Ik zit een beetje met het volgende probleem.
Om te checken of mijn server nog up is laat ik mijn server inloggen met een irc client op een ircserver waar ik zelf ook in zit. Als ik dan aan het chatten ben kan ik zien dat mijn server nog aanstaat (dat geeft me een geruststellend gevoel
).
Maar als de connectie wegvalt, client wordt uit channel gezet of wat dan ook, dan moet ie terug komen. Daarop had ik het volgende bedacht.
Elk uur wordt de client gekilled en opnieuw opgestart dmv een crontab die er zo uitziet:
(hier wordt ie elke minuut gekilled en gestart om hem te testen).
Helaas gebeurd het lang niet elke minuut dat hij wordt gekilled en opnieuw opgestart.
Logje van mijn client in hetzelfde kanaal
Wie weet waarom dit zo onregelmatig gebeurd of heeft misschien nog een betere oplossing om de client te laten rejoinen?
OS is Slackware 8.1
Om te checken of mijn server nog up is laat ik mijn server inloggen met een irc client op een ircserver waar ik zelf ook in zit. Als ik dan aan het chatten ben kan ik zien dat mijn server nog aanstaat (dat geeft me een geruststellend gevoel
Maar als de connectie wegvalt, client wordt uit channel gezet of wat dan ook, dan moet ie terug komen. Daarop had ik het volgende bedacht.
Elk uur wordt de client gekilled en opnieuw opgestart dmv een crontab die er zo uitziet:
code:
1
2
| */1 * * * * killall -9 irc > /var/log/irc_kill.log */1 * * * * /usr/local/bin/irc -c#testchan1 -p6667 serv1 irc.test.nl > /var/log/irc_bot2.log |
(hier wordt ie elke minuut gekilled en gestart om hem te testen).
Helaas gebeurd het lang niet elke minuut dat hij wordt gekilled en opnieuw opgestart.
Logje van mijn client in hetzelfde kanaal
code:
1
2
3
4
5
6
| [22:45:39] * serv1 has joined #testchan1 [22:46:39] * serv1 has quit IRC (Remote closed the connection) [22:46:40] * serv1 has joined #testchan1 [22:47:39] * serv1 has quit IRC (Remote closed the connection) [22:55:40] * serv1 has joined #testchan1 [22:56:40] * serv1 has quit IRC (Remote closed the connection) |
Wie weet waarom dit zo onregelmatig gebeurd of heeft misschien nog een betere oplossing om de client te laten rejoinen?
OS is Slackware 8.1