[CSS] vage dashed lines

Pagina: 1
Acties:

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
In mozilla heb ik dit probleem niet, maar in IE komt het wel eens voor. Erg vreemd. De dashed line is niet meer helemaal dashed, en de dashing is niet echt regelmatig, hier een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.hua/bug1.gif

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Een beetje scrollen verhelpt meestal het probleem wel.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Da's een renderbug van IE. Behalve geen CSS borders niks aan te doen afaik.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Je zou in plaats van dashed ook dotted kunnen gebruiken. Wordt overigens niet zo mooi weergegeven in mozilla en opera, maar in IE zijn dashed en dotted gelijk :)

(ik heb geen idee of dotted ook last heeft van die bug)

• Scurra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 03:20:
[...]

(ik heb geen idee of dotted ook last heeft van die bug)
Helaas wel dus. Tenminste, in IE6 wel.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mocht dit topic nou ooit gekicked worden door iemand met dit probleem en géén IE6 of browser waarbij dit als bug bekend staat;

met een cheape videokaart of verkeerde of missende drivers voor de videokaart kunnen dit soort problemen ook optreden, ik spreek uit ervaring want ik heb een keer verkeerd renderende transparante gifjes meegemaakt, iets wat met scrollen verholpen was - maar dit lag dus aan de videokaart.

Just fyi... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29
Gebruik gewoon een gifje van 1 pixel breed en 3 pixels hoog waarvan 2 pixels zwart zijn en de onderste wit en voila je hebt hetzelfde effect en geen renderproblemen.

• Scurra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
En hoe wil je dat dan als border gebruiken, Jorick? Zonder rare workarounds met container-divs enzo?

Verwijderd

Gebruik gewoon een gifje van 1 pixel breed en 3 pixels hoog waarvan 2 pixels zwart zijn en de onderste wit en voila je hebt hetzelfde effect en geen renderproblemen.
Een border: url(filename) functie zou handig geweest zijn :) Misschien iets voor CSS 4? :P

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 12:11

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 19:46:
[...]
Een border: url(filename) functie zou handig geweest zijn :) Misschien iets voor CSS 4? :P
Met CSS3 kan dit al. (tegen de tijd dat dit ondersteund wordt)
http://www.w3.org/TR/css3-border/#the-border-image

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Mensen, nog bedankt voor de replies, jammer dat er dus geen oplossing voor is. Maar eens even kijken of het ook mooi uitziet met een lichter doorlopend lijntje..

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1