Toon posts:

Creative® Inspire™ 6700 met welke geluids kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een creative inspire 6700 besteld en nu vraag ik mij af of het zonde is als ik er een (simpele) geluidskaart aan vast koppel als de Creative SoundBlaster Live Player 5.1 of de (iets betere) Creative SoundBlaster Audigy. :?
dit zijn allebei 5.1 kaarten maar op de beschrijving van de boxen set staat dat het goed mogelijk is het aan te sluiten op zo'n geluidskaart.
verder heb ik gezien dat bijvoorbeeld de Hercules Fortissimo III 7.1 niet mogelijk is in combinatie met een 6.1 set.
dus wat raden jullie mij aan. Met het denken aan het budget.

btw ik wil wel een 5.1 kaart (of meer) ;) , en niet die van mijn moederbord, omdat ik veel games speel en ook wel eens een dvd'tje kijk.

edit: Nog een vraagje: wat is het verschil tussen de Audigy II (Bulk), Audigy 2 Player (Retail), Audigy 2 Player (Bulk), Audigy 2 ZS (Retail), Audigy 2 ZS (Retail), en de Audigy II (Retail). En welke is het beste natuurlijk. Op de website van creative staan deze niet. hier staat alleen het verschil tussen de ZS en de niet ZS

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 23:17 . Reden: nog een vraagje ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

...

Audigy II of de nieuwe Audigy! Perfecte geluidskaart, mooi geluid plus je krijgt er behoorlijk goed spul bij. Vergeet niet spellen ondersteunen de Audigy II zeer goed!

There is no place like ::1

Verwijderd

de 6700 is niet echt een super-setje vind ik zelf, en een live 5.1 is zeker ook een goede geluidskaart. Zelf weet ik niet of je wel alles uit een audigy 2 zs gaat halen wat er in zit met dat setje, dus ik zou het zeker eerst eens met je eigen kaart proberen.

succes ermee!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 23:05:
de 6700 is niet echt een super-setje vind ik zelf, en een live 5.1 is zeker ook een goede geluidskaart. Zelf weet ik niet of je wel alles uit een audigy 2 zs gaat halen wat er in zit met dat setje, dus ik zou het zeker eerst eens met je eigen kaart proberen.

succes ermee!
Live 5.1 heeft lage sampling, de set kan 24bits bij 96Khz met gemak aan waarom dus niet een kaart die dat ook aankan ( iets wat de Live 5.1 zeker niet kan )

There is no place like ::1

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
swampy schreef op 01 februari 2004 @ 23:13:
[...]

Live 5.1 heeft lage sampling, de set kan 24bits bij 96Khz met gemak aan waarom dus niet een kaart die dat ook aankan ( iets wat de Live 5.1 zeker niet kan )
Wat bedoel jij met 'aankunnen'? "Elke speaker kan 24bits bij 96khz aan" (om het zo maar even te zeggen) maar dat betekent nog niet dat je daarom een geluidskaart moet nemen die dat ondersteunt.

En 16 bits 44khz is niet laag hoor, dat is gewoon standaard CD kwaliteit, niets mis mee. Verder heb je pas wat aan 24/96 als de bron dit ondersteunt, iets wat nog nauwelijks voorkomt.

Bulk betekent dat je alleen de kaart krijgt en niet zoals bij retail de doos eromheen. Vaak zit er bij bulk ook niet de driver cd erbij en moet je die downloaden. Retail is hetgene wat je krijg als je het bij een 'gewone' winkel koopt.

iRacing Profiel