[slack] irc client vanaf commandline uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik zit een beetje met het volgende probleem.
Om te checken of mijn server nog up is laat ik mijn server inloggen met een irc client op een ircserver waar ik zelf ook in zit. Als ik dan aan het chatten ben kan ik zien dat mijn server nog aanstaat (dat geeft me een geruststellend gevoel ;)).
Maar als de connectie wegvalt, client wordt uit channel gezet of wat dan ook, dan moet ie terug komen. Daarop had ik het volgende bedacht.
Elk uur wordt de client gekilled en opnieuw opgestart dmv een crontab die er zo uitziet:
code:
1
2
*/1 * * * *  killall -9 irc > /var/log/irc_kill.log
*/1 * * * * /usr/local/bin/irc -c#testchan1 -p6667 serv1 irc.test.nl > /var/log/irc_bot2.log

(hier wordt ie elke minuut gekilled en gestart om hem te testen).
Helaas gebeurd het lang niet elke minuut dat hij wordt gekilled en opnieuw opgestart.
Logje van mijn client in hetzelfde kanaal
code:
1
2
3
4
5
6
[22:45:39] * serv1 has joined #testchan1
[22:46:39] * serv1 has quit IRC (Remote closed the connection)
[22:46:40] * serv1 has joined #testchan1
[22:47:39] * serv1 has quit IRC (Remote closed the connection)
[22:55:40] * serv1 has joined #testchan1
[22:56:40] * serv1 has quit IRC (Remote closed the connection)

Wie weet waarom dit zo onregelmatig gebeurd of heeft misschien nog een betere oplossing om de client te laten rejoinen?

OS is Slackware 8.1

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom geen autorejoin :?
En waarom uberhaupt een irc client onbeheerd laten :?
Wat wilde je eraan gaan doen als 'ie offline is ? Snel naar huis fietsen tussen je college's door ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 13:45
Ik zou hem niet in dezelfde minuut killen als dat je een nieuw proces aanmaakt.
dus */1 voor killall en dan */2 voor je nieuwe connectie.

Maar nog beter is een shell scriptje schrijven die eerst killall doet en daarna (als hij met killen klaar is..) een nieuwe connectie maakt.

• commeric
moto-moi schreef op 01 februari 2004 @ 23:05:
Waarom geen autorejoin :?
En waarom uberhaupt een irc client onbeheerd laten :?
Wat wilde je eraan gaan doen als 'ie offline is ? Snel naar huis fietsen tussen je college's door ;)
Snel me moeder charteren om de reset knop in te drukken ;)
Maar idd een autojoin is een oplossing, maar autojoint een client ook als ie bijv wordt gekilled?

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 13:45
autojoin werkt bij een kick of ban (nahja in het laatste geval kom je er niet meer in).
Bij een echte kill (waar je van de server wordt gebanned) werkt alleen een autoreconnect als je een server lijst hebt waar hij dus een alternative kan kiezen.

• commeric
Baggah schreef op 01 februari 2004 @ 23:12:
autojoin werkt bij een kick of ban (nahja in het laatste geval kom je er niet meer in).
Bij een echte kill (waar je van de server wordt gebanned) werkt alleen een autoreconnect als je een server lijst hebt waar hij dus een alternative kan kiezen.
Het gaat er vooral om dat ie dus rejoint na een kick, localkill of als de connectie is weg gevallen.
Dan zet ik bij deze mijn zoektocht naar de commandline irc met autorejoiner voort :P

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je crontab is verder ook niet goed
code:
1
 * */24 * * * /bin/prog
zou om het uur moeten zijn

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Hmm, hele twijfelachtige setup dit.

Gezien cron als root draait geldt dat ook voor je irc client. Nu zijn irc clients over het algemeen niet het meest veilige stuk software en dat wil je 24 h per dag onbeheerd achterlaten :?

Wat is het doel? F-serv server draaien of dcc of gewoon monitoring van de beschikbaarheid van je server?

Dat laatste zijn zeker betere oplossingen voor.
Pagina: 1