[FreeBSD 5.1] loader.conf luistert niet

Pagina: 1
Acties:

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik zit met dit vage probleem. Ik las dat je een plaatje kon laden tijdens het booten en, wou dat eens uitproberen. Afijn ik loader.conf editen, en ja hoor hij doet het ook nog. Maar ik besloot dat ik het toch niet fijn vond, dus het moest weg.

Wat heb ik toen gedaan om alles weer terug te zetten:
- /boot/defaults/loader.conf weer de optie "splahs_bmp_load="YES"' weer naar "NO" gezet(haakjes kloppen).
- /boot/defaults/loader.conf weer de optie "bitmap_load="YES"' weer naar "NO"
- verder nog ff de /boot/loader.conf bekeken maar daar stond die opties niet in. Dus dat kan het niet zijn.

Ik heb nog ff zitten googlen en ff hier gezocht maar ik kon niks vinden. Ik vind het ook super vaag. Heb nog wat andere opties eens aan en uit gezet in de /boot/defaults/loader.conf en daar reageert hij wel op.

Enige idee dat ik nog heb:
-het bestand /boot/kernel/splash_bmp.ko wegkiepen... maar lijkt me nogal riskant en het moet toch ook netjes kunnen.

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
ZOals er staat in /boot/defaults/loader.conf moet je /boot/loader.conf aanpassen. Zet daar eens
code:
1
2
"splash_bmp_load"="NO"
"bitmap_load"="NO"

kwestie van al de rest te overwriten.

If you can't beat them, try harder

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

idd, /boot/defaults/loader.conf moet je nooit aanpassen. Aanpassingen doe je in /boot/loader.conf.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Viva Vince
Hmm ik heb de opties in /boot/loader.conf gezet(zodat dat slash-scherm niet meer zou moeten komen). Maar zonder resultaat. Je zou toch zeggen dat hij ondertussen door zou moeten hebben dat ik die optie nier meer wil.

Het was misschien niet de meest briljante zet om /boot/defaults/loader.conf aan te passen maar ik kan me niet voorstellen dat dit onherstelbaar is. Toen ik die optie aanzette had ik zoiets van ff aanpassen kan het later netjes als het bevalt. Met het idee dat als je alles(zijn 2 opties) weer terugzet dan is het allemaal weer goed.

Zou het een beetje overdreven vinden om hiervoor ze zaak er op nieuw op te zetten..

Edit:
probleem opgelost.. het was de screensaver(die netjes in /boot/loader.conf stond) die ziekte... die gaf een zwart scherm bij de boot. Dat was wat ik dacht dat het splash scherm was..

Wat ik wel gaar vind is dat NVidia's drivers bijvoorbeeld zich zelf in de default nestelen...

Anyway het is opgelost.. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Viva Vince op 02-02-2004 19:30 ]

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Je kan je /boot/defaults/loader.conf terugzetten door het bestand te kopieren vanuit /usr/src/sys/boot/forth/loader.conf (aangenomen dat je de sources op je systeem hebt staan).

Oh, het is al opgelost zie ik :). Nou ja, misschien toch handig om te weten.

[ Voor 19% gewijzigd door AVL op 02-02-2004 19:30 ]

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Viva Vince
AVL schreef op 02 februari 2004 @ 19:29:
Je kan je /boot/defaults/loader.conf terugzetten door het bestand te kopieren vanuit /usr/src/sys/boot/forth/loader.conf (aangenomen dat je de sources op je systeem hebt staan).

Oh, het is al opgelost zie ik :). Nou ja, misschien toch handig om te weten.
Is idd goed om te weten.. just in case dat het echt nodig is(en je geen backups maakt)..
Pagina: 1