Toon posts:

Comp gaat na paar sec uit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kast eeen beetje omgebouwt, gespoten enz gewoon gemod :P
en als ik hem nu aanzet gaat hij na een paar seconden weer uit, elke keer is de tijd tussen aandrukken en uitgaan evenlang...BIOS resetten hielp ook niet :(
Ik hoor ook geen piepjes volgens mij omdat hij dan al uit is..
het lijkt een voeding probleem maar aangezien ik een 550W heb lijkt medat ook niet

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Maakt je aan knop geen kortsluiting waardoor hij ingedrukt blijft :?
(wat resulteert in een reboot na 7 seconden)

beetje weinig info trouwens.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 13:34

Namu

Silver Wings Of Morning

je zal wel genoeg hebben aan die 550w maar het kan ook dat doe voeding zelf het lootje heeft gelegt. Probeer het met een andere voeding en zie of het zelfde probleem geld. wat je ook kan doen is je systeem kaal strippen (alleen mobo, cpu, 1 strip memory, vidcard) en kijken of hij boot.

Verwijderd

Topicstarter
Burning_acid schreef op 01 februari 2004 @ 23:10:

ja idd wat weinig info maar weet niet wat ik er meer bij kan zetten... volgens mij is het ook korter dan 7sec...
Namu schreef op 01 februari 2004 @ 23:11:
je zal wel genoeg hebben aan die 550w maar het kan ook dat doe voeding zelf het lootje heeft gelegt. Probeer het met een andere voeding en zie of het zelfde probleem geld. wat je ook kan doen is je systeem kaal strippen (alleen mobo, cpu, 1 strip memory, vidcard) en kijken of hij boot.
alles dee het eerst goed maar zal dat strippen eens proberen..
kan het ook komen doordat me pomp ging lekker?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 23:25 ]

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 13:34

Namu

Silver Wings Of Morning

pomp? als in watercooling? nou als dat ding op je moederbord of een ander onderdeel van je systeem gelekt heeft en je standaard water (dus geen gedesteleerd water) heb gebruikt... then your screwed...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 13:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, water is sowieso niet zo goed voor je onderdelen he |:(
Maar de verklaring van burning_acid vind ik geen rare... zeker als je nu zegt dat je pomp ging lekken (wat dus van die info is die je er wel bij kan zetten he...)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 16:06

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zou zeggen sluit eens een fan aan op je mobo connector onder fan1/cpufan en start dan nog eens op en zet in de bios "Detect cpu fan" off ofzo :) moet werken.

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Topicstarter
mijn pomp stond op de grond en ik had het lek al door voordat het egt begon te lekken, er is geen druppel op me systeem gekomen want de pomp staat op de bodem van de kast..daarom had ik het er niet bijgezet.. ik gebruik trouwens ged water+watter wetter+shine up...
ik heb zon connector van me voeding die heb ik op mijn cpufan aangesloten maar volgens mij hoef ik geen cpufan aan te sluiten om mijn comp aan te doen, het was iig nooit zo..

edit:
Burning_acid schreef op 01 februari 2004 @ 23:10:

heb ff getest, maar als ik met een ijzertje mijn comp aan doe gaat ie na ongeveer 5sec nog steeds uit..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 23:35 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 16:06

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 23:31:
mijn pomp stond op de grond en ik had het lek al door voordat het egt begon te lekken, er is geen druppel op me systeem gekomen want de pomp staat op de bodem van de kast..daarom had ik het er niet bijgezet.. ik gebruik trouwens ged water+watter wetter+shine up...
ik heb zon connector van me voeding die heb ik op mijn cpufan aangesloten maar volgens mij hoef ik geen cpufan aan te sluiten om mijn comp aan te doen, het was iig nooit zo..

edit:

[...]

heb ff getest, maar als ik met een ijzertje mijn comp aan doe gaat ie na ongeveer 5sec nog steeds uit..
Het kan zijn dat je voeding niet voldoende rpm doorstuurd en dat daardoor nogsteeds je pc om de zoveel tijd uitgaat ik raad je toch aan om het eens teproberen met een fan die minimaal 3000 rpm draait en dus 3 draadjes heeft.

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Topicstarter
GreenFury schreef op 01 februari 2004 @ 23:37:
[...]

Het kan zijn dat je voeding niet voldoende rpm doorstuurd en dat daardoor nogsteeds je pc om de zoveel tijd uitgaat ik raad je toch aan om het eens teproberen met een fan die minimaal 3000 rpm draait en dus 3 draadjes heeft.
net geprobeert, het mocht ook niet baten :'(

Verwijderd

Topicstarter
andere voeding gebeurt wou niet, alle onderdelen afgesloten wou ook niet, cpu eraf wou het weer alles weer ingebouwt/aangesloten en hij doet het weer, het was dus geen stuk onderdeel of kortsluiting wat het wel is weet ik nog niet maar het probleem was weg nadat de cpu er opnieuw op was.. maar het koelblok zat volgens mij wel goed...
maar in ieder geval bedankt voor de hulp :)
pompje is weer heel, systeempje doet het weer en ik ben weer blij :*)
thnx iedereen voor de snelle hulp post vanmiddag wel ff pics in een nieuw topic vna mijn (eerste) mod..
Pagina: 1