Toon posts:

raar probleem met vervormd beeld, scherm of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een raar probleem met het beeld op mijn monitor, op willekeurige tijdstippen verspringt het beeld van de normale vorm :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
___
|  |
----

naar zo iets : 

___
) (
---

Nu vraag ik me af of dit te wijten is aan mijn monitor of aan mijn videokaart.
De monitor is een Philips 107T en de videokaart is een GeForce 4 Ti 4400.

Het beeld blijft enkele seconden tot minuten zo, en springt dan vanzelf terug. Het scherm uitzetten en terug aanzetten helpt niet, dus ik ben meer geneigd te geloven dat het mijn videokaart is die aan het overlijden is. Ik heb atm geen enkel ander schem of videokaart om het te proberen, en het lijkt me ook redelijk nutteloos om toch ergens een andere monitor of videokaart te lenen om het te testen, aangezien het soms wel enkele dagen goed gaat, en ik dus wel lang zou kunnen wachten op resultaat, en moeilijk zeker kan weten aan wat het dus ligt op die manier.

Ik denk niet dat het aan te hoge temperaturen ligt, want mijn monitor komt zeker niet overdreven warm, mijn case temp is na een paar uren stress en een kamertemp van 24 graden slechts 43 graden, proc is dan 46 graden.

Is er iemand die dit toevallig ook al gehad heeft, of die weet hoe het zou kunnen komen dat ik dit probleem heb?
Ik ben nl nogal bang dat mijn monitor/videokaart er opeens mee ophoudt, en dat ik dan nog niet weet wat de oorzaak is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 23:09 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Test eens in een andere resolutie van het scherm, en ik denk toch dat die eerder het scherm is dan de videokaart, videokaart heeft geen invloed op de beeldscherminstellingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 01 februari 2004 @ 23:11:
Test eens in een andere resolutie van het scherm, en ik denk toch dat die eerder het scherm is dan de videokaart, videokaart heeft geen invloed op de beeldscherminstellingen :)
Ik bedenk me plots dat ik een soortgelijk beeld ook krijg als ik de resolutie hoger instel dan het scherm maximaal aankan (1280*1024). Dezelfde soort vervorming dan.

Het is wel raar dat hij het nu ook op 1280*1024 doet, aangezien hij het ondertussen al een jaartje of 2 goed doet op deze reso.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Dit lijkt me toch echt 99,9% zeker je monitor. Check je garantie bij philips :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op 01 februari 2004 @ 23:17:
Dit lijkt me toch echt 99,9% zeker je monitor. Check je garantie bij philips :)
Het probleem is dat ik totaal niet meer weet hoe oud dit scherm precies is, laat staan dat ik het aankoopbewijs er nog van heb.

Achja, als hij eraan gaat kan ik me tenminste een leuk TFT-schermpje halen :9