Toon posts:

Meer sporen geluidskaart of 2 losse kaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een computer samen te stellen voor DJ gebruik. Nu wou ik eens weten of één meersporen geluidskaart (bijvoorbeeld 2 sporen, 1x links/rechts en nog 1x links recht) hetzelfde kunnen als 2 losse geluidskaarten, dat je zeg maar 2 stereokanalen uit 1 geluidskaart kunt halen. Kan dit?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Op zich kan iedere 4.1 5.1 6.1 en 7.1 kaart idd meersporig geluid produceren. Het is echter aan de software om hier ook echt gebruik van te maken. Helaas weet ik niet hoe het daarmee zit. Er zijn natuurlijk ook vast wel echte meersporenkaarten, maar die zijn vast een stuk duurder en ik vraag me af of je daar wel echt veel voordeel bij hebt.

Of ze meer kunnen dan twee losse kaarten hangt natuurlijk geheel van de kaarten af. Er is een heleboel op de markt, en heel veel verschillende features. Je kunt natuurlijk geen peren met appels gaan vergelijken!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

neem cubase http://www.steinberg.net/en/index.php. moet ik dit onderbouwen? kan ik niet want ik heb het al lang niet meer gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het liefste gewoon 1 kaart, dat lijkt me het makkelijkste. Ik heb op dit moment 3 geluidskaarten in mijn PC zitten, om BPM studio te testen. Maar ik krijg 1 ding niet voor elkaar, om elke speler een eigen geluidskaart toe te wijzen, ze maken allemaal gebruik van de standaard geluidskaart. Hoe kan ik dit oplossen? Ik gebruik versie 4.7.

Verwijderd

Niet, het wordt namelijk vrijwel nooit gedaan, meerdere geluidskaarten in de PC. Alleen in exotische setups maar die mensen gebruiken vaak ook exotische software (fancy shit van Steinberg inderdaad).

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tis op zich niet zo moeilijk zolang je in je afspeelprogramma / recorder maar een aparte geluidskaart kunt kiezen, ik noem eens wat, met WinAmp en CoolEdit bijv. is dat wel mogelijk.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en dat kiezen kan ik dus niet. Alleen de standaardgeluidskaart. Ik heb ooit eens gezien dat BPM meerdere geluidskaarten ondersteund, ik weet alleen niet hoe dat werkte. Wie kan me helpen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 00:43:
Ja, en dat kiezen kan ik dus niet. Alleen de standaardgeluidskaart. Ik heb ooit eens gezien dat BPM meerdere geluidskaarten ondersteund, ik weet alleen niet hoe dat werkte. Wie kan me helpen?
Gewoon MixVibesPro gebruiken. Ondersteunt 4 geluidskaarten en werkt perfect voor DJ-doeleinden. Je hebt de mixer op je scherm, met alle opties die je nodig hebt. Starten, stoppen, pitch, etc. gewoon via toetsen. Via een 2e geluidskaart heb je monitor/voorafluistering. Daarnaast ook nog alle pitch-mogelijkheden die je nodig hebt en je kan ook nog beeldbestanden gebruiken. Wat wil een DJ nog meer?
Alles is kinderlijk eenvoudig in te stellen en je kan tegenwoordig ook allelei filters uit Wavelab online gebruiken, zoals limiter/compressor en phaser, galm en nog veel meer shit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 01:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er leuk uit volgens de screenshots. Alleen 1 probleem... ik heb hem niet zo ff op de plank liggen, en BPM wel.

Verwijderd

kan je gewoon 2 geluidskaarten aanraden.

de meeste software ondersteund namelijk een extra uitgang op de surroundchannels niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat lijkt mij ook het makkelijkste, maar ik krijg het hele zaakje niet aan de praat...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 01:48:
Ja dat lijkt mij ook het makkelijkste, maar ik krijg het hele zaakje niet aan de praat...
Wat is het probleem? Conflict met de hardware? Heb ik hier ook gehad. Had eerst een Hercules GTXP7.1 voor weergaven en een soundblaster Live1024 voor de voorafluistering. Vervolgens een Audigy2 gekocht, maar die werkte niet samen met de Live1024. Live eruit en onboard geactiveerd en dat werkt prima!
Overigens is versie4 van Mixvibes er ook in een gratis 'Lite' versie. Kun je kijken of het wat is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 01:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen conflicten, alle kaarten werken perfect. Het probleem is alleen dat ik bij de opties van BPM maar 1 geluidskaart kan kiezen, de Windows standaard geluidskaart. Ik heb op dit moment 3 geluidskaarten in mijn PC zitten:

Terratec Aureon 5.1 Fun edition
Creative ES nog watte PCI
Realtek AC97 Audio On board

Ik kan er dus maar 1 kiezen in BPM, dat is het hele probleem. Ik wil voor elke functie (player A, Player B, voorafluistering etc.) een output van elke geluidskaart gebruiken. Ook heb ik dus ooit gezien dat je met een 5.1 geluidskaart de rear kanalen kunt toewijzen aan player B. MAAR HOE???

Edit: Kan het misschien zijn dat ik de Private Edition gebruik van BPM?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 02:02 ]

Verwijderd

daar kan idd het probleem wel eens inzitten ja

kan je iig de pro versie aanraden.

Verwijderd

Download ook ff Mixvibes Trial. Als je toch moet gaan aanschaffen, kun je maar beter in 1 keer kopen wat je nodig hebt. Ik heb van Mixvibes een oude Pro (3) een maandje getest, maar die doet in ieder geval wat jij wil, met meerdere kaarten. BPM ken ik niet daar ik niet zo veel met geluid meer doe.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, ik heb een trial van de pro versie gedownload en die doet het uitstekend :). Iedereen bedankt voor hun reacties!
Pagina: 1