Toon posts:

Sweex USB 2.0 PCI detecteert apparaten niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex USB 2.0 PCI kaart geinstalleerd op mijn

PIII 450
Aopen AX6BC
BIOS V 2.59
Win 2000 Sp 4

De pci kaart werkt volgens windows prima (geen hardware conflicten en irq gelijk aan onboard usb)

De pci kaart detecteert echter geen usb apparaten die ik inplug....

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

je drivers eerst installeren, en dan je apparaat er pas in of fatsoenlijke drivers
owja en bij 2000 niet vergeten je aparaten te ontkoppelen met dar groene peiltje in je taakbalk daarna pas eruit trekken

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 10:46 ]

Verwijderd

Drivers hoef je niet te installeren, Windows 2000 SP4 heeft standaard ondersteuning voor USB 2.0, dat kan het probleem dus niet zijn.
Ik denk meer in de richting van defecte kaart of een erg groot compatibaliteitsprobleem tussen mobo en kaartje

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03

-ET-

Phone Home

wat frank2kill denk ik bedoelt is eerst je driver van het betreffende apparaat installeren en dan pas het apparaat aansluiten.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ja, maar dat is echt geen must. Die dingen werken ook prima als je eerst de kaart erin stopt en dan pas de driver installeert. De reden waarom het altijd zo in de manuals staat is omdat eerst de drivers installeren en dan pas de kaart voor gebruikers makkelijker is; ze hoeven op die manier niet te hobby-en met de "Found new hardware"-wizard of, God forbid, de device manager ;)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 23:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Is het zo'n kaart met 3 externe en 1 interne aansluiting? Met een VIA-chipset?

Dan wens ik je veel succes, heb ik ook in meerdere PC's geprobeerd met een BX-chipset. Als ik de driver installeerde startte Windows 2000/Windows XP niet meer op. Na veel klooien, meerdere drivers/meerdere kaarten/verschillende PCI sloten/verschillende PC's heb ik de moed opgegeven dat hij het doet in een PC met een BX-chipset.
1 van de kaarten zit nu een MSI moederbord met een VIA-chipset http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=83, kaarten insteken en meteen werken. Ik heb niet eens gemerkt dat de kaart gedetecteerd werd/driver geinstalleerd werd.

Samengevat, veel succes gewenst. En ik houd deze thread in de gaten.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

koraks schreef op 02 februari 2004 @ 11:27:
Ja, maar dat is echt geen must. Die dingen werken ook prima als je eerst de kaart erin stopt en dan pas de driver installeert. De reden waarom het altijd zo in de manuals staat is omdat eerst de drivers installeren en dan pas de kaart voor gebruikers makkelijker is; ze hoeven op die manier niet te hobby-en met de "Found new hardware"-wizard of, God forbid, de device manager ;)
precies, en door dat hobbyen vern**en veel mensen hun windows driver gedeelte of selecteren een verkeerde waardoor in de toekomst een bepaald apparaat als de verkeerde wordt gezien, en dus niet wil werken. ik heb met die via kaartjes nog nooit problemen gehad op BX bordjes.

Verwijderd

Ik zal wel ff vertellen waarom dit niet lukt. Dat kaartje vereist pci interface v2.2, jouw mobo zal V2.1 hebben. Helaas...

Verwijderd

Ik heb pas geleden een Sweex USB 2.0 pci-kaart geinstalleerd op een Chaintech 6BTM (BX) moederbord.
De kaart werkt zonder problemen en detecteert zonder problemen een Canon USB 2.0 scanner.
Ik weet alleen niet wat voor een chipset op de kaart zit.

Verwijderd

Foutje.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 18:57 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zie een nec based kaartje te scoren. die werken echt altijd. en ja, via op via gaat ook vaak mis.

Verwijderd

Ook ik heb een paar maanden geleden zo'n PCI kaartje in mijn systeem gestopt.

Mobo :Chaintech 6BTM en hij werkt perfect!

Ik weet overigens niet wat voor chipset?!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat kaartje vereist pci interface v2.2, jouw mobo zal V2.1 hebben.
Hm. Maar zou de kaart dan überhaupt wel herkend worden als ie niet met PCI2.1 zou werken?

TS opende btw ook deze topics voor hetzelfde probleem:
Hoe legacy instellingen in bios AX6BC disablen?
In onderstaande (gelockte) topic werd het PCI2.1/2.2 probleem al aangedragen:
AX6BC en PCI 2.2 kaart

edit:
als ik kijk op http://www.prequelinc.com/pcibus.htm naar het stukje onder PCI 2.1 vs. PCI 2.2 zie ik geen verschillen die erop wijzen dat een PCI2.2 kaartje niet in een PCI2.1 slot zou werken, tenzij er dingen nodig zijn zoals support voor power management en 3.3V Vbat op het PCI slot...

[ Voor 28% gewijzigd door koraks op 02-02-2004 21:22 ]

Verwijderd

koraks schreef op 02 februari 2004 @ 21:18:
[...]

Hm. Maar zou de kaart dan überhaupt wel herkend worden als ie niet met PCI2.1 zou werken?
Nou ik had een tijdje trug ook dit probleem met een zelfde sweex kaartje en in WinXP kreeg ik 'm ook al niet juist geinstalleerd, herkennen deed ie 'm in principe wel maar meer ook niet... Dit op een vrij 'modern' soltek KT333 moederbord, met pci V2.1 :/

Verwijderd

Nou ik heb dus precies hetzelfde probleem; xp herkent de kaart niet uit zichzelf. Ik heb de drivers van de bijbehorende cd geinstalleerd, maar dit heeft helaas niks geholpen. Als ik m'n jukebox op een van de 3 poorten aansluit herkent m'n pc hem ook niet als hardeschijf; wat moet ik doen? Zijn de drives van m'n moederbord misschien te oud? Ik heb een MSI ms-6701 moederbord, maar kan nergens drivers vinden.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mij wordt de kaart alleen herkend na een warme reset. Bij een koude boot doet die het niet. dus bij het opstarten van de PC dan eerst ff CTRL ALT DEL en dan werkt die gewoon als een speer. Gebruikte systeem is een Compaq Deskpro EP 6350. Op een Deskpro 2000 ()Pentium 1)werkt die kaart in ieder geval niet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Hmmmm, bij mij nog steeds niks; alle drivers geinstalleerd, heeft niks geholpen. M'n boer had nog het advies om de andere USB 1.1 poorten uittschakelen in de BIOS. Misschien detecteert hij teveel poorten, en dat is nadelig t.o.v. de nieuwe USB 2.0 poorten?

Nog niet geprobeerd overigens. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 22:16 ]

Pagina: 1