aankan, en je hebt de tijd om het te onderzoeken, dan zou je eens naar multi-cast kunnen kijken. De pc met de beamer is dan gewoon 1 van de clients. (net als in de setup van mees) Het voordeel van multcast is dat je het verkeer maar 1x over je netwerk pompt, en je server side iig geen buffering hebt.

Je mogelijk wel beperkt zijn in server en client software.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
little_soundman schreef op 08 februari 2004 @ 03:37:
Het idee van Mees komt denk ik wat synchronisatie al aardig in de buurt. Ben echter bang dat door client en serverside buffering er nog wel een redelijk verschil in (paar seconden) kan onstaan.

Als je netwerk het aankan, en je hebt de tijd om het te onderzoeken, dan zou je eens naar multi-cast kunnen kijken. De pc met de beamer is dan gewoon 1 van de clients. (net als in de setup van mees) Het voordeel van multcast is dat je het verkeer maar 1x over je netwerk pompt, en je server side iig geen buffering hebt.

Je mogelijk wel beperkt zijn in server en client software.
is het probleem dan niet als je dit zelfde idee wil uitvoeren op een 1000 man netwerk dat dan die stream gigantisch gaat laggen omdat ie veel wordt bekeken. of zie ik dat verkeerd?

en is dit idee ook niet zwaarder voor het netwerk?

• Coen Rosdorff
  • Niet online
ReseTTim schreef op 09 februari 2004 @ 02:54:
is het probleem dan niet als je dit zelfde idee wil uitvoeren op een 1000 man netwerk dat dan die stream gigantisch gaat laggen omdat ie veel wordt bekeken. of zie ik dat verkeerd?

en is dit idee ook niet zwaarder voor het netwerk?
Bij multicast gaat de stream 1 keer over het netwerk.

Als er routers in netwerk staan moeten die het ondersteunen. Routers dupliceren de stream naar de verschillende gebruikers toe. Ik weet niet hoe dat gaat in een volledig geswitched netwerk.... Misschien wel layer3 switching nodig hiervoor...
Ik heb helaas geen praktijk ervaring met multicast, en helaas ook niet met zulke grote netwerken.
Je zou eens rond kunnen neuzen bij Surfnet. Die zijn bij mijn weten de enige die in nederland wat multicast expirimenteren.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ik zou eens kijken naar het programma vlan, kan als het goed is precies wat jij wil. en wat is er mis met de post van mees?

Makerij Hofman

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
joukehofman schreef op 09 februari 2004 @ 04:10:
ik zou eens kijken naar het programma vlan, kan als het goed is precies wat jij wil. en wat is er mis met de post van mees?
vlan is dat niet Virtual LAN?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 18:07
Pagina: 1