[E-Mule] Woorden excluden van zoekopdracht ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik probeer iets te vinden op Emule maar als ik dat woord zoek vind ik iets anders in een andere taal erbij waardoor hetgeen ik zoek niet te vinden is.

Wat ik wil doen is bijvoorbeeld:

Handleiding TV

Nu krijg ik steeds 99% Handleiding TV JAPANESE terwijl ik die JAPANESE dus juist wil weglaten.

Ik hoop dat ik ongeveer duidelijk gemaakt heb wat ik bedoel.

Op google werkt het met: Handleiding TV -JAPANESE

Weet iemand hier een oplossing voor :?

Verwijderd

of je kunt excluden weet ik niet, maar in je voorbeeld kun je toch de woorden 'english' of 'dutch' erbij vermelden? zal iig iets helpen

edit, ff in de help gekeken:
Boolean Search
This function is used to create complex search queries using the boolean operators NOT, AND, OR. These operators always have to be entered in capital letters otherwise they are counted as a normal search Keyword. > NOT
This operator is actually called NAND which means "and not". The keyword following a NOT will be excluded, i.e. no hit may contain this keyword. Highest precedence.
String: Keyword1 NOT Keyword2
> AND
AND is the default operator if no operator is specified. AND-linked searches must contain all entered keywords in the resulting hits. Medium operator precedence.
String: Keyword1 AND Keyword2 (equals: Keyword1 Keyword2)
> OR
OR means that any of the entered keywords result in a hit. OR has the lowest precedence
String: Keyword1 OR Keyword2

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 15:58 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 15:52:
of je kunt excluden weet ik niet, maar in je voorbeeld kun je toch de woorden 'english' of 'dutch' erbij vermelden? zal iig iets helpen

edit, ff in de help gekeken:

[...]
Dan k je wel !

Ik had het niet kunnen vinden...

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 02-02-2004 16:01 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je kunt idd beter zoeken op "zoekwoord taal". Anders zit je soms aan dingen als "zoekwoord NOT french NOT spanish NOT korean NOT japanese NOT etc".

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
IceStorm schreef op 02 februari 2004 @ 16:39:
Je kunt idd beter zoeken op "zoekwoord taal". Anders zit je soms aan dingen als "zoekwoord NOT french NOT spanish NOT korean NOT japanese NOT etc".
Nou in dit geval wil ik alles behalve "French" als je begrijpt wat ik bedoel :)