Goedeavond,
Ik heb vanavond iets doms gedaan waardoor ik wat spyware/virussen/toolbars op mijn pc kreeg.
Het begon eigenlijk toen ik iets wilde downloaden en ik werd gevraagd iets te installeren, waarbij ik op 'ja' diende te drukken. Dit deed ik dus
en er gebeurde eigenlijk niet zoveel. Toen ik verder ging zoeken en bij een andere site terecht kwamde ging mijn pc flippen en kan er zo'n witte Kerner foutmelding en daarbij kan je alleen sluiten/negeren drukken. Dit hielp zoals gewoon niet, dus gewoon een harde trap op de reset knop was het gevolg.
Toen mijn pc hierna weer bootte deed windows raar. Ik kon "Deze Computer" en "Control Panel" niet openen. Wanneer ik erop klik verschijnt er even een zandloper en daarna gebeurt er verder niets. Ik d8 direct aan een virus en aan de "Ja" klik actie
Ik gelijk mijn virus scanner aan en scannen maar vond eigenlijk niet zoveel. Toen naar spyware en van alles gaan checken en daar vond die wel weer een boel van.
Ik alles verwijderen maar geen resultaat.
Na wat onderzoek weet ik nu:
Als ik boot en daarna op "Deze Computer" of "Control Panel" klik schiet de cpu% van explorer.exe naar 95%>
Wanneer ik explorer.exe vervolgens afsluit doet mijn pc weer normaal.
Ik kan gewoon internetten en ik kan mijn harde schijf gewoon benaderen via de file brower van internet explorer of word.
Ik heb al geprobeerd:
explorer.exe van de originele cd te plukken
Spybot gedraaid
een paar online virus scanners
CWShredder gedraaid
systeem bestand gecheckt met sfc
Het lijkt erop dat ik nu weer aardig virus vrij ben maar op een of andere manier lijkt het erop dat er wellicht wat systeem bestanden zijn beschadigd/veranderd...
Ik begin de moed een beetje te verliezen en heb ook geen zin in een format...
...so pleeeeeeease help me!
Ik heb vanavond iets doms gedaan waardoor ik wat spyware/virussen/toolbars op mijn pc kreeg.
Het begon eigenlijk toen ik iets wilde downloaden en ik werd gevraagd iets te installeren, waarbij ik op 'ja' diende te drukken. Dit deed ik dus
Toen mijn pc hierna weer bootte deed windows raar. Ik kon "Deze Computer" en "Control Panel" niet openen. Wanneer ik erop klik verschijnt er even een zandloper en daarna gebeurt er verder niets. Ik d8 direct aan een virus en aan de "Ja" klik actie
Ik gelijk mijn virus scanner aan en scannen maar vond eigenlijk niet zoveel. Toen naar spyware en van alles gaan checken en daar vond die wel weer een boel van.
Ik alles verwijderen maar geen resultaat.
Na wat onderzoek weet ik nu:
Als ik boot en daarna op "Deze Computer" of "Control Panel" klik schiet de cpu% van explorer.exe naar 95%>
Wanneer ik explorer.exe vervolgens afsluit doet mijn pc weer normaal.
Ik kan gewoon internetten en ik kan mijn harde schijf gewoon benaderen via de file brower van internet explorer of word.
Ik heb al geprobeerd:
explorer.exe van de originele cd te plukken
Spybot gedraaid
een paar online virus scanners
CWShredder gedraaid
systeem bestand gecheckt met sfc
Het lijkt erop dat ik nu weer aardig virus vrij ben maar op een of andere manier lijkt het erop dat er wellicht wat systeem bestanden zijn beschadigd/veranderd...
Ik begin de moed een beetje te verliezen en heb ook geen zin in een format...
...so pleeeeeeease help me!