Hoe lang duurt een bad sectors test?

Pagina: 1
Acties:

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03 23:46
Heb een Seagate Barracuda 7200.7 SATA 160 GB op de eerste SATA controller zitten.
De Bad Sectors Test vanaf een SeaTools bootable CD doet er naar mijn mening belachelijk lang over: zo een beetje 9-10 uur. Is dit te verwachten van een 160GB HDD?

Of is mijn (nieuwe) HDD brak en moet ik hem RMA'en? De test zelf kwam zonder fouten uit de bus, maar 5 minuten per percentage test-vooruitgang vind ik alsnog veel.

Verwijderd

Jah klopt wel dat duurt belagelijk lang, maarja daarvoor heeft god 'de nacht' uitgevonden denk ik dan maar :) ik heb het ook wel eens gedaan maar je hoeft er niet met een kopje koffie bij te gaan zitten..

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 22:15

NBK

Weercam-Avatar

Een HDD die SMART ondersteund houd als het goed is zelf bij of er ergens op de schijf badsectors zitten en zal dat stukje niet meer gebruiken. Als je een toolje download waarmee je SMART data uit kan lezen (speedfan) kun je kijken wat er bij 'reallocated sectors' staat en dan weet je dus of je badsectors hebt.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

paesu schreef op 02 februari 2004 @ 00:10:
De Bad Sectors Test vanaf een SeaTools bootable CD doet er naar mijn mening belachelijk lang over: zo een beetje 9-10 uur. Is dit te verwachten van een 160GB HDD?
Een WD800BB (80GB) deed er hier laatst een uur of vijf over - op twee verschillende machines. Controllersnelheid is voor zo'n test niet van belang, lees- en schrijfsnelheid wel. Ik zou dus zeggen: ja, dat is normaal.

Kort door de bocht rekenend: 36MByte/s lezen, 36MB/s schrijven lijkt me normaal voor zo'n schijf; 160.000 MByte schrijven en teruglezen duurt dus 2*(160.000/36)/3600 ~= 2 uur. En dan worden er blijkbaar vijf tests uitgevoerd :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03 23:46
Ok bedankt mensen! Pak van m'n hart.