Toon posts:

[win2k3] web toegang naar home dirs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Ik heb een win2k3 domain draaien met enkele users die allemaal hun eigen home dir hebben.
Graag zou ik het mogelijk maken dat deze gebruikers ook vanaf externe locatie's bij hun home dir kunnen.
Dit zou ik graag met behulp van een website doen, dus geen ftp of webdav.
Ook moet het mogelijk zijn op documenten te uploaden, zegmaar het netstorage idee van novell. Heeft win2k3 ook deze mogelijkheid?

SharePoint Services heb ik bekeken, echter heb ik het idee dat het bij dit pakket alleen mogelijk is documenten te benaderen wanneer alle documenten via deze service worden opgeslagen, en dus geen uitlezing van je home dir.

Ofwel wat zijn de mogelijkheden...?

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 16:06
Sharepoint kan inderdaad, als mensen hun documenten niet in hun home dir opslaan maar insharepoint ben je precies waar je wil zijn.
Des gewenst kunnen anderen de documentnen dan ook lezen en kunnen ze mailtje ontvangen als er een document geupdate wordt.
Pak wel sharepoint 2003. (dus niet 2001)

Wat je ook kan overwegen is rdp'en via desktop. rdp aanbieden via het web waardoor mensen "van buiten"op het lan kunnen en dus alles van thuis doen wat ze op het lan ook kunnen.

Nog sexier is Nfuse (citrix) daarmee krijg je een web pagina met icoontjes waarmee seemless applicaties worden geastart.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik nou echt de enige die zijn documenten van thuis wil benaderen vanaf het web? :?
Onze school bied bv. netstorage aan om je eigen documenten (home-dir) te benaderen, iets wat ik dagelijks gebruik...
Is er dan niks kant-en-klaars voor Windows server?

Verwijderd

zet vinkje directory browsing in iis en geen startdocument.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 14:59
Of maak een web applicatie die de directories inleest afhankelijk van de login.
Ik weet niet of er al van zulk (free/opensource) programma's bestaan. :?

let the past be the past.