Resetknop Intel WS440BX moederbord.

Pagina: 1
Acties:

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik heb hier een oude Gateway 2000 G6-PC staan. Een prima ding alleen er zit geen resetknop op. Als windows crasht moet ik de stroom volledig uitschakelen om te herstarten (een harde reset). Aangezien dit niet echt jofel is voor de hardeschijven wilde ik een resetknop inbouwen. Dan kan ik hem resetten zonder dat de HD's uit worden geschakeld.

Het moederbord betreft een Intel WS440BX. Je kunt hier een gedetailleerd overzicht van het moederbord zien.
ftp://download.intel.com/design/motherbd/oem/70258701.pdf

Hier een plaatje van een deel van mijn moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aambali27/mobo.gif

Ik vermoed dat ik pin 22 en 23 met elkaar moet verbinden (dmv een schakelaar) en dat dan de PC reset. Is dat vermoeden juist? En waar kun je die stekkertjes krijgen, of moet ik het zaakje gewoon aan de pinnetjes solderen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pinnetjes aan elkaar solderen is niet verstandig, blijft hij in een infinite reset loop hangen ofzo.
maar wat je kunt doen, gooi die bak aan en sluit de pinnetjes even kort met bijv een schroevedraaier, reset de bak dan is alles goed.

Verder maakt het weinig uit voor de hdds, als de stroom er vanaf gehaald word, gaan ze gewoon uit, meer niet (tenzij er nog extreem oude dingen in hangen die je nog moet parkeren, maar dat zal vast niet. bovendien is resetten dan ook niet goed).

die schakelaartjes trek je overigens gewoon uit een oude AT kast ofzo (zitten altijd turbo knopjes in die ook bruikbaar zijn geloof ik).

[ Voor 13% gewijzigd door TERW_DAN op 01-02-2004 23:53 ]

• SVDT
Terw_Dan schreef op 01 februari 2004 @ 23:51:
Pinnetjes aan elkaar solderen is niet verstandig, blijft hij in een infinite reset loop hangen ofzo.
Dat snap ik, ik bedoelde aan ieder pinnetje een draadje te solderen en die vervolgens met een drukschakelaartjes verbinden. :)
maar wat je kunt doen, gooi die bak aan en sluit de pinnetjes even kort met bijv een schroevedraaier, reset de bak dan is alles goed.
Dat is meer een tijdelijk oplossing, ik ben op zoek naar een vaste oplossing. Anders moet ik telkens de kast open gooien, die pinnetjes zoeken en verbinden.
Verder maakt het weinig uit voor de hdds, als de stroom er vanaf gehaald word, gaan ze gewoon uit, meer niet (tenzij er nog extreem oude dingen in hangen die je nog moet parkeren, maar dat zal vast niet. bovendien is resetten dan ook niet goed).
Mijn vorige HD was gecrasht dus er zit nu een gloednieuwe Hitachi in. Volgen een vriend van mij zou het kunnen dat dat kwam omdat ik mijn PC altijd resette door de stekker gewoon uit het stopcontact te trekken, dit bij gebrek aan resetknop. Maar in ieder geval baad het niet dan schaadt het niet. :)
die schakelaartjes trek je overigens gewoon uit een oude AT kast ofzo (zitten altijd turbo knopjes in die ook bruikbaar zijn geloof ik).
Ah, bedankt voor het idee. Ik zal eens kijken of ik nog wat heb staan. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SVDT schreef op 02 februari 2004 @ 00:10:
Dat snap ik, ik bedoelde aan ieder pinnetje een draadje te solderen en die vervolgens met een drukschakelaartjes verbinden. :)
Ehh, dat kan ook, dat doe je ook met een echt reset knopje zeg maar
Dat is meer een tijdelijk oplossing, ik ben op zoek naar een vaste oplossing. Anders moet ik telkens de kast open gooien, die pinnetjes zoeken en verbinden.
dat snap ik maar weet je zeker dat die 2 pinnetjes de goede zijn.
Mijn vorige HD was gecrasht dus er zit nu een gloednieuwe Hitachi in. Volgen een vriend van mij zou het kunnen dat dat kwam omdat ik mijn PC altijd resette door de stekker gewoon uit het stopcontact te trekken, dit bij gebrek aan resetknop. Maar in ieder geval baad het niet dan schaadt het niet. :)
reset knop kan handiger zijn, maar maakt volgens mij weinig uit met je hdds (anders vraag ik me toch echt af hoe mijn hdds nog kunnen werken
Ah, bedankt voor het idee. Ik zal eens kijken of ik nog wat heb staan. :)
tip: vuilstort/gemeentewerf :P

• SVDT
Terw_Dan schreef op 02 februari 2004 @ 00:15:
dat snap ik maar weet je zeker dat die 2 pinnetjes de goede zijn.
Daar heb je gelijk in, ik zou je even kunnen testen voordat ik met vanalles aan de slag ga. :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:26
Ik zou de Turbo knop van een AT kast niet gebruiken, zelf ook eens die fout gemaakt toen ik m'n P3b-F (ATX mobo) in een AT kast gemod had, dat ding blijft namelijk ingedrukt staan. Je moet een drukknop hebben, zoals de resetknop die (sommige) AT kasten ook hebben :)

Of je koopt een 13373 drukschakelaar bij de lokale electroboer voor een paar duppies natuurlijk ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 11:05
Of je houdt je power knop 5 seconden ingedrukt i.p.v. een reset (probeer maar eens)

Zo vaak hoef je niet te resetten op de harde manier
Pagina: 1