Toon posts:

Sapphire Radeon 9800pro 128Mb traag ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Op de stnadaarddriver in windows loop tmijn kaart goed. maar zodra ik een catalyst 3.4 of hoger ga installeren (orgineel of omega) dan werkt ie wel maar is mijn beeldopbouw van bijv. messenger of internet explorer tergend langzaam (kan 15 seconden duren voordat ik uiteindelijk het goede beeld zie) ik heb gezocht maar kan niet vinden waar dit aan ligt ! iemand een idee ?? de meeste spellen chrashen als ik ze start als ik de driver heb geupdate en de kaart zit in een nforce2 board van msi. Alle andere drivers, firmware's etc al geupdate mocht ook niet helpen !

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ik het al een half jaar het probleem op mijn 8500.
Alleen de ATI updates van de windowsupdatesite werken. Heb het nooit op kunnen lossen. Ik hoop dat jij meer geluk hebt.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

ooit drivers helemaal gedeinstalleerd en vervolgens geinstalleerd? Hoort namelijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
meermalig ! dus dat kan het niet zijn.
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 23:16:
ooit drivers helemaal gedeinstalleerd en vervolgens geinstalleerd? Hoort namelijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ok

Ik heb net nog wat anders geprobeerd wat gedeeltelijk helpt.

- Ik heb wederom alles gedeinstalleerd.

- Mijn orginele cd gepakt en geinstalleerd.

- en vervolgens de nieuwste omega driver erop gezet.

Alle vorige problemen zijn weg maar er is een nieuwe.
In games (soms ook in windows maar dat valt bijna niet op) stottert het beeld om de zoveel tijd. het is volgens mij vrij willekeurig wanner die dit doet. Net gegprbeerd Half Life, TFC en Nfsu . allen hetzelfde probleem . Iemand nu een idee ???

Verwijderd

Om echt helemaal zeker te zijn dat je alle drivers hebt gedeinstalleerd kan je misschien een driver remover gebruiker.

Verwijderd

Je zult het niet geloven, maar ik heb _exact_ hetzelfde probleem gehad met mijn 9700pro. Nikas aan de hand met standaard VGA, vervolgens na installatie van de Catalyst gezeik.

Na diverse herinstallaties en een hoop ellende bleek de oorzaak te zijn: kaart uit het AGP slot..even wachten...kaart terug plaatsen.

Pats. Geen problemen meer. Probeer dat maar eens!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ben ik al 3 maanden bezig met dit probleem en heb ik van de week een zalman hp-80c coller erop gemonteerd dus is ie al uit het slot geweest. maar dat had ik daarvoor ook al geprobeerd. toch bedankt voor de tips tot nu toe.

even op een eerder reactie driver remover heb ik hiervoor al eens geprobeerd mocht niet baten.
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 12:30:
Je zult het niet geloven, maar ik heb _exact_ hetzelfde probleem gehad met mijn 9700pro. Nikas aan de hand met standaard VGA, vervolgens na installatie van de Catalyst gezeik.

Na diverse herinstallaties en een hoop ellende bleek de oorzaak te zijn: kaart uit het AGP slot..even wachten...kaart terug plaatsen.

Pats. Geen problemen meer. Probeer dat maar eens!

Verwijderd

heb zelfde kaart, bij mij was het dacht ik de optie VPU recover die voor slechte prestaties zorgde, probeer die is uit te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Het is dat je geen wijf ben anders had ik je wel kunnen zoenen ;)

Het werkt !!! geen hick-ups stottering of wat dan ook meer !!!

Echt onwijs gaaf 8)7 hartelijk bedankt :D

_/-\o_
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 12:50:
heb zelfde kaart, bij mij was het dacht ik de optie VPU recover die voor slechte prestaties zorgde, probeer die is uit te zetten

Verwijderd

heb ook die sapphire, had geen problemen mee op mn Nforce 2.

blij dat je t hebt opgelost, kreeg je t trouwens gelijk toen je die kaart inbouwde of pas later?

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg eht probleem na dat ik een hogere catalyst dan 3.4 installeerde. Toen ik die kaart kocht was 3.2 nog de nieuwste...
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 13:28:
heb ook die sapphire, had geen problemen mee op mn Nforce 2.

blij dat je t hebt opgelost, kreeg je t trouwens gelijk toen je die kaart inbouwde of pas later?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
volgens mij wordt de 9800 PRO pas ondersteunt vanaf catalyst 3.7 ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dat alleen voor de 256mb versie.

Die van mij werd destijds zoals ik al eerder aangaf geleverd met catalyst 3.2 was 1 van de eerste mensen die zo'n kaart had heb destijds nog 400 euro inkoop voor die kaart betaald. je heb nu voor aanmerkelijk minder (zeker gezien de verkoopprijs destijds) een veel leukere kaart maarja als je ergens een keer de eerste mee wil zijn moet ej diep in de buidel tasten. en voorlopig doet ie het nog prima ;)
STIMPPYYY schreef op 02 februari 2004 @ 15:19:
volgens mij wordt de 9800 PRO pas ondersteunt vanaf catalyst 3.7 ofzo..
Pagina: 1